Liikaa leipää
Mummoni toi minulle suuren laatikollisen ruokaa. Mahtavaa, kiitos siitä. Mutta mitä voi tehdä kahdesta hapanlimpusta? Leipää syön hyvin vähän. Pakastinta ei ole. Laatikossa oli muutakin leipää, jotka yritän syödä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Tee voileipiä
En syö niin paljoa leipää. Laatikossa oli neljä muutakin.
Ap
Ei ole koskaan ennen tullut vastaan ihmistä, jolla ei ole pakastinta, mutta kaipa sitä pelkällä jääkaapillakin pärjää tarvittaessa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että lahjoittaisin leivistä pois ne, joista vähiten itse pidän - oli ne sitten mummon limput tai jotkut muut varastoissasi olevat. Kysele vaikka tutuilta lapsiperheiltä tai naapureilta tai sitten esim. seurakunnalta tai muilta ruoka-apua tarjoavilta.
Vierailija kirjoitti:
Anna naapurille
Tätä mietin, mutta muutin vasta 2.5. En tunne ketään. Kavereille ei kelpaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ennen tullut vastaan ihmistä, jolla ei ole pakastinta, mutta kaipa sitä pelkällä jääkaapillakin pärjää tarvittaessa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että lahjoittaisin leivistä pois ne, joista vähiten itse pidän - oli ne sitten mummon limput tai jotkut muut varastoissasi olevat. Kysele vaikka tutuilta lapsiperheiltä tai naapureilta tai sitten esim. seurakunnalta tai muilta ruoka-apua tarjoavilta.
No nyt tuli. Olen asunut tässä vajaan kuukauden enkä ole saanut hankittua vielä läheskään kaikkea.
Ap
Korppuniksi on hyvä. Tarkoitatko hapanleivällä siis ruisleipää? Siivuiksi vaan ja sitten kuivatus. Ne voi syödä sitten joskus korppuina tai vaikka laittaa keiton sekaan pehmenemään.
Vierailija kirjoitti:
Tee krutonkeja.
Hyvä idea, kiitos. Teen paljon kasviskeittoja, joten nämä krutongit kyllä menisivät käyttöön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Korppuniksi on hyvä. Tarkoitatko hapanleivällä siis ruisleipää? Siivuiksi vaan ja sitten kuivatus. Ne voi syödä sitten joskus korppuina tai vaikka laittaa keiton sekaan pehmenemään.
Tarkoitan juurikin ruisleipää. Pussin päällä lukee hapanlimppu. Hyvä idea, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuivaa ne korpuiksi
Hyvä idea, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee korpoujauhoja
Kiitos ideasta, menee käyttöön näinkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että vanhoissa kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, joilla ei ole pakastinta. Ei ole minullakaan, koska en tarvitse sellaista. Iso jääkaappi pakastinlokerolla riittää.
Ohis
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että vanhoissa kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, joilla ei ole pakastinta. Ei ole minullakaan, koska en tarvitse sellaista. Iso jääkaappi pakastinlokerolla riittää.
Ohis
Ohis
Ei kai se nyt talon iästä riipu.
Vierailija kirjoitti:
Tee voileipiä
Parempi olisi tehdä raikkaita voileipiä.
Tee krutonkeja.