Kummallinen isäpuoli
En tiedä olenko itse outo, mutta kun ex-vaimoni alkoi seurustella uuden miehen kanssa, olisin halunnut tavata hänet ihan vain tutustuakseni ja tietääkseni millaisen ihmisen kanssa lapseni viettää satunnaisia viikonloppuja. Mutta isäpuoli ei ole koskaan halunnut tavata minua ja tästä on jo monta vuotta. Häntä ei kuulemma kiinnosta. Noh, ajattelin että ei kai sillä sitten niin väliä, kunhan lapsen kanssa tulee toimeen. Alussa hän nimittäin jaksoi ylläpitää peruskohteliasta käytöstä lastani kohtaan, mutta kas vain, heti kun sai naisen avioliittoon nalkkiin ja omat lapset, niin kohtelias käytös loppui siihen paikkaan eikä hän nykyään edes puhu lapselleni mitään?! Ahdistaa lapsen puolesta, joka kuitenkin haluaa tavata äitiään, mutta isäpuoli on kovin kylmäkiskoinen... Pitääkö minun tosiaan sietää tällaista käytöstä lastani kohtaan?
No onpa tympeää. Puhu exäsi kanssa ja varmista, että lapsella on kaikki hyvin heillä ollessaan.
Juttele lapsesi kanssa ja kerro hänelle, että äidin mies käyttäytyy typerästi. Sille ei kuitenkaan ehkä voi mitään. Hän ei ole lapselle mitään sukua eikä lapsi häntä mene tapaamaan, vaan äitiään. Täytyy vaan antaa miehen olla rauhassa. Ei lapsi voi oikein muutakaan. Sen teette tietenkin selväksi, että omat vanhemmat ja sukulaiset kyllä rakastavat ja välittävät, vaikka tuo mies ei lapsen lähipiiriin kuulu.