Pitäisi varmaan tsekata mitä mun omakannassa tapahtuu
Ihmettelin, kun sekä psykiatrinen sairaanhoitaja että onkologi tekivät sivuhuomautuksen siitä, että minulla on Panacod lääkkeenä. Korjasin molemmille, että minulla on krooniseen kipuun eri lääke ja Panacod on määrätty nielurisaleikkauksen jälkeen viime vuonna, ei pysyvästi.
Miksi psykiatrinen sairaanhoitaja ylipäätään tietää/saa katsoa lääkityksiäni? Eihän hänellä taida olla niihin koulutusta. Myös onkologin kommenttia ihmettelin, kun hän tietää - pitäisi tietää, että minulle on tehty monta leikkausta viime vuonna - silti olettaa, että krooniseen kipuun napsin noita Panacodeja?
Kommentit (6)
Nykyään lääkelistojen tarkistelu on ykkösprioriteetti sairaaloissa...
Tätä se kansallinen omakanta teettää. Ei siinä että muut sairaanhoitopiirien tietojärjestelmä räpellykset sen parempia. Kukaan ei perehdy tarpeeksi lukemaansa ja oletetaan mielummin aina ensin kun kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se kansallinen omakanta teettää. Ei siinä että muut sairaanhoitopiirien tietojärjestelmä räpellykset sen parempia. Kukaan ei perehdy tarpeeksi lukemaansa ja oletetaan mielummin aina ensin kun kysytään.
Eikä sille psykiatriselle sairaanhoitajalle voi puhua mitään muuta kuin sellaista, mitä nyt kenen tahansa muunkin kadunkulkijan kanssa voisi jakaa. Vähän vesittää alkuperäisen tarkoituksen...
Käsittämätöntä, että on määrätty voimakas kipulääke nielurusaleikkauksesta johtuviin kipuihin!
Yleensä ei kipulääkettä saa, vaikka olisi avohaavaleikkaus. Ei muuta kuin buranaa ja barasetamolia kotihoidoksi kipuun.
Lääkärikään ei jaksa plärätä potilaansa tietoja
Tuli sellainen olo, että Panacod, joka on määrätty ilman mitään omaa pyyntöäni on nyt punainen vaate. Panacod reseptilistassa + krooninen kipu = ilmiselvä huumeiden kinuaja? Ap