Oudoin näkemäsi uni.
Kommentit (38)
Mulla on ollut niin outoja unia, ettei niitä oikein pysty edes selittämään. En vaan osaa muuttaa niitä kirjoitukseksi.
Paistoin pizzaa, jonka täytteenä oli ihmisen ruumis. Katselin sitten uuninikkunasta kuinka se vähitellen suli ja paistui...nam! 😳
Toisessa unessa ja järkytyin kun näin itseni etäältä. Miten voin olla yhtä aikaa tässä ja tuolla?! Todella outo tunne.🤔
Lähdin aamulla töihin. Nousin linja-autoon. Mutta huomasin, että olin noussut väärään linja-autoon. En kehdannut jäädä pois kyydistä vaan, jatkoin kyydissä. Muistan, että linjuri ajoi todella kovaa. Osalla matkustajista oli kypärät päässä.
Linja-auto kääntyi johonkin sivutielle ja lopulta ajoi sisään kallioon. Sitten se pysähtyi. Mummot jäivät pois kyydistä ja ottivat matkalaukkunsa linja-auton tavarasäilöstä. Monella oli mukana myös kaljakärryjä, jossa oli monta laatikkoa kaljaa. Myös lemmikkikoiria talutettiin tavarasäilöstä.
Siellä oli hotelli mihin menivät. Menin itsekin. Sain hotelli huoneen ja huoneen ikkunasta näkyi eifel torni. Muistan, että ihmettelin miten voi olla mahdollista, että yhtäkkiä ollaan Pariisissa?
Ala-asteen ensimmäisillä luokilla näin painajaisunen, jossa minä ja vuotta nuorempi siskoni oltiin jouduttu jättiläisten vangeiksi. Se uni ei loppunut, vaikka kävin moneen kertaan vessassakin ja koitin olla hereillä, että uni loppuisi. Unen lopussa Peppi Pitkätossu toi meille karkkia, mutta sisko oli niin traumatisoitunut jättiläisten vankina olosta, ettei edes halunnut karkkia syödä.
Kimi Räikkönen ja Minttu yrittivät ostaa Pihlijakatu 23:n asuntoja. Kimi Räikkönen soitti sitten myös Ismo Laitelan ovikelloa, mutta Ismo ajoi hyvin vihaisena Kimi Räikkösen tiehensä. Samaan aikaan rapusa oli joku toinen, joka jätti rappuun niin hirveän hajun, että siihen pyörtyi.
Toisessa unessa sarjassa oli hahmona Jarkko Tammisen esittämä Usan presidentti. Presidentti heitti sairaalassa Kalle Laitelaa sinisellä kuulakärkikynällä ja sai sydänkohtauksen.
Viime yönä näin unta, jossa luin pitkän artikkelin venäläisestä toimittaja naisesta. Hän kertoi terveysongelmistaan, mm. vatsassa olevasta kasvaimesta. Otin sitten selvää, kuka tämä nainen on. Selvisi, että hän on ainut toimittaja, joka saa kirjoittaa juttuja Vladimir Putinista. Asiaa enemmän selvitettyäni sain tietää, että tämä nainen on Putinin rakastajatar.
Vierailija kirjoitti:
Kimi Räikkönen ja Minttu yrittivät ostaa Pihlijakatu 23:n asuntoja. Kimi Räikkönen soitti sitten myös Ismo Laitelan ovikelloa, mutta Ismo ajoi hyvin vihaisena Kimi Räikkösen tiehensä. Samaan aikaan rapusa oli joku toinen, joka jätti rappuun niin hirveän hajun, että siihen pyörtyi.
Toisessa unessa sarjassa oli hahmona Jarkko Tammisen esittämä Usan presidentti. Presidentti heitti sairaalassa Kalle Laitelaa sinisellä kuulakärkikynällä ja sai sydänkohtauksen.
Niin,ja olen nähnyt useita muitakin outoja unia, joita en muista. Tuholaisingelman, josta en ole vieläkään toipunut ollessa käynnissä ja vielä tämän jälkeenkin näin useita kertoja unia, joissa kaikenlaiset tuholaishyönteiset hyökkäävät kimppuuni. Myös Salatuista elämistä olen siis nähnyt hyvin usein unia. Oikeastaan aina niissä esiintyy Kalle Laitela.
Näin unen jossa tsunami iski kotikaupunkiini uhkaavassa iltahämärässä. Veden laskeuduttua oli jo yö ja kaupunki oli raunioina. Romun seassa juoksenteli irtokoiria, jotka hyökkäilivät hätääntyneiden eloonjääneiden kimppuun. Lauma koiria lähti minunkin perääni, mutta pysähdyin juoksemasta kun tajusin koirien olevan kuolleita ja niiltä puuttuvan eri ruumiinosia. Koirat hyökkäsivät kimppuuni, ja pieni terrieri tarrasi käsivarteeni. Koiralta oli hampaiden ja kuonon paikalla vain ammottava aukko, jolla se tarrasi minusta tiukasti kiinni. Heräsin nauraen, koska sen purenta kutitti käsivarttani. Vasta herättyäni tajusin miten kamala uneni oli ollut. Olin 12-vuotias väkivaltaperheessä asunut avioerolapsi kun näin tuon unen.
Uni joka kesti sen unen sisällä ainakin useita vuosituhansia. Tiedän sen koska pidin aluksi kirjaa ajasta, nukuin, söin, join, vaelsin useita päiviä. Olin ainut ihminen koko tienoolla joka kuihisi outoja omituisen näköisiä eläimiä. Unessa oli laajoja heinäaroja, valkeita kalkkijyrkänteitä, puita ja talvisin lunta. Kerran löysin sen unen aikana paikan jonka rauniot muistutti ihmisten rakennuksia. Se uni sai pääni sekaisin. Ja pelkäsin yli vuoden niitä otujsia joita olin nähnyt unessa ja joista kaikkein vaarallisina oli kylmän viileitä heinäaroja hallitseva "apinakissa" (tai mikä lie otus olikaan), joka olisi tappanut ja syönyt minut jos olisi saanut kiinni. Kun sitten heräsin siitä unesta en tiennyt kuukauteen, olenko hereillä vai en. Joka tapauksessa muistan sen unen yhtä yksityiskohtaisesti kuin oman elämäni.
Näin unta että asuinrakennukseni edustalla oli menossa skinien verinen jengisota, ja he käyttäytyivät aggressiivisesti myös ohikulkijoita kohtaan. Heillä oli aseita ja veitsiä, ja katu lainehti punaisena verestä ja tappelun uhreista. Yritin piiloutua turvaan asuntooni, mutta seinäni olivat lasia, ja valot eivät suostuneet sammumaan katkaisijoista. Jengiläiset tietysti näkivät minut, ja soitin hätänumeroon. Siviilipuvussa ollut agentti tuli hakemaan minua kotoani, ja jouduimme kävelemään punaisen lainehtivan kadun yli. Minulla oli turvaton, paljastettu, ja eksynyt olo, enkä tiennyt minne olisin mennä, koska lasiseinäinen asuntoni ei ollut turvallinen. Olin unta edeltävänä iltana eronnut silloisesta avomiehestäni koska hän oli paljastunut väkivaltaiseksi.
Uneni ovat joko kammottavia tai hassuja. Juomisputkien jälkeen ne on kammottavan hassuja. Omituisia olioita joita kohtaan jossain ympäristössä. Groteskeja hahmoja. Yhdellä puuttuu puoli päätä, yhdellä monta kättä, uin ruumismeressä, outoa musiikkia,...siis ihan mielipuolisia.
Ryyppyputkien jälkeen yöllä saattaa tulla käymään klassinen "painajainen". Tumma hahmo joka huutaa, mölyää ja heittelee mua pitkin huonetta. Sit herään paikat kipeenä kauhuun. Huudan unessa.. huudanko oikeasti?Normijuttuja.
Näen myös jatkounia ja joskus pystyn ohjailemaan niitä. Niin kuin jotain jatko-sarjaa jos satun kesken kaiken herää. Usein näen todentuntuisia unia mutta siis outoja, talo syttyy palamaan, metsässä lentää joku outo, saatanallinen otus. Takapihalla auto syttyy tuleen.
Kerran näin unta että olin satamassa ja merikontteja alkoi muutama tippua melkein päälleni. Yritän juosta karkuun.
Kerran hirsitalo alkoi romahtamaan kun olin siellä sisällä mutta pääsin ulos.
Autiotaloja joissa on paljon huoneita. Joskus herään unessa unesta. Aina eri paikassa tai vuorokauden aikaan kotona mutta tuntuu oudolta. Ja välillä se toistuu ja toistuu niin että tulen ihan hulluksi siinä unessani.
Luulen etten ikinä oikeasti herää. Ja sit kun oikeesti herään, ajattelen oonko mä nyt oikeasti kotona..hereillä. Melko usein nähty uni. Niin ja nykyään osaa lentää unissani.
Viimeksi näin että kotini jossa nuorena asuin oli yhtäkkiä alkaa rapistumaan silminnähden. Hometta seinissä. Huoneeni katto oli reikiä täynnä tapetit kellastuneet. Isä asuu yksin. Äiti kuollut. Niin kuin asiat onkin mutta asunto hyvässä kunnossa.
Kerran näin sellasta että jossain painajaishuvipuistossa oli kapean rotkon toisella puolella joku verkkohäkkyrä ja huvipuiston välineitä. Sillä puolella missä mä olin niin oli tykki jolla ammuttiin eläviä tykinkuulia rotkon yli. Oli pimeää. Rotkon pohjalle kun katsoin siellä oli laavaa.
Yhtäkkiä sieltä laavasta nousi tulipunainen palava gorilla joka alkoi kivetä rotkonreunaa ylöspäin laulellen jotain runollista.. tyyliin en nyt ihan muista mutta ..nyt loppuu leikki ja täytyy lähtee etsimään..tai jotain vastaavaa. Muistan nauraneeni. Nauroinkohan siis unissani? TUo uni liitty varmaan siihen et mun piti rajottaa juomista ja oikeasti lähtee etsii mökkii kun silloin mulla oli sellanen halpismökkiunelma.
Ja voin sanoo että en käytä huumeita vaan paljon alkoholia välillä. Luulen että nuo jotkut unet johtuu siitä.
Unet on mahtavia.
Näin unta, että olin laivan kannella ja halusin mennä sisään jostain syystä vaikka kannella oli ihana ilma, aurinko paistoi eikä tuullut.
Yritin vetää oviverhon syrjään ja samalla kuului ääni, joka kertoi ettei vielä. Ääni kertoi myös päivämäärän, päivän ja kuukauden, ei vuotta.
Verhon takaa kajasti valo ja huokui lämmin tunne. Ihan kuin taivas kuvataan välillä.
Eipä siinä, tästä on kymmenisen vuotta aikaa.
Mutta, mummoni hautajaisten jälkeen, näin samankaltaisen unen. Mummo oli nuori ja hyväkuntoinen ja pyysi viereensä istumaan. Silitin kättänsä ja mummo sanoi, että nyt sinun pitää mennä. Yritin avata verhoa, jolloin mummo sanoi ettei siitä, ei ole vielä aika, ja näytti ovea. Kuljin siitä ja heräsin.
Nämä ovat oudoimpia, koska teema toistuu. Muuten näen ihan perusunia päivän tapahtumista ja elokuvista jne.
Viimmeyönä näin unta jossa olin pappani ja jonkun kaverini kanssa mökillä. Pappa ilmeisesti rakensi jotain, ja menin katsomaan mitä hän tekee. Sittenhän laittoi minut ja itsensä uuniin! Se oli hämmentävää. Näin katsojan näkökulmasta kuinka lihamme paistuivat uunissa. Sitten peppa sanoi että: minun on aika lähteä. Sitten hän lähti uunista ja minä jäin sinne paistumaan. Pian hän tarjoili minun lihasta tehtyjä pihvejä ystävilleni. Olin kokoajan paikalla ikäänkuin enkelinä. En kestänyt katsoa kun ystäväni söi tietämättä että se olin minä. Sitten päädyin tulevaisuuteen jossa pappani perhe ruokaili arviolta 5-6 v päästä. Mietin tarjoilikohan pappani vielä silloikin ihmislihaa.
Telkkarissa oli uutinen, että mielisairaalasta oli karannut hullu tohtori, joka teki salaa ihmiskokeita. Laitoin oven lukkoon ja palatessani olohuoneeseen se tohtori tuijotti ikkunasta sisään pelottava irvistys kasvoillaan.
Odotin lasta Jari Sillanpäälle.