Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tosi törkeää jos vie häälahjan kun pari on pyytänyt vain rahaa?

Vierailija
06.07.2006 |

Halusin antaa ystävälleni jonkun pysyvän muiston ja löysinkin ihan täydellisen jutun juuri hänelle. Muutkin ystävämme aikovat ostaa lahjan. Kun mainitsin morsiammelle että voin sitten häissä hoitaa lahjapöytää (olen kaaso) Hän sanoi että hehän haluavat vain rahaa...sanoin että olen kuullut huhuja että lahjoja olisi tulossa. Morsian sano tosi vihaisesti Että ai jaa! Toivottavasti ovat sit kans kivoja eikä jotain paskaa!!!

Jäi tosi huono fiilis tosta... mutta kun he eivät edes kerää rahaa matkaan tms. vaan ovat korviaan myöten veloissa jo valmiiks ja toivoivat häiden helpottavan rahatilannetta... Lisäksi sulhanen oli valittanut kun joku oli maksanut tilille vain 50 euroo....

ei tekis enää mieli viedä mitään.... :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häillä ei voi tienata koskaan, tämä trollille tiedoksi.

Vierailija
2/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamena loukkaantuisin. Ehkä he keräävät rahaa päästäkseen veloistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa heidän velkojaan... kai nyt jokaisen aikuisen parin pitäisi itse hoitaa raha asiansa.

Vierailija
4/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään kattamaan häiden kustannukset? Saati sitten tienaamaan.... Onko joku oikeasti tienannut häillään?! Meillä oli suht. vaatimattomat häät, eikä lahjojen laskennallinen arvo kyllä silloinkaan riittänyt lähellekään. Saati sitten jos toivoo rahaa, sitähän tulee todennäköisesti vähämmän kuin mitä laitettais lahjoihin.

Vierailija
5/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taas toisaalta ystävänä veisin rahaa jos tiedän että sitä tarvitsevat.

Mä kyllä tekisin sen jotenkin niin että tekisin esim. rahapuun. Eli ostaisin vaikka pienen kasvin ja kinnittelisin rahoja oksille. Musta kun on jotenkin niin mautonta antaa rahaa johonkin tiliin ja mennä ilman lahjaa häihin. Eli koittaisin kuitenkin tehdä jotain persoonallista. Ja siis jos mun kaveri valittaisi mulle rahan summasta niin mä kyllä kommentoisin että se voi olla jollekin tosi iso raha tai että miten kalliilla lahjoilla olette ko. henkilöä muistaneet.

Vierailija
6/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nyt tosi tiukkaa ja olis ollu noloo antaa vaan jotain 20 euroo, varsinkin sulhasen kommentin jälkeen... lahja oli parempi vaihtoehto musta.

Vierailija
7/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä morsiamen olisi kannattanut jo kutsuun laittaa, että toivovat rahaa, eikä lahjoja. Silloin mielestäni olisi kohteliasta antaa lahjaksi rahaa. Mielestäni se on kyllä vähän lahjan saajankin ongelma, jos ei osannut kutsuun sitä selvästi laittaa etteivät toivo roinaa.

Jos itse maksaa häänsä, on niistä mahdonta päästä plussan puolelle.

Vierailija
8/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos ei ole oivonut sitä johonkin tiettyyn tarkoitukseen.

Jos ei toivo saavansa rumia kuppeja ja lakanoita, voi aina laittaa lahjalistan.

Vierailija
9/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään vielä jollakulla niin, että vanhemmat maksaa? Me ainakin maksettiin itse, molemipien vanhemmat maksoi jotain pikkujuttuja.

Vierailija
10/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten ei mitenkään törkeää pyytää tai toivoa rahaa. Mäkin olen kurkkuani myöden täynnä lahjoja. Kaikkia iiihania " just mulle sopivia" mitkä tukkii kaikki kaapit ja hyllyt. Mielummin samassa tilanteessa ottaisin rahana vaikka vitosen kuin yhtään lahjaa " pysyvää muistoa" jossain kaapin nurkassa mitä ei kuitenkaan raaski roskiinkaan heittää. En kenellekään menisi sanomaan mitään tms, mutta olisihan se kiva jos toivetta kunnioitetaan!

Itse olin yksissä häissä kaasona missä pari toivoi rahaa. Rahat oli korttien välissä mitkä minä kaasona avasin ja yhdistin. Ei ollut ollenkaan sitä hässäkkää, että kuka antoi ja minkä verran!

Vierailija
11/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, mutta ei todellakaan häiden maksuun, vaan siitä syystä, kun meillä ei mahdu tavaraa enää mihinkään lisää... Laitettiin varmuuden vuoksi myös lahjalista, kun vierailta tuli toive, että haluaisivat laittaa myös jotain pysyvää. Tuosta lahjalistasta on infottu vaan lähimpiä ja sanottu, että jos tulee vierailta kyselyitä, niin voi kertoa.

Vierailija
12/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
13/13 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyl meinaa omiin häihini laittaa mitän vaatimuksia lahjojen suhteen. Mä menen mieheni kanssa ainakin naimisiin siks että rakastamme toisiamme en siks et saisin jotain mahdollisimman kivoja lahjoja.

Laitan sit varmaan se 20 euroo ja pidän lahjan ite. saavat sitten sulhasen kans kauhistella kun laitettiin vaan niin vähän.... tai voinhan vaik pyytää niiden yhden visalaskun maksettavaksi.... ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi