Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kasvissyöjä olla VHH dieetillä?

Vierailija
21.05.2020 |

Olen yrittänyt laihduttaa 30kg ylipainoa ja ei lähde mitään pois. Olen lisännyt hurjasti liikuntaa ja liikun joka päivä paljon. Herkut jätetty pois. Ei mitään vaikutusta! Tätä olen jo tehnyt 3kk ja vaaka ei värähdäkään. Masentavaa, hirveä vaiva eikä mitään lopputulosta.
Kalorien laskeminen hirveän stressaavaa ja koko ajan paperille pitää kirjoittaa joka suupalan kalorit. Sekin ärsyttää.

Onko vhh sellainen dieetti että ei tarvitse koko ajan laskea kaloreita? Onnistuuko lakto-ovo-vegetaristille? Kaikki vhh ohjeet lihansyöjille mitä olen katsonut.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo täytyy tutkia asiaa. En ymmärrä makroista mitään (mitä ne on), pitääkö siis koko ajan laskea ja punnita jotain? Tämä on ärsyttävintä :)

En ole näitä laskenut kun ruokaa olen tehnyt. Joskus olen tehnyt laskelman tyypillisen päivän ruuista ja sillä perusteella tiedän, että alakarppina olen elellyt jo melkein parikymmentä vuotta. Perunan ja viljat kun jättää pois, niin aika pitkälle pääsee jo sillä. Viljat ja peruna korvataan tietysti tärkkelyksettömillä kasviksilla. Itse syön kasviksia kilon päivässä, eikä tee edes tiukkaa.

Kannattaa kyllä mielestäni lukea joku kirja, jos ei ymmärrä makroista mitään. Tykkään eniten Andreas Eenfeldtin (lääkäri) Ruokavallankumous -kirjasta. Siinä on selitetty aloittelijalle sopivalla tavalla, mitä vhh on ja mihin se perustuu. Lihaa ei tosiaan karppauksessa välttämättä tarvita, mutta ilman maitotuotteita ja munia tämä ruokavalio menee kyllä hankalaksi toteuttaa.

Niin, mietipä kuinka kivaa on, kun on allerginen maitoproteiinille ja kananmunille... Jotenkin tuntuu, että on pakko syödä lihaa, koska nyhtis ja härkiskään eivät sovellu. 

Vierailija
22/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo täytyy tutkia asiaa. En ymmärrä makroista mitään (mitä ne on), pitääkö siis koko ajan laskea ja punnita jotain? Tämä on ärsyttävintä :)

En ole näitä laskenut kun ruokaa olen tehnyt. Joskus olen tehnyt laskelman tyypillisen päivän ruuista ja sillä perusteella tiedän, että alakarppina olen elellyt jo melkein parikymmentä vuotta. Perunan ja viljat kun jättää pois, niin aika pitkälle pääsee jo sillä. Viljat ja peruna korvataan tietysti tärkkelyksettömillä kasviksilla. Itse syön kasviksia kilon päivässä, eikä tee edes tiukkaa.

Kannattaa kyllä mielestäni lukea joku kirja, jos ei ymmärrä makroista mitään. Tykkään eniten Andreas Eenfeldtin (lääkäri) Ruokavallankumous -kirjasta. Siinä on selitetty aloittelijalle sopivalla tavalla, mitä vhh on ja mihin se perustuu. Lihaa ei tosiaan karppauksessa välttämättä tarvita, mutta ilman maitotuotteita ja munia tämä ruokavalio menee kyllä hankalaksi toteuttaa.

Niin, mietipä kuinka kivaa on, kun on allerginen maitoproteiinille ja kananmunille... Jotenkin tuntuu, että on pakko syödä lihaa, koska nyhtis ja härkiskään eivät sovellu. 

No, se onkin sitten jo eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla