Onko miehelläsi koskaan ollut Koro-paniikki?
Tunnetko ketään Koro-paniikista kärsivää miestä ja miten hän on selvinnyt?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Vad är Koro-paniikki?
Wikipedia tietää:
Koro (suom. kilpikonnan pää) on malaijinkielinen sana, joka tarkoittaa tilaa, jossa joku pelkää, että hänen siittimensä katoaa tai uppoaa kehon sisään. Käsitteistö vaihtelee. Koro on yleinen nimitys Aasiassa, paitsi Kiinassa, jossa ilmiö tunnetaan nimellä Shook yang. Ilmiö on ollut esillä myös Sudanissa ja muualla Afrikassa. Koro on kulttuurinen ja psykologinen ilmiö, eikä todellisesta sukuelinten äkillisestä katoamisesta ole todisteita, vaikka niin väitetään käyneen tuhansille.
Koron voidaan uskoa aiheuttavan jopa kuoleman esimerkiksi siten, että siitin madon tavoin kaivautuu ruumiissa aivoihin tai sydämeen.
Koroon liittyy usein joukkopaniikki. Paniikin laukaisevat usein huhut väitetyistä tapauksista, joissa jonkun sukuelimet ovat kadonneet.
Siittimen katoamista saatetaan yrittää estää tai ennaltaehkäistä työntämällä koukkuja siittimen läpi tai sitomalla siihen raskaita painoja, mistä voi aiheutua vammoja. Hätääntyneet omaiset ovat usein potilaan apuna vastaanotolle tullessa pitämässä potilaan siittimestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Oli. Meinasi mennä hermot. Sanon että lähden jos se ei raahaa takalistoaan töihin koska minä en yksin koko taloutta pysty kannattelemaan.
Miten kalun katoamiskauhu liittyy talouden kannatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli. Meinasi mennä hermot. Sanon että lähden jos se ei raahaa takalistoaan töihin koska minä en yksin koko taloutta pysty kannattelemaan.
Kyllähän se työntekoa varmaan vaikeuttaa jos koko ajan stressaa peniksen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se työntekoa varmaan vaikeuttaa jos koko ajan stressaa peniksen johdosta.
Peniksen johto 😀
Töissä yks ei uskaltanu hakea kahvia lainkaan, eikä puhunut mistään muusta pariin viikkoon (tämä silloin heti alkuun, kun töissäkin tuli ekat erityistoimet käyttöön). Oli ihan huuli ymmyrkäisenä, kun sanoin että tää laantuu heti kun kelit lämpenee (niinhän suomessa ne muutkin flunssat tekee). Nyt en oo nähny tyyppiä, kun on ollu etänä pari kuukautta :P