Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia, kun eräs tuttava/ystävä ärsyttää suunnattomasti?

Vierailija
21.05.2020 |

Haluaisin poistaa hänet elämästäni ja fb-listalta. Mutta en tiedä miten tämän voisi ilmaista?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat ap olla vain kateellinen.

Sehän se ärsyttää niin pirusti, jos toinen kehuu ja puhuu itsestään ja kehujalla on asiat päälle päätteeksi todella paremmin, kuin sillä, jota puheet ärsyttää.

Vanha sananlasku sanoo: "Siitä puhe mistä puute". Eli ne joilla on vähiten, pitää eniten melua. Sanotaan myös "tyhjät tynnyrit kolisee eniten".

Ne joilla on asiat hyvin, ei pysähdy leuhkimaan, vaan jatkaa omaa tietään, oli se mikä tahansa.

Vierailija
22/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkset vain lakkaa seuraamasta päivityksiä? Eli menet kaverin profiiliin ja valitset "älä seuraa". Kaverisi ei saa asiasta tietää, eikä sinun tarvitse enää nähdä hänen juttujaan. Vältät poistamisesta aiheutuvan draaman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti teitä naisia aina ärsyttää?  Jo monta aloitusta jossa jotakuta ärsyttää.

Taitaa olla se vika siellä omien korvien välissä, siellä omassa kummallisessa pääkopassa.

Ei kait tuo nyt voi olla totta, että joku tai jotkut aina jatkuvasti ärsyttää.

Ei ainakaan henkisesti terveelle normaalille naiselle.

Varmaan johtuu hormoneista tai niiden puutteesta.

Vierailija
24/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämässä kannata roikottaa ihmisiä, joista ei pidä. Toki kannattaa pohtia miksi juuri se ihminen ärsyttää ja tökkiikö se ihminen jotain käsittelemätöntä haavaa/pelkoa. Mutta joskus on vaan parempi todeta ettei ymmärrä

ja kadota sen elämästä. Itsellä on miehen hyvän kaverin vaimo tällainen tyyppi, jota en voi vain enää sietää ja tunne vaikuttaa molemminpuoliselta. En vain pidä yhteyttä häneen ja lakkasin käymästä heillä. Kun he tulevat kylään, olen järjestänyt muuta ohjelmaa siksi ajaksi enkä ole kotona. Mies käy kaverinsa luona yksin tai lasten kans tai tapaa heitä muualla. Olen aina silloin just sattumalta töissä, ystävän luona, juhlissa, lenkillä, kipeä.... Syitä maailmasta löytyy. Mies sai pitää kaverinsa ja minun ei tarvi tuhlata aikaa väkinäiseen hymyyn ja kielen puremiseen. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla ystävä, mutta sitä ei ole pakko sanoa ääneen. Jos joskus törmään näihin tuttaviin, tervehdin ja hymyilen kohteliaasti ja vaihdan pari sanaa, mutta en jää rupattelemaan ja joulukortinkin lähetän joka vuosi. Näin säilyy illuusio ystävyydestä/tuttavuudesta.

Vierailija
25/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki: niitä juttuja ei ole pakko lukea somessa vaan voi vaan rullata uutisvirtaa alaspäin.

Vierailija
26/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti teitä naisia aina ärsyttää?  Jo monta aloitusta jossa jotakuta ärsyttää.

Taitaa olla se vika siellä omien korvien välissä, siellä omassa kummallisessa pääkopassa.

Ärtyneisyys liittyy usein depressioon kummallakin sukupuolella. Miehiäkin ärsyttää, mutta ne aika harvoin jakavat sitä muiden kanssa. En tiedä kumpi taktiikka on vähemmän haitallinen, mutta jo sana "ärsytys" aiheuttaa mulle päänsärkyä.

Vierailija
27/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärtyneisyys liittyy usein depressioon kummallakin sukupuolella. Miehiäkin ärsyttää, mutta ne aika harvoin jakavat sitä muiden kanssa. En tiedä kumpi taktiikka on vähemmän haitallinen, mutta jo sana "ärsytys" aiheuttaa mulle päänsärkyä.

Minusta taas on toisin päin, naiset yrittävät viimeiseen asti olla diplomaattisia ja sietää ärsyttävää tyyppiä, miehet läväyttävät suoraan että en jaksa kuunnella sun juttujasi enää. Tai alkavat piruilla jotain, mistä toinen huomaa että jutut eivät nyt miellytä.

Toki ärtymys lisääntyy kun sitä yrittää hillitä ja sietää vain loputtomiin toisen käytöstä, siinä mielessä se naisilla kuohuu helpommin yli kun sitä ei heti uskalla ilmaista.

Vierailija
28/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko depression piikkiin se, jos joku toinen ihminen on ärsyttävä? Käyttäytyy ärsyttävästi; on rivien välistä ilkeä tai piikittelevä, kohtelee muita huonosti, on ylimielinen jne. Älä nyt viitsi.

Vierailija
29/38 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on vaikeeta poistaa se kavereista. Pitää olla facebookissa mahdollisimman paljo kavereita vai? Itse poistin kaikki kenen kanssa en juurikaan ole tekemisissä tai halua olla tekemisissä enkä asiaa ole selitelly millään tavalla. Siellä on vaan mun läheiset tutut ja kaverit joiden kanssa olen tekemisissä.

Vierailija
30/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin poistaa, mutta joudutaan olemaan tekemisissä oikeassa elämässä.

Vierailija
31/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän väliä sillä on, miten hänet poistat, jos hän kerran on sinun mielestäsi ärsyttävä, etkä halua häntä enää tuttavapiiriisi? Onko siinä tilanteessa maikeilulla jotain merkitystä? Tuskin jätät itsestäsi hyvää vaikutelmaa, vaikka poistaisit toisen elämästäsi kuinka kohteliaasti tahansa.

Vierailija
32/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän väliä sillä on, miten hänet poistat, jos hän kerran on sinun mielestäsi ärsyttävä, etkä halua häntä enää tuttavapiiriisi? Onko siinä tilanteessa maikeilulla jotain merkitystä? Tuskin jätät itsestäsi hyvää vaikutelmaa, vaikka poistaisit toisen elämästäsi kuinka kohteliaasti tahansa.

Haluaisin poistaa fb:stä, mutta pysyä väleissä. Toinen kuitenkin huomaisi sen poistamisen joskus ja suuttuisi.

Vierailija
33/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä kannata roikottaa ihmisiä, joista ei pidä. Toki kannattaa pohtia miksi juuri se ihminen ärsyttää ja tökkiikö se ihminen jotain käsittelemätöntä haavaa/pelkoa. Mutta joskus on vaan parempi todeta ettei ymmärrä

ja kadota sen elämästä. Itsellä on miehen hyvän kaverin vaimo tällainen tyyppi, jota en voi vain enää sietää ja tunne vaikuttaa molemminpuoliselta. En vain pidä yhteyttä häneen ja lakkasin käymästä heillä. Kun he tulevat kylään, olen järjestänyt muuta ohjelmaa siksi ajaksi enkä ole kotona. Mies käy kaverinsa luona yksin tai lasten kans tai tapaa heitä muualla. Olen aina silloin just sattumalta töissä, ystävän luona, juhlissa, lenkillä, kipeä.... Syitä maailmasta löytyy. Mies sai pitää kaverinsa ja minun ei tarvi tuhlata aikaa väkinäiseen hymyyn ja kielen puremiseen. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla ystävä, mutta sitä ei ole pakko sanoa ääneen. Jos joskus törmään näihin tuttaviin, tervehdin ja hymyile

Mahtaa ne nauraa selän takana makeasti sinun joulukorttejasi ja hyvää päivää kirvesvartta-tervehtimiäsi.

Siksi miksi ihmeessä tämmöisiä näytelmiä sitten ylläpidät, vaikka kartat heidän tapaamistaan? Ei heillä varmastikaan ole mitään "illuusiota" sinun suhteesi, jos kerrat aina olet pois paikalta, kun he ilmoittavat tulevansa kylään, etkä itse pidä heihin mitään yhteyttä omalta puoleltasi, joten lakkaa nyt hyvä ihminen se turha esittäminen. 😂

Vierailija
34/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa kun tuntemattomat aikuiset ja lapset haukkuvat kadulta

Vierailija
35/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään ongelmaa. Jos tekee mieli poistaa kavereista niin poistat. Se oli siinä, puolin ja toisin...vai olisiko sittenkin kiva saada vähän draamaa aikaan?

Vierailija
36/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle rehellisesti että et halua enää tavata ja kerro syy myös. Se on suoraselkäistä, eikä henkistä väkivaltaa kuten ghostaaminen.

Vierailija
37/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, mikä on se asia, joka sinua ärsyttää hänessä.

Vierailija
38/38 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ärsyttää?

Mieti, onko vika oikeasti hänessä vai sinussa esim. Älä ota niin tosissaan jollei ole ilkeä ihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan