Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laki: vuokravakuustilin vapautuminen

Vierailija
24.05.2020 |

Vakuustili on säilynyt koskemattomana 3 vuotta sen jälkeen, kun muutin pois vuokra-asunnosta, jota vastaan rahat pantattu. En saa yhteyttä henkilöön, joka oli vuokranantajani. Pankki ei anna rahojani. Onko jotain laillista perustetta vaatia pankilta rahojani?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit hakea käröjäoikeudesta pantin vapauttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin yhteyttä oikeusavustajaan. Itse myös laittaisin vuokranantajalle viestiä, että jos vuokra ei ole maksettu takaisin tililleni 2 viikon kuluessa tästä päivästä, vaadin vuokraanvakuuden takaisin korkojen kera.

Halvempi vaihtoehto on sitten laittaa haaste kuluttajariitalautakuntaan.

Vierailija
4/5 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin yhteyttä oikeusavustajaan. Itse myös laittaisin vuokranantajalle viestiä, että jos vuokra ei ole maksettu takaisin tililleni 2 viikon kuluessa tästä päivästä, vaadin vuokraanvakuuden takaisin korkojen kera.

Halvempi vaihtoehto on sitten laittaa haaste kuluttajariitalautakuntaan.

Miksi vuokranantajan pitäisi maksaa sinulle mitään? Rahathan eivät edes ole vuokranantajalla, vaan sun ihan omalla tilillä ja ne korot on siellä myös, kyseessähän on sulkutili, jonne takuusumma on suljettu panttikirjan taakse, jotta et voi käyttää niitä ennen kuin asunto on todettu jäljiltäsi kunnossa olevaksi.

Vierailija
5/5 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Minulla on oikeusavustaja, mutta jostain syystä en ole saanut vastausta tähän asiaan, lukuun ottamatta sihteerin välittämää neuvoa keskustella pankin kanssa.

Pyydän puhelinkeskusteluajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi