En ole koskaa ymmärtänyt ihmisiä jotka matkustaa kesälomallaan rantalomille etelään.
Siis ymmärrän sen talvella, syksyllä ja alkukeväästäkin mutta en kesällä.
Minä ainakin haluan nauttia suomen kesästä, vihreydestä, valosta ja lämmöstäkin.
Talvella voi sitten katkaista silloin tällöin talven menemällä johonkin lämpöiseen jolloin saa kaksi kesää vuodessa.
Kommentit (40)
Suomen kesä on kylmä ja vähäluminen.
Jos on loma kesäkuussa, tekee hyvinkin mieli lähteä johonkin muualle. Viime vuosina Suomen kesäkuut on ollut aika kamalia.
Lomaa ei välttämättä ole kertynyt niin paljon, että olisi syksyyn ja talveen niitä käyttää.
En minäkään. Mutta enimmäkseen siitä syystä, etten ole "helleihminen", joten mieluummin vietän kesän Suomen helteissä kuin vielä kuumemmissä helteissä rantakohteessa.
Meidän perhe tykkää käydä kesälomalla viikon reissulla etelässä koska on kiva vaihtaa maisemaa, takuuvarma aurinko ja lämpö, hyvää ruokaa jne. Suomessa sitten nautitaan kuurosateista, muutamasta hellepäivästä, hyttysistä, suomalaisesta ruuasta ym.
Lämpö' haetaan. Yleensä suomessa on huono sää kesällä. Kaikille ei riitä +15 lämpö.
Onko sinulla muutenkin vaikeuksia ymmärtää erilaisuutta ja erilaisia mielipiteitä? Mikä saa sinut uskomaan, että sinun tapasi on parempi kuin muiden? Alentunut tajunnataso vai silkka tyhmyys?
Kyllä viimekesänä teki monta kertaa mieli lähteä hevonvit*uun täältä, aamulla muutama aste lämmintä, hengityshöyrysi kun aloitti rakennushommat, vettä satoi jatkuvasti ettei meinannut saada rakennusta maalattua, nyt on haristunut jo niin paljon että pohjamaali paistaa lautojen saumoista.
Vierailija kirjoitti:
Lämpö' haetaan. Yleensä suomessa on huono sää kesällä. Kaikille ei riitä +15 lämpö.
Lämpöä.
En ylipäätään ymmärrä, miten kukaan ylipäätään jaksaa viettää rantalomaa. Tylsää löysäämistä kuumuudessa. Ei mun juttuni.
Nykyisin ihmisillä on niin paljon liikaa rahaa tai helppo saada velkaa että moni matkustaa sekä talvella että kesällä.
Samaa mieltä. Talvisin tehdään parikin etelänreissua silloin niissäkään ei ole liian kuuma. Kesät ihanassa suomessa. Suomen kesä niin lyhyt ettei voi menettää viikkoakaan.
Kesällä on lomaa enemmän kuin viikko kerrallaan. Itse en tykkää lähteä matkalle niin, että lähtö on työpäivää seuraavana päivänä ja paluu työpäivää edeltävänä päivänä. Haluan pakata rauhassa ja pestä pyykit sekä toipua matkustamisesta.
Minä kuulun myös näihin jotka kyllä pitävät kovasti Suomen kesästä. Sadettakin toivon välillä sillä minulla on iso piha ja puutarha, jossa viljellään paljon kaikkea. Kaksi edellistä kesää ovat olleet todella kuivia ja ihan niin vähäsateista kesää en nyt toivoisi.
Kuitenkin minäkin tykkään käydä kerran vuodessa jossain ulkomailla ja kesälle se on ollut helpointa järjestää.Jää vielä monia viikkoja aikaa nauttia Suomessakin kesästä, sen vihreydestä ja varsinkin siitä valoisuudesta, jota meillä tällä pallonpuoliskolla riittää tällä hetkellä täälläkin osassa Suomea miltei vuorokauden ympäri .
Viikkoa kauempaa en oikein edes voi olla pois kun en tahdo sysätä pihani hoitoa hirveän pitkäksi aikaa kenenkään toisen vastuulle ja kasvatukset kuolevat ilman hoitoa.
Minusta Suomen kesä on ihana. En halua menettää siitä päivääkään. Vaikka olisi viileämpääkin niin on kaunista.
En pidä helteestä.
Parasta on silloin kun on noin 20,välillä tulee pieniä kuuroja ja taas välillä paistaa. Luonto pysyy vehreänä ja on raikasta.
Oma lempikohde on Italia, ja siellä on kyllä vähän turhan kylmä talvella ja loppusyksyllä viettää rantalomaa. Kesäkuu on täydellinen kun turisteja ei ole vielä yhtä paljon kuin loppukesästä. Suomen kesästäkin ehtii hyvin nauttia vaikka viikon viettäisi muualla.
Me olemme matkustaneet 30v lähes joka kesä 2-4 viikoksi lämpimään Etelä-Eurooppaan.
Kun lapset olivat pieniä lähdimme toukokuun puolivälissä ja palasimme juhannukseksi. Nyt viimeiset 15v olemme töiden takia lähteneet vasta juhannuksen jälkeen.
Emme ole menettäneet Suomen kesästä mitään, loppukesä marjoineen ja vähän lämpöisempine päivineen on jäljellä. Kesäkuu on 9/10 kylmä ja sateinen.
Toisaalta toukokuusta heinäkuun puoliväliin on etelässä parasta aikaa. Hedelmät kypsyy eikä ole liikaa turisteja.
Talvella sitten kauemmas. Syksy ja kevät on kaupunkilomiin parhaat
Itse inhoan täyteen ammuttuja Etelä-Euroopan uimarantoja. Ei minkäänlaista omaa rauhaa ja joka paikka pullistelee turisteja. Lentokentät ovat ruuhkaisia ja jonottaa saa kaikkiin kulttuurinähtävyyksiin. Lämpötila voi nousta 40 asteeseen, joten ei mitään nähtävyyksiä edes jaksa kiertää.
Teoriassa olen samaa mieltä, mutta käytännössä en. Pakko matkustaa kesällä, kun ei muulloin ehdi, kun ei ole tarpeeksi pikiä lomia. Joululomalla kun lähdetään laskettelemaan. Olen amk-ope, enkä voi itse määrätä lomiani.
Takuuvarma aurinko. Tylsää, jos loma ajoittuu sateiseen aikaan.