Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimien henkilökunta, millaisia siviilikokemuksia?

98
24.05.2020 |

Tapaamani intin henkilökunnan tyypit ovat aina olleet joustamattomia päällepäsmäreitä, jotka luulevat tietävän asioiden tilan riippumatta alasta. Viimeksi eilen tällainen pelle tuli pätemään työpaikallani.

Millaisia kokemuksia muilla on? Nyt ei puhuta armeija-ajasta, sillä se on asia erikseen. Onko joku kenties yhdessä kapiaisen kanssa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole kokemuksia?

Vierailija
2/9 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kapiaisesta, tämä kertokoon kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikkäitä ja pitkäkestoisia kokemuksia.

Vierailija
4/9 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari poikkeusta tunnen, mutta yleisesti ottaen heille on juntattu kyseenalaistamaton arvo- eli nokkimisjärjestys syvälle selkäytimeen. Jos se jäisi työpaikalle, ei siitä olisi haittaa, mutta he näkevät myös muun yhteiskunnan samalla tavalla ja pitävät tietenkin siviilejä ikään ja sukupuoleen katsomatta itseään alempina arvojärjestyksessä. Tästä taas seuraa juuri tuo kaikkitietävyyden harha, komentaminen ja pyrkimys rangaistusten määräämiseen.

Olin aikoinani oman työni kautta paljon tekemisissä Pääesikunnan henkilöstön kanssa ja yllätyin siitä, miten paljon upseereilla ja heidän puolisoillaan oli alkoholiongelmia. Jouduin yhden viittäkymppiä lähestyvän herran kiinnostuksen kohteeksi ja yllätyin sitten lisää. Puolustusvoimien hierarkiassa osataan peitellä epäkohtia, joten ne kuprut, jotka päätyvät median käsiin, ovat vain jäävuoren huippu.

Vierailija
5/9 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eronnut kapiaisesta. Kaikki liki lapset ovat katkaisseet enempi vähempi välit isäänsä. Koska isä pakottaa. Ja on besserwisser, joka tietää kaikesta kaiken. Myös sen, miten elämä pitää elää.

Jännä, että monella muilla on samanlaisia kokemuksia. Pidin tuota luonteenpiirteenä.

Vierailija
6/9 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. No noin ajattelinkin sen täyttyvän olla, että hankala persoonia ovat.

Olen itse käynyt armeijan, ja ymmärrän hyvin, että siellä on oltava kuri ja järjestys. Mutta kun tullaan siviilielämän piiriin, pitäisi nuo säännöt osata jättää verkkoaitojen sisäpuolelle.

Täällä siviilimaailmassa elävä elämä kuljettaa, eikä muita ihmisiä voi "hallita".

Vertailun vuoksi tunnen pari poliisia, joka ovat erilailla nähneet yhteiskunnan täällä todellisuudessa. He kohtaavat niin paljon paskaa, ja vaikka ovat rentoja ja reippaita, silti jollain tavalla varautuneita. Mutta kun huomaavat että olet hyvä tyyppi, hekin ovat sitä.

Intin tyypeille olet edelleenkin vain tyyppi. Lisäksi he tuntuvat olevan täysin huumorintajuttomia.

Vierailija
7/9 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen vanhaan olivat kovia ryppäämään. Upseerikerhojen viinat kun olivat ennen vanhaan verovapaita. En tiedä miten nykyään.

Vierailija
8/9 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Kaikki poliisit, lääkärit tai kirjanpitäjätkään eivät ole samanlaisia.

Vierailija
9/9 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yleensä kaikissa ammattiryhmissä on monenlaista persoonaa.

Mutta itse olen huomannut, että armeijan henkilökunta on poikkeuksellisen v##tumaista myös siviilissä. Jotenkin ne oppii sen siellä suljetussa yhteisössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi