Voiko oikea rakkaus loppua?
Olin ihastunut yhteen kaveriini vuosia sitten, ajattelin että rakastan häntä. Hän kuitenkin seurusteli ja antoi ymmärtää minun "jättää rauhaan" ja niin tapahtui. Myöhemmin on halunnut olla yhteyksissä, en tiedä ovatko enää yhdessä. Minulla ei tunteita kuitenkaan enää ole. Rakastinko häntä oikeasti?
Kommentit (10)
Tuntematonta ei voi silleen oikeasti rakastaa. Voi rakastaa sitä minkälaisen käsityksen on hänestä saanut. Oikeakin rakkaus voi loppua vaikka huonoon kohteluun, väärinkäsityksiin, luottamuspulaan jne.
Tuossa saattaisi ehkä ennemminkin olla kyse ihastumisesta. Se voi joissain tapauksissa loppua todella herkästikin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematonta ei voi silleen oikeasti rakastaa. Voi rakastaa sitä minkälaisen käsityksen on hänestä saanut. Oikeakin rakkaus voi loppua vaikka huonoon kohteluun, väärinkäsityksiin, luottamuspulaan jne.
Mistä sen sitten tietää, tunteeko jonkun oikeasti..?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse ehkä helpoiten tiedän siitä, millainen olo sen ihmisen seurassa on. Tiedän mitä voin sanoa hänelle, tiedän suunnilleen kuinka hän mihinkin reagoi, ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan ja jännittää. Olo on turvallinen. Jos hänestä paljastuu koko ajan uusia asioita, joita en ehkä ole osannut hänestä edes odottaa, ja olen koko ajan ikään kuin kysymysmerkkinä ja varuillani, en tunne häntä. Korkeintaan hyvin pintapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eipä sitä tiedä ennenkuin näkee. Eli elämä paljastaa millainen hän oikeasti on.
up