Armeijakuri kotona kasvattamaan lapsia ja hallitsemaan kaaosta
Kommentit (9)
Ei.
Seurustelin aikoinaan hetken aikaa kapiaisen pojan kanssa ja lukuisat muutot sekä kova kuri olivat jättäneet jälkensä.
Ei. Lapsi tottuu siihen, että niin tehdään mitä joku käskee. Entäs jos sillä käskijällä ei olekaan hyvät tarkoitukset mielessään? Eihän toinen osaa ajatella itse, kun on aina käsketty. Siinä voi joutua millaisiin vaikeuksiin tahansa. Tokihan voi kasvatuksen hoitaa käskemällä, jos on vanhempana laiska ja haluaa itse päästä helpolla.
Eipä muita vaihtoehtoja oikein ole, jos lapsia on yli kolme kappaletta. Tai voihan niiden antaa kasvaa kuin pellossa, mutta sitten ne toisaalta masentuvat teini-iässä kun pitäisi alkaa tehdä jotain muutakin kuin kivaa.
jopas on heikkoa itsekuria jos ei saa lapsia totteleman pikkuisina muuten kuin huutamalla ku joku kersanttipelle.
Vierailija kirjoitti:
jopas on heikkoa itsekuria jos ei saa lapsia totteleman pikkuisina muuten kuin huutamalla ku joku kersanttipelle.
Teini menee sillä että jos on komennettu tiskaamaan ja on tiskannut väärin tai huolimattomasti niin kypä punnerrusta jokaista uudelleen tiskattavaa kohden. Ja jos tiskit on edelleen tiskattu väärin tai huolimattomasti niin toiset samanlaiset punnerrukset. Pojasta on siis kyse ja muuten olisi pelkkä laiska vetelys ja velttoilija joka ei viitsisi tehdä mitään ilman kuria ja komennusta.
Itse uskon, että kaikki armeijakurin vastustajat ovat itse herkkiä tyttölapsia (iästä huolimatta), jotka eivät tajua, että on paljon poikia, jotka eivät tottele ilman rangaistuksen uhkaa. Eikä niitä tiuskiminen pelota, mutta fyysinen epämukavuus vähäsen.
No ei todellakaan. Mä muistan omasta nuoruudesta tälläisen sisarusparin(poika ja tyttö) joille vanhemmat (molemmat oli opettajia) piti älytöntä kuria. Annas olla kun muksut pääsi kyläilemään johonkin ilman vanhempiaan. Aivan jörjetöntä melskaamista ja riehumista oli seurauksena. Missään touhussa ei ollut mitään tolkkua eikä rotia.