Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa leipää

Vierailija
22.05.2020 |

Mummoni toi minulle suuren laatikollisen ruokaa. Mahtavaa, kiitos siitä. Mutta mitä voi tehdä kahdesta hapanlimpusta? Leipää syön hyvin vähän. Pakastinta ei ole. Laatikossa oli muutakin leipää, jotka yritän syödä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee krutonkeja.

Vierailija
2/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna naapurille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee voileipiä

Vierailija
4/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee korpoujauhoja

Vierailija
5/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa ne korpuiksi

Vierailija
6/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee voileipiä

En syö niin paljoa leipää. Laatikossa oli neljä muutakin.

Ap

Vierailija
7/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ennen tullut vastaan ihmistä, jolla ei ole pakastinta, mutta kaipa sitä pelkällä jääkaapillakin pärjää tarvittaessa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että lahjoittaisin leivistä pois ne, joista vähiten itse pidän - oli ne sitten mummon limput tai jotkut muut varastoissasi olevat. Kysele vaikka tutuilta lapsiperheiltä tai naapureilta tai sitten esim. seurakunnalta tai muilta ruoka-apua tarjoavilta.

Vierailija
8/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna naapurille

Tätä mietin, mutta muutin vasta 2.5. En tunne ketään. Kavereille ei kelpaa.

Ap

Vierailija
9/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ennen tullut vastaan ihmistä, jolla ei ole pakastinta, mutta kaipa sitä pelkällä jääkaapillakin pärjää tarvittaessa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että lahjoittaisin leivistä pois ne, joista vähiten itse pidän - oli ne sitten mummon limput tai jotkut muut varastoissasi olevat. Kysele vaikka tutuilta lapsiperheiltä tai naapureilta tai sitten esim. seurakunnalta tai muilta ruoka-apua tarjoavilta.

No nyt tuli. Olen asunut tässä vajaan kuukauden enkä ole saanut hankittua vielä läheskään kaikkea.

Ap

Vierailija
10/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppuniksi on hyvä. Tarkoitatko hapanleivällä siis ruisleipää? Siivuiksi vaan ja sitten kuivatus. Ne voi syödä sitten joskus korppuina tai vaikka laittaa keiton sekaan pehmenemään. 

Vierailija
11/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee krutonkeja.

Hyvä idea, kiitos. Teen paljon kasviskeittoja, joten nämä krutongit kyllä menisivät käyttöön.

Ap

Vierailija
12/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korppuniksi on hyvä. Tarkoitatko hapanleivällä siis ruisleipää? Siivuiksi vaan ja sitten kuivatus. Ne voi syödä sitten joskus korppuina tai vaikka laittaa keiton sekaan pehmenemään. 

Tarkoitan juurikin ruisleipää. Pussin päällä lukee hapanlimppu. Hyvä idea, kiitos.

Ap

Vierailija
13/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaa ne korpuiksi

Hyvä idea, kiitos.

Ap

Vierailija
14/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee korpoujauhoja

Kiitos ideasta, menee käyttöön näinkin.

Ap

Vierailija
15/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että vanhoissa kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, joilla ei ole pakastinta. Ei ole minullakaan, koska en tarvitse sellaista. Iso jääkaappi pakastinlokerolla riittää.

Ohis

Ohis

Vierailija
16/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että vanhoissa kerrostaloissa asuu paljon ihmisiä, joilla ei ole pakastinta. Ei ole minullakaan, koska en tarvitse sellaista. Iso jääkaappi pakastinlokerolla riittää.

Ohis

Ohis

Ei kai se nyt talon iästä riipu.

Vierailija
17/17 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee voileipiä

Parempi olisi tehdä raikkaita voileipiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän