opiskelijaäitien ahdistus
Opiskelen korkeakoulututkintoa yliopistossa. Tukena opintotuki ja laina. Opinnot ovat itsenäisiä etänä tehtäviä. Ahdistaa silti, kun kesätöitä ei ole ja tulot ovat naurettavat. Ikäiseni naiset ovat kaikki työelämässä. Köyhyys ahdistaa ja kotona opiskelu. Lapsille ei ole varaa mitään ostaa, hyvä kun itse pysyy hengissä. Jopa työttömillä on paremmat edut kun opiskelijoilla. Joo, tekisin mielelläni töitä, mutta ei niitä monella muullakaan ole korona-aikana.
Kommentit (6)
Jos ei opintolainakaan riitä, voit hakea toimeentulotukea. Oletko yksinhuoltaja? Jos olet, hoida elatusmaksut kuntoon.
Olin työttömänä ennen opintojen aloitusta. Töitä on ollut vaikea saada ilman korkeakoulututkintoa. Nyt korona-aikana ei saa edes keikkatöitä, joilla voisi hankkia lisätuöoja. Lasten isällä on tuloja. Ahdistus on henkistä ja opinnot vaativat.
aloittaja kirjoitti:
Olin työttömänä ennen opintojen aloitusta. Töitä on ollut vaikea saada ilman korkeakoulututkintoa. Nyt korona-aikana ei saa edes keikkatöitä, joilla voisi hankkia lisätuöoja. Lasten isällä on tuloja. Ahdistus on henkistä ja opinnot vaativat.
Niin, oletko sinä yksinhuoltaja vai ei, oli kysymys. Vai miksi ne lasten isän tulot ei teidän taloutta auta?
Omillaan toimeentuleva opiskelija on nykyajan mäkitupalainen. Tämä on ollut tietoinen poliittinen valinta. Opiskelijoista suurin osa on nuoria suurelta osin vanhempiensa suoran ja epäsuoran tuen varassa eläviä. Nämä vanhemmat eivät halua maksaa veroina opintotukea köyhempien lapsille, jotka siten pääsisivät kilpailemaan opintopaikoista ja myöhemmin työpaikoista. Mieluummin makselevat moninkertaisia työttömyysetuuksia.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Niin, oletko sinä yksinhuoltaja vai ei, oli kysymys. Vai miksi ne lasten isän tulot ei teidän taloutta auta?
En ole AP, mutta jos on kahden aikuisen ja kahden lapsen menot, mutta vain yhden aikuisen tulot, niin ei tarvitse kaiketi kovin kauaa miettiä miksi on tiukkaa. Etenkin, jos sattuu asumaan PK-seudulla.
Eikö miehelläkään ole tuloja? Saitteko heti kaksoset vai kuinka olette uskaltautuneet hankkia kaksi lasta pelkän opintotuen varaan? Yhden vielä jotenkin ymmärtäisin.
Saatte kuitenkin kai asua halvassa opiskelija-asunnossa?