Naapurit ahdistavat
Asumme rivitalossa ja naapuriimme muutti 2 kk sitten vanhempi pariskunta. Ensin meni ihan hyvin, naapureita ei juuri näkynyt mutta nyt kun tuli kesä ja kärpäset, alkoi myös naapurin häiriköinti.
Ensin hän tuli ovelle valittamaan "melusta" mitä ei edes ollut (kello oli 8 illalla ja minulla putosi kattila lattialle). Nyt joka kerta kun menen terassilleni, kipittää naapurin emäntä myös pihalle. Ei sano mitään, tuijottaa vain aidan yli minun puolelle ja tupakoi. Parhaimmillaan ramppaan 3-4 x tunnin aikana vain ja ainoastaan tuijottaakseen minua.
Nyt he istuvat miehensä kanssa terassilla, radio pauhaa täysillä ja kaljaa menee. Tunsin menettäneeni tietyllä tapaa "rauhan" kun yksittäisestä kolauksesta tullaan ovelle asti valittamaan. Välttelen kotona äänekkäitä toimia ja pelkään koko ajan että naapuri tulee ovelle valittamaan :(
Olen asunut tässä asunnossa jo 8 vuotta ja nyt tuli ensimmäistä kertaa sellainen ahdistus että onko tästä muutettava pois. Mitä itse tekisit?
Kommentit (5)
Laitat näköesteitä ja pidät vastamelukuulokkeita.
Ajattelevatkohan kääntää huomion ajoissa muihin, että kukaan ei uskalla valittaa heistä vaikka mikä olisi (kenties aiempaa kokemusta). Ilmeisesti eivät itse sovi asumaan rivarissa eivätkä edes viihdy, joten loogisina ihmisinä häiriköivät sitten muita. Varmasti löydätte viihtyisämmän paikan jostain.
Onko ahdistus joku nykyajan tauti? Asiallinen keskustelu naapurin kanssa voisi olla paikallaan.
Valittaisin radion melusta?