Helpoin ja vaikein työ jota olet tehnyt
Mikä siitä teki niin helppoa tai vaikeaa sinulle?
Työksi lasketaan jos siitä on maksettu palkkaa.
Kommentit (3)
Yksi vaikeimpia töitä oli kun olin 17-vuotiaana kesätöissä pesulassa.
Se oli vaan kuumaa hommaa, joutui seisomaan siinä kuumassa ja kosteassa tehdashallissa ja vielä piti ottaa jättikokoisesta mankelista kiireellä vastaan tulikuumaa pyykkiä. Edes seinään ei saanut nojata välillä. Tehdashalli on likainen, siellä oli luteita. Ruokatunti oli 20 minuuttia, jolloin ehti nipin napin syödä siellä luteiden joukossa eväsleivän. Jalat kipeytyivät jo aamupäivällä eli iltapäivät olivat ihan tuskaa. Kämmenten iho paloi. Vakinaiset työntekijät olivat iäkkäitä naisia, jotka olivat tehneet tuota hommaa koko elämänsä, koska heillä ei ollut kaikilla edes kansakoulu käytynä. Jalat olivat heillä sellaisilla suonikohjuilla etten ole sen jälkeen nähnyt. Henkisesti ja fyysisesti todella raskasta työtä mulle.
Helppoja töitä en ole koskaan onnistunut saamaan. Joka työssä on ollut omat haasteensa. Ellei työn vaativuus, niin sitten veemäiset esimiehet tai sitten työn tappava tylsyys. Pahimpia ovat olleet juuri sellaiset kuten ym. työ, jossa kaikki määrätään ulkopäin, ja joudut seisomaan tai istumaan paikallasi tuntikausia työnjohtajien tai esimiesten edessä ja työolot ovat monella tapaa epäinhimilliset.
Olen aina viihtynyt hommissa, joissa on älyllisiä haasteita, paljon työtä, mutta myös itsenäisyyttä ja vapautta liikkua, mennä ja tulla oman mielen mukaan ja suunnitella omat tehtävänsä yms.
Helpoin oli varmaan pakkaajana keksitehtaalla.
Vaikein suunnitella koneita. Tai saada jäärät koskemaan tietokoneeseen joskus 90-luvulla.
Mä olen ollut vain siivoojana ja postilaisena, molemmat ihan aivojennollaushommaa, toki fyysisesti raskaita.