Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko hehkuttaa tänne, kun muuten en kehtaa! -19kg MITÄÄÄÄÄÄ!

Vierailija
21.05.2020 |

Mitä ihmettä, olen tässä talven mittaan tarkkaillut syömisiäni ja vaatteet on käyneet ihan kunnolla isoiksi.

Vaa'asta on ollut patteri rikki ja viimeksi kävin vaalalla 13.7. Silloin painon 83,7kg. Nyt siis muistin vihdoin ostaa patterin ja mitä ihmettä: painoin 64,9kg. Ihan hullua, luulin, että varmaan kymmpi olis lähtenyt, mutta melkein kaks. Siis jeeee, tulkoon kesä! Vähänkö tuli hyvä mieli.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joku kysyi muutoksista, tässäpä lyhyesti.

- pätkäpaastoa 8/16 rytmillä

- herkut pois viikolla

- leivällä eläminen seis

- muuten perus kotiruokaa, mut kohtuuannoksin

EI sen kummempaa. Pitkä kävely 3 kertaa viikossa, mut en usko sen olleen tärkeää, muuta kuin mielenterveydelle. Ap

Vierailija
22/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea painonpudostus, onnea.

Hieman mietityttää se, että vaakalukemako vasta kertoi sinulle sen, että olet terveen painoindeksin alarajoilla? En vihjaa siihen että painat liian vähän vaan sanon että yleensä ihminen tuntee ja näkee oman kroppansa muutoksen punnitsemattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, ihan käsittämätöntä kyllä. Tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle, mut en kehtaa. Ap

Kuuluta nyt ihmeessä, kyllä sä oot sen eteen tehny töitä! Onnea! Ite yritän myös kovasti ja toivon, että voin olla kuuluttamassa samanlaista sanomaa myöhemmin. 

Vierailija
24/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea painonpudostus, onnea.

Hieman mietityttää se, että vaakalukemako vasta kertoi sinulle sen, että olet terveen painoindeksin alarajoilla? En vihjaa siihen että painat liian vähän vaan sanon että yleensä ihminen tuntee ja näkee oman kroppansa muutoksen punnitsemattakin.

Normaali BMI on 18.5–24.9. Eli ei ole alarajoilla. En toki BMI:stä perusta muutenkaan, se voi antaa ihmisestä ihan väärän kuvan (lihas vs rasva) ja varmasti terveydellä ja yleisellä hyvällä ololla tuntee sen sopivan painon paremmin, mutta anyway.

Vierailija
25/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kehopositiivista tällainen laihtumisella ilakointi. Läski on terveen, itsenäisen ja voimaantuneen naisen merkki.

Vierailija
26/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, ihan käsittämätöntä kyllä. Tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle, mut en kehtaa. Ap

Kuuluta nyt ihmeessä, kyllä sä oot sen eteen tehny töitä! Onnea! Ite yritän myös kovasti ja toivon, että voin olla kuuluttamassa samanlaista sanomaa myöhemmin. 

Mites ne jotka eivät ole missään vaiheessa mässänneet itseään syöttöporsaiksi, vaan olleet koko ajan järkevän painoisia. Mitäs he saa kuuluttaa? 

Vierailija
27/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta sit? Eikai se sitten mikään juttu enää ole. Ja tokihan ihmiset tuollaisen laihtumisen huomaa, harva vaan sanoo mitään. 

Koska jos 5 % pystyy tuohon mitä ap teki, siihen kahteen vuoteen pystyy 0,5%.

On niin naurettavaa, kuin laihtunut, joka hehkuttaa kaikille saavutustaan ja parhaassa tapauksessa "vaatii" sitä muiltakin ja plösähtää itse vuodessa takaisin. Sama kuin tupakoitsija, joka lopetettuaan alkaa vaatia parveketupakoimattomuutta naapureiltaan.

Vierailija
28/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä olin huomannut laihtuneeni, mutta en tajunnut, näin paljon. Tosi vaikeaa itseään on arvioida, muuten kuin, että vaatteet näyttää hyvältä päällä ja peilikuva muutenkin hoikemmalta. Tämä kun on tapahtunut heinäkuusta lähtien, niin jotenkin siihen myös silmä tottuu. Jännää nähdä pysyykö paino tässä, kun helposti tosiaan sit tulee takaisin. Tänä kesänä pitää nauttia mekoista ja shortseista senkin edestä, jos ensi kesänä olen taas läski. Ap

Vierailija
29/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa AP! Mä pääsin eilen painotavoitteeseeni, nyt -45kg ja BMI sama kuin sulla, 22. Niin hyvä fiilis! Mutta sulla varmasti vielä ihanampi kun tuli yllätyksenä:) mä aloitin projektin viime juhannuksena ja käynyt vaa’alla kerran viikkoon.

Nyt en tiedä miten tästä eteenpäin, tekis kuitenkin mieli kiristellä vielä vähän kun on ollut yllättävän helppoa ja olo mitä parhain. Mutta äkkiä se menee ojasta allikkoon, pelkään paljon lihovani takaisin:( pelko myös syö iloa onnistumisesta, en uskalla löysätä yhtään, tai en oikein tiedä, miten sen käytännössä tekisin.

Sinun pitää tehdä se niin että muutat ruokavaliosi  terveelliseksi (onkin varmaan jo) ja sinua itseä miellyttäväksi. Katsot kalorit että miten paljon kestää syödä. Älä syö mitään mitä et halua syödä, koska syöt sitten kuitenkin sen päälle vielä ne kapaamasi asiat.

Esim. minä haluan syödä pitaleipiä (kevytmajoneesia hiukan) hampurilaisia. Grillata makkaraa, juoda olutta silloin tällöin. Grillata lihaa, kalaa. Haluan syödä marjoja, kasviksia. 

Onneksi tykkään kasviksista. Kaikki uppoaa. Samoin marjat.

Vierailija
30/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joku kysyi muutoksista, tässäpä lyhyesti.

- pätkäpaastoa 8/16 rytmillä

- herkut pois viikolla

- leivällä eläminen seis

- muuten perus kotiruokaa, mut kohtuuannoksin

EI sen kummempaa. Pitkä kävely 3 kertaa viikossa, mut en usko sen olleen tärkeää, muuta kuin mielenterveydelle. Ap

Tämä.

Vierailija
31/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ne takasin vielä :)

Ei välttämättä tule, tahti on ollut erittäin maltillinen ja aloittajin tervejärkinen siinä, ettei vahdi neuroottisesti painoaan.

Tuolle toiselle 9kg pudottajalle myös paljon onnea, herkutellakin saa joskus. Monella on se juttu, että kieltä.ä itseltään kaikki herkut ja kun repsahdus sattuu, tuntuu että pieleen meni koko juttu, mutta niinhän sen ei tarvitse olla.

Vierailija
32/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, hieno juttu! Itselläni lähtöpaino oli sama kuin sinulla, 83-84 kg, ja olen käynyt vaa'alla tuhkatiheään... Nyt painan 76 kg. Parempi olisi unohtaa vaaka. Mutta kyllä tämä tästä.

Vierailija
33/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä punnitsen itseni päivittäin, koska se ei ahdista ja saan siitä ekstramotivaatiota - eilen tuli -9kg! :) Tavoite -12kg on siis jo tosi lähellä! Ostin eilen S-kokoisia t-paitoja ja meinasin hihkua ääneen sovituskopissa. BMI on nyt 24 eli vielä tosiaan on vähän työtä mutta todellakin kesä on jo täällä ja fiilis ihana.

Vierailija
34/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa laihtumisen huomaa eniten ja himojen lisääntymisessä, kivempi p'nna, kun ei läskit häiritse itseä. 

Mulla on muuten toi kanssa, että olen syönyt just sellaista ruokaa, mitä tekee mieli - en väkisin mitään laihdutusruokaa. Määrät vaan kohtuullisia. Ap

Vierailija
35/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa AP! Mä pääsin eilen painotavoitteeseeni, nyt -45kg ja BMI sama kuin sulla, 22. Niin hyvä fiilis! Mutta sulla varmasti vielä ihanampi kun tuli yllätyksenä:) mä aloitin projektin viime juhannuksena ja käynyt vaa’alla kerran viikkoon.

Nyt en tiedä miten tästä eteenpäin, tekis kuitenkin mieli kiristellä vielä vähän kun on ollut yllättävän helppoa ja olo mitä parhain. Mutta äkkiä se menee ojasta allikkoon, pelkään paljon lihovani takaisin:( pelko myös syö iloa onnistumisesta, en uskalla löysätä yhtään, tai en oikein tiedä, miten sen käytännössä tekisin.

Sinun pitää tehdä se niin että muutat ruokavaliosi  terveelliseksi (onkin varmaan jo) ja sinua itseä miellyttäväksi. Katsot kalorit että miten paljon kestää syödä. Älä syö mitään mitä et halua syödä, koska syöt sitten kuitenkin sen päälle vielä ne kapaamasi asiat.

Esim. minä haluan syödä pitaleipiä (kevytmajoneesia hiukan) hampurilaisia. Grillata makkaraa, juoda olutta silloin tällöin. Grillata lihaa, kalaa. Haluan syödä marjoja, kasviksia. 

Onneksi tykkään kasviksista. Kaikki uppoaa. Samoin marjat.

Kiitos vinkeistä!

Näin käytännössä teenkin, mutta hyvä lukea ne vielä toisen kirjoittamana. Olen nimittäin potenut huonoa omaatuntoa siitä, että syön vain just sitä mikä maistuu ja tekee mieli. On paineita syödä jotenkin vaatimattomammin, ”ei kaiken tarvitse aina niin hyvää olla”. En siis mitään ihmeellistä syö, terveellisiä perusjuttuja. Mut vain sitä mitä milloinkin mieli tekee:)

Kyseenalaistan sitä, onko elämäni tästä lähin ikuista, tarkkaa kalorinlaskentaa. Voi hyvin olla, että se on ainut keino pitää paino aisoissa jatkossakin. Ajattelen, että kai pitäisi oppia syömään terveellisesti ilman jatkuvaa kalorikontrollia. Vielä en ainakaan ole siihen valmis.

Joku ihmetteli, etteikö ihminen huomaa peilistä ja itsestään lihomista/laihtumista. Minä en oikein huomaa. Vaaka ainut, jolla pystyn seuraamaan missä mennään.

Epäilen, että kärsin jonkinlaisesta kehonkuvan häiriöstä. Myös syömishäiriökäytöstä ja -ajatuksia ollut teini-iästä asti, liittynevät toisiinsa. En esimerkiksi näe itseäni peilistä ”kunnolla”, en ole koskaan nähnyt. En nytkään erota suurta eroa, vaikka pudotettuja kiloja 45. Vaatteetkaan eivät minusta oikein luotettavasti näytä lihomista/laihtumista. Käytän edelleen osittain samoja vaatteita kuin 45kg isompana!!

Vierailija
36/36 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne jotka eivät ole missään vaiheessa mässänneet itseään syöttöporsaiksi, vaan olleet koko ajan järkevän painoisia. Mitäs he saa kuuluttaa? 

Sitähän voisi vaikka trollata ihan koko ajan jollakin keskustelupalstalla ja kuuluttaa omaa katkeruutta ja heikkoa mielenterveyttä noin yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä