Muita, jotka ihmettelevät lastensa taitoja?
Meillä on fiksut lapset. Usein ihan ihmettelen, kuinka fiksut. En uskoisi että minun lapseni on tehnyt tämän puheen, villasukan, ohjelmoinnin, aineen, maalauksen, kakun, musiikkikappaleen.
Muistan kuinka itseäni ärsytti, kun oma isäni ei tajunnut, että osaan tehdä monia asioita. Mm. kun olin valmistunut ammattiini, ei isäni kuitenkaan tajunnut, että ihan oikeasti osaan siihen liittyviä asioita.
Toisaalta ihanaa, toisaalta kummallista.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
Sä et taida tietää, mitä tuo käsite tarkoittaa.
Meillä on lahjakas lapsi. Se on välillä aika hämmentävää, koska olemme miehen kanssa aika taviksia. Mutta tottakai olemme ylpeitä hänestä.
No edellisissä elämissä oppii monenlaista. Periaatteessa se kaikki tieto on käytettävissä mitä geeniperimässä. Sehän menee paljon kauemmas kuin sen hetkisiin vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lahjakas lapsi. Se on välillä aika hämmentävää, koska olemme miehen kanssa aika taviksia. Mutta tottakai olemme ylpeitä hänestä.
Se on hienoa, että olette ylpeitä. Mun mies on tosi älykäs ja lahjakas, eikä hänen vanhempansa koskaan huomioineet sitä. Jopa häpesivät, kun hän oppi tosi pienenä itsekseen lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
Minkälainen olisit halunnut olla nuoruudessa jos nyt saisit päättää? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
No jotkut taidot ovat oikeasti hienoja. Osa ihan tavallisia,mutta ei vaan äitinä tajua, että lapsi ei enää ole pieni.
Samoin kun isäni ei tajunnut, että osaan jotain ihan perusasiaa työhöni liittyen.
Ap
Mullakin on lahjakkaat lapset. He eivät olleet koulussa kovinkaan ahkeria, mutta nyt tekevät vaativaa työtä kumpikin ja pärjäävät hyvin. Itse olin koulussa hyvä, mutta työelämässä ihan vaan keskinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
Minkälainen olisit halunnut olla nuoruudessa jos nyt saisit päättää? Niinpä.
Tuo kirjoittamasi viesti ei liity millään tavalla minun kommenttiini, joten en voi oikein vastata mitään.
Meillä molempien lasten musikaalisuus. En itse tajunnut, mutts koulusta tuli viestiä, että kannattaisi hankkia joku soitin. Ollaan miehen kanssa täysin epämusikaalisia molemmat. Toki geeniperimää on, mutta jännästi sukupolven yli. Isäni oli kyllä hyvä laulaja, äitini surkea. Miehen suvussa on sekä musikaalista että miehen tasoista porukkaa. Kuopuksen kohdalla kädentaidoissa sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
No jotkut taidot ovat oikeasti hienoja. Osa ihan tavallisia,mutta ei vaan äitinä tajua, että lapsi ei enää ole pieni.
Samoin kun isäni ei tajunnut, että osaan jotain ihan perusasiaa työhöni liittyen.Ap
Ahaa, tämä onkin junnaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli humble brag.
Samoin kun isäni ei tajunnut, että osaan jotain ihan perusasiaa työhöni liittyen.Ap
Ahaa, tämä onkin junnaaja.
Ootko sä jossain aineissa, vai miten sä kirjoitat niin omituisia viestejä, jotka eivät tunnu liittyvän mihinkään?
Täällä sellainen. Oikeasti en IHAN hirveästi ihmettele, sillä lapsi on ollut vähän poikkeava pienestä pitäen. Alakouluajat kokeiltiin kaikkea mahdollista harrastusrintamalla, mikään ei oikein napannut. Isänsä on urheilullinen, lasta ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitten eräänä päivänä yläkouluaikaan pyysi hankkimaan erään kohtalaisen kalliin välineen, siis sellaisen mitä ei oltu koskaan ajateltu.
Nyt sitten meillä on itseoppinut "ammattilainen" eräällä hyvin vaativalla alueella, joita taitoja erittäin harvalla on. Tämä oli intohimonsa alue oli lähinnä yllätys. Voi olla, että tienaa tulevaisuudessa elantonsakin tältä alueelta. Nyt lukiossa pärjää ihan ok, mutta tuo luova lajinsa on ihan omaa luokkaansa.
Johan oli humble brag.