Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan monta ylimääräistä itsemurhaa ja huostaanottoa on koronan takia tapahtunut?

Vierailija
24.05.2020 |

Meillä on ollut ainakin todella rankkaa...

Terveisin, yh-äiti, joka käy työssä ja opiskelee - ja siinä sivussa hoisi lasten etäkoulun.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa huostaanotto on perusteltua - vanhempien henkiset resurssit ei riitä, sinun tapauksessa varsinkin kun aktiivisia vanhempia on vain yksi

Vierailija
2/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa tilanteissa huostaanotto on perusteltua - vanhempien henkiset resurssit ei riitä, sinun tapauksessa varsinkin kun aktiivisia vanhempia on vain yksi

Kyllä minä jaksan. En ikimaailmassa luopuisi lapsista. Mutta rankkaa on silti ollut. Ja monella muulla ei ole välttämättä sellaista resilienssiä kuin minulla. 

En yhtään tiedä oliko koulujen sulkeminen hyvä idea. Luulen nimittäin, että lopulta sillä saatiin aika paljon enemmän haittaa aikaiseksi kuin mitä korona koskaan voi aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhat ainakin lisääntyneet 15% verrattuna viime vuoden samaan ajanjaksoon.

Vierailija
4/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeasti? linkki?

Vierailija
5/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri vähän aikaa sitten luin, että nimenomaan itsemurhat ovat vähentyneet.

Vierailija
6/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vuositilastot eivät pidä paikkaansa. Tiesittekö että maailmanlaajuisesti joka 20 sekunnin välein tehdään itsari

Vierailija
7/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä jaksan. En ikimaailmassa luopuisi lapsista. Mutta rankkaa on silti ollut. Ja monella muulla ei ole välttämättä sellaista resilienssiä kuin minulla. 

En yhtään tiedä oliko koulujen sulkeminen hyvä idea. Luulen nimittäin, että lopulta sillä saatiin aika paljon enemmän haittaa aikaiseksi kuin mitä korona koskaan voi aiheuttaa.

Resilienssiä sinulla voi olla, päättelykykyä ei niinkään. Korona ne koulunsulkemisetkin aiheuttaa, vaikka ihminen toimiikin välikätenä. Ei se tilanne muutu miksikään, päätettiin näin tai noin. 

Päätöksentekijät eivät saa tehtyä päätöksiä puoleen tai toiseen kunnolla, vaan jäävät räpeltämään ja vääntämään, koska pelkäävät päätösten välittömiä kustannuksia. Lopultakin tarkoittamattomiakin seurauksia tulee eniten silloin, kun ei oikein saada tehtyä mitään, tai vaihtoehtona syöksytään päinvastaiseen vaihtoehtoon kun aletaan epäillä edellistä. Joten kun pitäisi ohjata laivaa, jäädään soutaahuopaa pyörimään. Yksi virheratkaisu kumoutuu toisella, ja oikein toimiminen yhteen suuntaan tuottaa virheratkaisuja toisaalla. Ota siitä sitten selvää. 

Ei ole ehkä osattu riittävästi korostaa, että kaikenlainen toimeliaisuus voidaan nyt ottaa hiukan löysemmin jos siitä ei koidu välitöntä haittaa. Ei tarvitse suorittaa täydellistä elämää tilanteessa, jossa suoritetaan henkiinjäämistä. Tällä hetkellä kun toivotaan päästyn säikähdyksellä, ihmetellään oliko kaikki muka tarpeen. Oli se. Toivottavasti kohta ei ymmärretä, miksi.

Vierailija
8/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni koulujen sulkeminen ei ollut väärä päätös, mutta se olisi pitänyt hoitaa vetää loppuun kunnolla. Muutamissa muissa asioissa lepsuiltiin liikaa.

Vierailija
9/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsisurmia on ollut nyt hälyttävän paljon...

Rajoituksia pitäisi heti purkaa niin että perheille tarjottavat palvelut toimisi normaalisti (perhetyö, tukiperhe, kotipalvelu, sossujen pitäisi tehdä kotikäyntejä ja palaverit pitäisi pitää paikanpäällä ei etänä, koska perheen tilanne voi olla vaikea, eikä kaikesta ole helppo puhua, vielä vähemmän ihmiset haluavat avautua puhelimen tai video yhteyden kautta) . Myös terapiat pitäisi jatkua normaalisti.

Vierailija
10/10 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsisurmia on ollut nyt hälyttävän paljon...

Rajoituksia pitäisi heti purkaa niin että perheille tarjottavat palvelut toimisi normaalisti (perhetyö, tukiperhe, kotipalvelu, sossujen pitäisi tehdä kotikäyntejä ja palaverit pitäisi pitää paikanpäällä ei etänä, koska perheen tilanne voi olla vaikea, eikä kaikesta ole helppo puhua, vielä vähemmän ihmiset haluavat avautua puhelimen tai video yhteyden kautta) . Myös terapiat pitäisi jatkua normaalisti.

Poikkeusajan on sosiaalityöntekijät tehneet kotikäyntejä. Meillä ovat käyneet kahdesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi