En kyllä osta asuntoa jossa on musta sisustus
Kauheasti laitettu rahaa remonttiin, ja sitten pilattu koko asunto. Musta tapetti, musta vessa, musta keittiö. Pahin oli talo, joka oli ulkoakin maalattu mustaksi. Mustan saaminen peittoon on vielä hirveän työn takana, ja mustille lattioille ja kaakeleille ja kaapinoville ei ole edes muuta tehtävissä kuin uusia ne.
Kommentit (31)
Musta sisustus on migreenikon pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä niitä hajuttomia valkoisia. Mustassa on sentään särmää. Näkee niin paljon sellaisia missä ihan kaikki on valkoista.
Väreissä on särmää. Mustassa tai valkoisessa ei kummassakaan ole särmää ikinä näkynytkään.
Rohkeaa sisustaa väreillä eikä trendien mukaan.
Onko joku asunto oikeasti ihan kokonaan musta? Vai erittelikö ap vain eri asuntoja noilla ominaisuuksilla?
Jos oikeasti lattiasta kattoon niin menisin kyllä katsomaan miltä mahtaisi sellainen Draculan holvi näyttää mutta en kyllä todellakaan ostaisi moista.
Ainut mihin suostuisin mustaa laittamaan olisi makuuhuone mutta ei sinnekään kauttaaltaan kuitenkaan.
Musta tekee asuntoon baarifiiliksen. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä just remontoidaan ja tulee jonkin verran kyllä mustaa. Tapetin tausta, komeron ovet, iso matto, keittiöön tulee ripauksina sekä muualle piensisustukseen. Minusta näyttää hyvältä, antaa ryhtiä.
Oho, aika paljon alapeukkua tullut 😄 olen vähän utelias että miksi?
Oma mielipiteeni on ettei musta tuo ryhtiä vaan vetää tunnelmaa juurikin alas. En kyllä puhu muiden puolesta, oma kokemus tämä.
Ok. Pääväri ei sisustuksessa ole meillä kuitenkaan musta. Sellaisena se voikin olla vähän synkkä.
Minä tykkään kokovalkoisesta, vaikka sitä onkin nykyisin niiiiiin trendikästä haukkua. Ei kiinnosta. Onneksi riittävän moni on samaa mieltä. Sekin on ihan jees joku haluaa rempata mustalla, mutta valitettavasti se voi laskea asunnon arvoa, koska muita mustasta sisustuksesta tykkääviä on vähemmän. Mutta entä sitten? Miksi pitäisi rempata jonkun uusimman sisustuslehden mukaan, jos ei semmoisesta tyylistä tykkää? Eiköhän useimmat rempat tehdä kuitenkin itselle eikä myyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kokovalkoisesta, vaikka sitä onkin nykyisin niiiiiin trendikästä haukkua. Ei kiinnosta. Onneksi riittävän moni on samaa mieltä. Sekin on ihan jees joku haluaa rempata mustalla, mutta valitettavasti se voi laskea asunnon arvoa, koska muita mustasta sisustuksesta tykkääviä on vähemmän. Mutta entä sitten? Miksi pitäisi rempata jonkun uusimman sisustuslehden mukaan, jos ei semmoisesta tyylistä tykkää? Eiköhän useimmat rempat tehdä kuitenkin itselle eikä myyntiä varten.
Miksi sitten on tärkeää että riittävän moni on samaa mieltä jos ei mielipiteet kiinnosta?
Mua harmittaa myös sellaiset myynti-ilmoitukset, joissa mainostetaan, että remppa tehty, ja heti näkee, että on yritetty halvalla rempata talo trendaavaksi Insta-kodiksi myyntiä varten. Halvin Ikean lastulevykeittiö jossain trendivärissä, joutuu uusimaan parin vuoden kuluessa kun kulahtaa. Halvat laminaatit, jotka kiiltävät luotaantyöntävän muovisina asuntokuvissa. Seinillä maalia jossain tusinasävyissä, vanhojen taulureikien paikkausjäljet näkyy valoa vasten. Ja pyynti 20% enemmän kuin alueen keskihinta. Juu ei, sillä 20% osuudella tekisi mieleisensä rempan ja laittaisi laadukkaan keittiön, lattian ja tapetit.
Itselle on kyllä maksimi että on hiukan jotain mustaa yksityiskohtina, esim. mustia ikkunanpieluksia, kehyksiä, lamppuja, ehkä pikkupöytää penkkiä tuolia (ei kaikki) ym, mutta ajatus suuremmasta määrästä mustaa on ei kiitos.
Mustat keittiöt toisaalta viehättävät jotenkin, mutta esim. musta tehosteseinä tai lattia ei samalla tapaa ellei sitä ole sitten ihan vähän vain jonain yksityiskohtana. Tykkään kyllä tummemmistakin sisustussävyistä, mutta itse yhdistäisin sitä vaaleampaan. Jos oikein kunnon maulla on tehty niin voi tullakin hienoa, mutta pahimmassa tapauksessa tulos on semmonen goottiluolamainen.
Musta on tällä hetkellä moderni, suosio on kyllä vähentymässä ja erisävyistä puuta tulossa tilalle.
Olen huomannut, että nyt on muodissa puiset ikkunakarmit ja vaalean harmaat keittiöt ja betonilattiat. Omaankin silmään näyttävät kivoilta.
Meillä on muutaman vuoden vanha talo, joten mustaa löytyy mm. takassa, portaissa ja osassa ovista.
Kyllä tänne silti mahtuu useita muitakin värejä. Tyyli on se tärkein, on turha arvostella pelkkiä värejä. Mustakin voi näyttää aivan erilaiselta, riippuen millaisessa talossa se on ja onko kiiltäviä vai rosoisia pintoja.
Eikä tietenkään kannata edes ostaa sellaista asuntoa, josta ei itse tykkää.
Oma mielipiteeni on ettei musta tuo ryhtiä vaan vetää tunnelmaa juurikin alas. En kyllä puhu muiden puolesta, oma kokemus tämä.