Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus, kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
24.05.2020 |

Auttakaa naista mäessä! Olen 172 ja painan 90 kiloa. Tavoitteena saada 16 kiloa pois, eli normaalipainon ylärajalle 74 kg. Liikun paljon, syön terveellisesti mutta päälle paljon herkkuja. Ylipainoni johtuu tunnesyömisestä ja erityisesti karkin syömisestä. Liikun paljon: juoksen, kävelen, pyöräilen, uin, joogaan ja talvella laskettelen. Syön 4-5 kertaa päivässä: aamupala, lounas, usein välipala, päivällinen ja iltapala.
Olen 46-vuotias. Olen yrittänyt laihduttaa jo pitkään, mutta kilot ei vaan karise. Nuorena olin vielä laiha, mutta kilot ovat kertyneet 25 vuoden kuluessa vähitellen. 2013 laihdutin ja painoin 78 kiloa, mutta raskauden ja stressaavan elämäntilanteen myötä lihoin uudestaan.

Antakaa vinkkejä laihtumiseen! Mitä ja miten pitäisi syödä? Liikkuminen ihan hyvällä mallilla.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta herkkuja, hedelmä tilalle aina kun tekee mieli herkutella, vaatii pitkäjänteistä opettelua, mutta pystyt siihen.

Vierailija
2/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto. Vielä kun yhdistät vhh niin kyllä karisee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö oikeasti hyvin, jos tekee usein mieli herkkuja? Mieti ruoan laatua. Ja itse pääsin iltaherkuttelusta eroon, kun syön päivän isoimman aterian vasta klo 19-20. Ei tule herkut edes mieleen kun on maha täynnä terveellistä ruokaa.

Vierailija
4/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätät ne herkut ja karkit pois.

Vierailija
5/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hiilareja pois, niin alkaa lähtemään

mies52v

Vierailija
6/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille! Yritän jättää herkut pois, mutta sorrun aina niihin uudestaan ja uudestaan.

Olen arvellut, että syön liian vähän ja syön sitten nälkääni niitä herkkuja. Luulen myös, että syön liian vähän proteiinia. Kuitenkin jos lasken päivän kalorit, niin kyllä siitä energiaa ihan tarpeeksi tulee.

Yritän nyt lisätä ainakin tuota proteiinia, rahka on helppo ratkaisu.

Vierailija
7/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulta onnistu sellainen raaka mitä tein kun farkut alkoi kiristää. Kello kuuden jälkeen illalla et syö (jätkä) mitään. En ole koskaan ollut ns. lihava. Pienikin painon nousu oli itselle aivan yllätys. Luulin että mikään ei lihota mua. Olin väärässä kun ikää tuli.

Ainoa dietti minkä olen ikinä tehnyt. Pysyväksi sen sai ruoka annosten pienentäminen. Nykyään kestää iltaisinkin syödä jotain. Suklaata harva on syönyt kerralla yhtä paljon kuin itse aikoinaan. Vieläkin jos tulee kunnon himarit niin syön kerralla todella paljon. Sitten voi mennä yli vuosi että vain joskus harvoin pieni suklaapatukka.

Päästä se on kiinni. Vain itse voi itseensä vaikuttaa. Kova saa itselleen olla mutta ei silti mikään sadisti. Joskus pitää saada nautiskella tai elämä ei ole elämisen arvoista.

Vierailija
8/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuakseen tuon kokoinen ihminen tarvitsee yli 100 grammaa proteiinia päivässä. Se on selvästi normaalia enemmän. Siispä muuta ruokailutottumuksiasi hiilihydraattipitoisesta proteiinipitoiseen ja pääset hyvin alkuun.

Vierailija
9/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lapsiperhe ja ruokarytmi sen mukainen:

-aamupala 7-8

-lounas 11-12

-välipala (jos syön) 14-15

-päivällinen 17-18

-iltapala 20-21

Arkipäivien ja viikonlopun rytmi eroaa noin tunnilla.

Vierailija
10/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän syömiset:

-aamupala välipalakeksi, juustonäkkäri, pähkinöitä ja maitokahvi

-lounas lohikiusaus, kurkku, tomaatti

-välipala omena, välipalakeksi, porkkanaa, maitokahvi

-päivällinen kanacurry ja pasta, porkkanaa

-iltapala maustettu rahka, karjalanpiirakka, porkkanaa

Tänään söin paljon noita välipalakeksejä, normaalisti en syö noin montaa päivässä. Muuten ihan normipäivä. Ja tästä jo näkee, että syön kyllä paljon. Laihtuakseni pitäisi varmaan vähentää ihan ruokaakin.

Vierailija
11/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokasi johonki kalorilaskuriin ja puntarin kautta kaikki, että näät paljon syöt. Sitten vähennät tai lisäät ruokaa ja jätät tietysti noi herkut pois. Kannattaa käyttää ne kalorit hyviin ruokiin, niin ei tee niin mieli herkutella.

Vierailija
12/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoiden opeilla olen 20 vuoden aikana laihduttanut kolmesti 10 kiloa. Eli nainen saa syödä päivän aikana 18-19 ”palloa” ( 1pallo = 65 kaloria). Aina toimii! Muuten saat syödä vapaasti kunhan pysyt ”palloissa”.

Vierailija
13/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyväksi havaittuja vinkkejä laihdutukseen ja painonhallintaan:

- Hanki lihaksia. Syyt: 1. Kroppa näyttää paljon paremmalta, vaikka olisikin rasvaa päällä. 2. Krempat (selkäkivut jne.) vähenevät. 3. Perusaineenvaihdunta kasvaa eli kulutat enemmän energiaa levossakin.

- Ei mielellään liian rankkaa aerobista liikuntaa. Minulle sopi parhaiten kävely ja rauhallinen pyöräily, rankemmasta iski hirveä nälkä.

- Syö mahdollisimman ravintorikkaita ruokia, esim. nuo keksit, pasta ja piirakat eivät niitä ole. Hiilihydraatteja kannattaa vähentää nykyisestä. Suosi vähäenergisiä kasviksia ja juureksia ja täytä niillä puolet lautasesta ja loput sitten proteiininlähdettä ja jos haluat, ihan vähän (tyyliin desi kypsänä) täysjyväriisiä/-pastaa tai yksi peruna. Aamupalaksi leivän sijaan puuroa, rahkaa marjoilla, pari kananmuna...

- Mielestäni aikuinen ei tarvitse kuin kolme ateriaa päivässä: aamupala, lounas, päivällinen. Välipaloista kertyy helposti laihduttajalle liikaa energiaa. Syö pääaterioilla kunnolla niin ei tule nälkä välissä . Itse söin 500 kcal noille kolmelle pääaterialle jaettuna, eikä tullut nälkä.

T. 95 kg --> 68 kg alle vuodessa laihduttanut 170 cm pitkä nainen.

Vierailija
14/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit pois, hiilarit matalalle ja pätkäpaasto kehiin. Viikon päästä makeanhimo on mennyt pois.

Vierailija
15/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni ketodieetillä on monet saaneet uskomattomia ja nopeita tuloksia. Itselläni ei onnistunut, iski ummetus johon ei auttanut kertakaikkiaan mikään. Mutta niin monet, mm. oma mieheni kyllä todistavat ketoruokavalion puolesta. Varmaan kannattaisi kokeilla!

Vierailija
16/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa hiilareita, niukasti ja yksipuolisesti kasviksia. Korjaa nämä asiat, käy salilla ja pidä kalorit riittävän alhaalla. Älä ryhdy yrittämään kuluttaa aerobisella enemmän kaloreita kuin nyt. Siitä tulee vain nälkä.

Vierailija
17/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pätkäpaastoon ja herkut olen korvannut tummalla yli 70% suklaalla. Paino on pudonnut ja ikääkin on jo neljäkymmentä.

Vierailija
18/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kilokalori.net -sivusto on ilmainen. Sinne kun alat kirjaamaan syömisiäsi, niin varmasti laihdut (jos pysyt kaloritavoitteessasi). 

Vierailija
19/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää sitä herkuttelua.

Jos syöt tunteiden hallitsemiseksi, sun tarttee opetella jotain muita keinoja niihin. Terapia auttaa, mutta on myös hyviä self help-kirjoja olemassa, joista voi aloittaa.

Vierailija
20/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki; Syö vähemmän, kuluta enemmän! (Osta myös rautalankaa niin voit vääntää siitä..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä