Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huolestuttavaa on että yksityinen gyne ei löytänyt toista munasarjaani

Vierailija
22.05.2020 |

Sain kyllä käyntikortin jollekin superultraajalle, mutta huolestuttaa että näinkö yksityisiä omalla rahalla maksavia asiakkaita kohdellaan. Voiko minulla nyt olla joku sairaus munasarjassa, koska sitä ei löydetty. Menisittekö superultraajalle vai jäisittekö odottamaan? Olen 43-vuotias ja Mirena vaihdettiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamaan mitä? Miksi et menisi paremmin osaavalle? Kohdellaan miten? Ehkä munasarja on esim. kohdun takana vaikkapa kiinnikkeiden takia tai saattaahan se puuttua kokonaan. Hyvä selvittää mistä on kysymys.

Vierailija
2/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin menet sille ultraajalle. Kyse tuskin kuitenkaan on siitä, etteikö edellinen ultraaja huonouttaan löytänyt munasarjaa. Kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, että jokin on pielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toinen munasarja oli ok ja täydessä iskussa ja toiminnassa. Onko huono merkki jos toista munasarjaa ei löydy, onko se surkastunut tai syöpäinen?

Vierailija
4/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi syöpäinen niin se todennäköisesti olisi näkynyt.., on ihan tavallista, että vasen (?) munasarja on vaikea nähdä, koska suoli tulee eteen. Oikea löytyy yleensä helpommin.

Vierailija
5/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikaan toista munasarjaa ei löydy, en tiedä onko se jossain kohdan takana vai mitä. En ole asiantuntija mutta monet potilasasiakirjat lukeneena tullut tälläinen mututuntuma.

Vierailija
6/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin menet sille ultraajalle. Kyse tuskin kuitenkaan on siitä, etteikö edellinen ultraaja huonouttaan löytänyt munasarjaa. Kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, että jokin on pielessä.

Miten pielessä? Väitti että suoli oli edessä. Eli jotain on pielessä?? Arvasin. Miksi ei kertoa suoraan. Oireet ei lakannut tämän proffan käyntiin. Miksi ei voinut kertoa että jotain kamalaa on tiedossa vaikka arvasin.

Vierailija
7/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle siis aikaisemmin tehty ultraa, ja silloin näkynyt?

Vierailija
8/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalta jouduttiin poistamaan toinen munasarja, ja hänelle tehtiin myöhemmin kontrolliultra jäljelle jääneeseen munasarjaan. Sanottiin, ettei munasarjoihin saa aina näkyvyyttä ultralla. En tiedä, onko tämä vain lasten kohdalla. Nimenomaan vasen munasarja on jäljellä.

Vierailija
9/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pielessä? Väitti että suoli oli edessä. Eli jotain on pielessä?? Arvasin. Miksi ei kertoa suoraan. Oireet ei lakannut tämän proffan käyntiin. Miksi ei voinut kertoa että jotain kamalaa on tiedossa vaikka arvasin.

No vit tu jos toinen munasarja ei näkynyt niin mitä siitä pitäisi osata kertoa ja päätellä että jotain kamalaa on tekeillä?? Oletko jotenkin hitaammanpuoleinen?

Vierailija
10/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle siis aikaisemmin tehty ultraa, ja silloin näkynyt?

Ei

Vierailija
11/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös näkyi toinen munasarja huonosti. Syy oli se että vaihdevuodet olivat jo alkamassa ja se toinen oli jo alkanut "kutistumaan". Olin 50v silloin.

Vierailija
12/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös näkyi toinen munasarja huonosti. Syy oli se että vaihdevuodet olivat jo alkamassa ja se toinen oli jo alkanut "kutistumaan". Olin 50v silloin.

Kysyin tätä samaa ja kuulemma jos se johtuisi siitä, mutta mulla kuulemma munasarja toimii aktiivisesti, siis se mikä löydettiin. Ai hitto että pelottaa, varaanko ajan tältä superultraajalta, oireita kuitenkin on.

Vierailija
13/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tätä samaa ja kuulemma jos se johtuisi siitä, mutta mulla kuulemma munasarja toimii aktiivisesti, siis se mikä löydettiin. Ai hitto että pelottaa, varaanko ajan tältä superultraajalta, oireita kuitenkin on.

Varaa vaan, saat mielenrauhan. Mitä sun käynti muuten maksoi? Omani otti 155€ kelakorvauksen jälkeen. Siis tarkastus +ultraus eihän se kovin halpaa ollut mutta minkäs teet.

Vierailija
14/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksanut tarpeeksi?

Vierailija
15/15 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa vaan, saat mielenrauhan. Mitä sun käynti muuten maksoi? Omani otti 155€ kelakorvauksen jälkeen. Siis tarkastus +ultraus eihän se kovin halpaa ollut mutta minkäs teet.

Kaipa sitten täytyy. Ei kai naisen munasarja voi hävitä savuna ilmaan. 20 min maksoi 300 €, mutta raha se on pienin ongelmista tässä. Hyvä kuitenkin etten ole ainoa munasarjansa hävittänyt, tosin tuo eräs viesti alussa aiheutti huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi