Auringossaolosta kuumeinen olo? Kylmä ja poskia kuumottaa
Mikä ihme tää on? Eilen ja tänään sama juttu, kun olin ollu sisällä noin tunnin. Epämiellyttävä olo.
Kommentit (8)
Oletko ollut G5-maston läheisyydessä?
mulla on ollu ihan sama juttu joskus ku oon ollu liian kauan auringossa ja iho palanu. en tiiä pitääkö paikkaansa, mut jostain oon kuullu et alkukesän aurinko/aamupäivän aurinko ois kaikkein pahimpia. itellä auttanu after sun/aloe vera voide ja viileä suihku ja ku syö ja muistaa vettä juoda.
Vierailija kirjoitti:
mulla on ollu ihan sama juttu joskus ku oon ollu liian kauan auringossa ja iho palanu. en tiiä pitääkö paikkaansa, mut jostain oon kuullu et alkukesän aurinko/aamupäivän aurinko ois kaikkein pahimpia. itellä auttanu after sun/aloe vera voide ja viileä suihku ja ku syö ja muistaa vettä juoda.
Alkukesästä pohjoisen asukkailla ei ole vielä yhtään rusketusta suojaamassa palamiselta. Sen takia palaminen on silloin todennäköisempää. UV-säteilyä on eniten muutama tunti keskipäivästä eteenpäin, joten silloin palaa herkimmin.
Aloittajan oireilu kuulostaa erikoiselta. En itse yhdistäisi sitä aurinkoon, ainakaan jos ei auringossa olo ole aikaisemmin aiheuttanut tällaisia oireita. Mutta voi se toki olla mahdollista.
En halua pelotella mutta minulla alkoi parina päivänä noin muutama vuosi sitten, sitten alkoi päätä särkeä iltapäivällä ja seuraavaksi heräsin teholla eikä mitään hajua missä olen ja että mitä tapahtunut.
Kuulemma oli mennyt taju, oli tullut auringonpistos kevätauringossa ja olin kaatunut katuun ja aivotärähdys samalla!! Ihmeen voimakas on aurinko tähän aikaan, kannattaa olla varovainen. Kesti yli viikon palautua tuosta, ruuan haju aiheutti pahoinvointia, teki mieli vaan juoda vettä mutta piti ottaa suolaakin ettei elimistön suolatasapaino häiriinny pahasti.
Vilunväre on normaalia lämmöntasausta. Toki kannattaa käyttää aurinkosuojaa.
Vaihdevuosissa kuumaa aaltoa voi myös seurata nopea vilunväristys.
Mulla kroppa reagoi aina noin kun olen oleskellut auringossa. Juo vettä ja pue jotain lämmintä ylle. Kyllä se ohi menee.
Liikaa aurinkoa.