"Rönktenlaite", sanoi Jutta Urpilainen
Kommentit (51)
Ja mä sanon latkoosi-intolerantti..sou what?
Yksityiskohtiin juuttumisen sijaan on tärkeämpää nähdä kokonaisuus.
Minäpä olen kuullut röntgenhoitajankin puhuvan röntgenistä rönkteninä. Taisi tosin olla huumoria.
Jutalla on isot kauniit tummansiniset silmät!
Voi kauhia kun sanoi niin. Yksi sanoo virus ja toinen viirus. Normi älyinen kyllä tajuaa mistä puhutaan eikä itke pikkujuttua siitä ettei sanonut kirjaopillisesti oikein. On sellaisiakin juttuja kuin puhekieli ja murteet.
Anna valua sanoo betonityöläinen kun tarvii massaa ja oululainen kun pyytää ettet laita hanaa kiinni.
Se oli kyllä jutan moka että lähti sekoomuksen kelkkaan. Jyrkiboyhan se huusi pää punaisena että me tienataan tällä. Ne kreikalle eli saksan pankeille kun sitä rahaa annettiin. Jykä vain sutkina jätti sanomatta sen että ketkä me tällä tienataan.
Juu siihen on syynsä miksi mä en takaa kenenkään lainoja.
Se esiintyi todella hyvin. Olin ihan ihmeissäni.
Ole tyytyväinen, ettei sanonut rönkkenlaite
Kun Tampereella sairastuu viiirukseen, voi mennä Akuuuttaan hoitoon. Siellä ne laittaa tippaan naaatriumia ja kaaaliumia ja johan potilaan fookkus parantuu, filiookkus.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskohtiin juuttumisen sijaan on tärkeämpää nähdä kokonaisuus.
Jutan kohdalla se on aika vaivatonta 😉
Onko jutta muuttanut takaisin Brysseliin
Jotkut sanoo myös infulenssa ja spykiatri
Sairaalassa töissä ja moni sanoo rönKTen.. Aina ihmetellyt, onko se joillekin vaikea sanoa oikein?
Vierailija kirjoitti:
Jutalla on isot kauniit tummansiniset silmät!
Ja upea vartalo!
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa töissä ja moni sanoo rönKTen.. Aina ihmetellyt, onko se joillekin vaikea sanoa oikein?
Hassua että joku sanoo noin kun itsellä ei meinaa kieli taipua tuohon ollenkaan
Jutta voisi mennä sinne rönkteniinsä.
Jutta on Pohjanmaan tyttöjä, lähtöisin jostain Lapuan lakeuksilta.
Heillä on murteensa jota puhuvat, sitä puhuvat niin oppineet kuin oppimattomatkin.
Jokaisella meistä tulee toisinaan joku lapsuuden ja nuoruuden murresana suusta, ihan huomaamatta.
Siis mitä kummallista tuossa on, jos hän on noin sanonutkin. En käsitä aloitusta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Jutta on Pohjanmaan tyttöjä, lähtöisin jostain Lapuan lakeuksilta.
Heillä on murteensa jota puhuvat, sitä puhuvat niin oppineet kuin oppimattomatkin.
Jokaisella meistä tulee toisinaan joku lapsuuden ja nuoruuden murresana suusta, ihan huomaamatta.
Siis mitä kummallista tuossa on, jos hän on noin sanonutkin. En käsitä aloitusta yhtään.
Eli hän ei ajanut Suomea ahdinkoon tyhmyyttään vaan pahuuttaan?
Juttahan on näistä tunnettu.
”Saatiin Kreikasta takuudet”.