Sotka kaupan peruminen
Hei, onnistuuko kivijalkaliikkeestä tehdyn kaupan peruminen jos tuotetta ei ole toimitettu? käsiraha ilmeisesti jää myymälälle. Minkä suuruinen käsiraha?
Kommentit (20)
En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.
Ei päde kuin etämyyntiin. Liikkeessä tehdyssä kaupassa ei ole samaa lakisääteistä 14 päivän peruutusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.
Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan
14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.
Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.
Ainaki ite sain kirjalliset sopimusehdot, sieltä se löytyy. Ei oo paperit enää tallessa.
Kannattaa nyt kysyä kaupasta mahdollisimman pian. Jossain kaupoissa onnistuu jos tuote ei ole vielä kuljetusprosessissa, älä tuhlaa aikaa miettimällä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt kysyä kaupasta mahdollisimman pian. Jossain kaupoissa onnistuu jos tuote ei ole vielä kuljetusprosessissa, älä tuhlaa aikaa miettimällä täällä.
Tätä usein ihmettelen. Tyyppi kysyy palstalla voiko Sotkassa tehdyn kaupan perua. Ainoa joka siihen osaa oikeasti vastata on sen Sotkan myyjä/kauppias eikä Marttakerho anonyymillä palstalla.
Mitä, oletko ostanut t-34 panssarivaunun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin ilkeitä?
Miksi AP kyselee tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin ilkeitä?
Eikö äiti ole auttamassa? Jos et selviä normaalista elämästä niin kannattaisi hankkiutua holhouksen alaiseksi.
En osta Sotkasta enää ikinä mitään, kun sieltä ostettu runkosänky hajosi muutaman viikon jälkeen eivätkä suostuneet vaihtamaan edes sänkyä. Pitäkää tunkkinne, pkle.
Eivät vastaa puhelimeen, olen yrittänyt soittaa. Sopimuspapereissa lukee vain, että käsiraha jää kaupalle. Maksoin koko tilauksen kuitenkin kerralla.
Ostin vuosia (20-30v) sitten Sotkasta sohvan, ja toimituksesta puuttui sohvan istuintyyny. Tätä istuintyynyä odoteltiin todella kauan, yli kuukauden ajan.
Kun tyyny vihdoin saapui, se oli sävyltään aivan erilainen kuin muu sohvan pintamateriaali.
Eihän tämä tietenkään käynyt, ja taas olin yhteydessä useampaan kertaan liikkeeseen. Liikkeen vastaukset olivat todella ylimielisiä ja vähätteleviä.
Loppujen lopuksi mukaan tuli kuluttaja-asiamies ja saatiin jonkinmoinen hinnanalennus.
Aivan paska lafka, en ole koskaan sen jälkeen ostanut mokomasta puljusta mitään enkä todellakaan suosittele kenellekään. Paskan saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät vastaa puhelimeen, olen yrittänyt soittaa. Sopimuspapereissa lukee vain, että käsiraha jää kaupalle. Maksoin koko tilauksen kuitenkin kerralla.
Riippuu ihan liikkeen palveluhalukkuudesta. Lain mukaan sinulla ei ole oikeutta peruuttaa kauppaa, eikä liikkeellä ole velvollisuutta palauttaa rahoja. Monet kuitenkin toimivat joustavammin ja vastauksen saat vasta kun saat yhteyden liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.
Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan
14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.
Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.
Ziizuz näitä neuvoja. Toinen sopimuskumppani ei todellakaan ole se jolta kannattaa kysyä neuvoa keskinäisestä sopimuksesta, ei kaupassa, eikä työpaikalla, eikä misään muuallakaan.
Asiaa kannattaa aina selvitellä ensin jonku kolmannen osapuoelen kanssa, joka on aiheesta perillä.
Älkää koskaan maksako huonekaluja, jos ette saa niitä mukaanne. Kauppojen peruminen on hemmetin paljon helpompaa, jos raha ei ole vielä siirtynyt kaupan kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.
Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan
14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.
Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.Ziizuz näitä neuvoja. Toinen sopimuskumppani ei todellakaan ole se jolta kannattaa kysyä neuvoa keskinäisestä sopimuksesta, ei kaupassa, eikä työpaikalla, eikä misään muuallakaan.
Asiaa kannattaa aina selvitellä ensin jonku kolmannen osapuoelen kanssa, joka on aiheesta perillä.
Sopimusteknisesti tämä on selvä homma. AP maksoi tuotteen ja hänelle toimitetaan se ilman peruutusoikeutta. Nyt kannattaa kuitenkin keskustella sen toisen osapuolen kanssa, josko he joustaisivat ja suostuisivat kaupan perumiseen.
Kyse on tässä ihan toisen osapuolen hyväntahtoisuudesta ja jos sinne ryntäät lakimiehen kanssa niin voi yhteistyö olla aika vähissä ja meno lakien mukaista.
Kushetettu kirjoitti:
Ostin vuosia (20-30v) sitten Sotkasta sohvan, ja toimituksesta puuttui sohvan istuintyyny. Tätä istuintyynyä odoteltiin todella kauan, yli kuukauden ajan.
Kun tyyny vihdoin saapui, se oli sävyltään aivan erilainen kuin muu sohvan pintamateriaali.Eihän tämä tietenkään käynyt, ja taas olin yhteydessä useampaan kertaan liikkeeseen. Liikkeen vastaukset olivat todella ylimielisiä ja vähätteleviä.
Loppujen lopuksi mukaan tuli kuluttaja-asiamies ja saatiin jonkinmoinen hinnanalennus.Aivan paska lafka, en ole koskaan sen jälkeen ostanut mokomasta puljusta mitään enkä todellakaan suosittele kenellekään. Paskan saa pyytämättäkin.
Paska kokemus minulla Iskun huonekalusta, toimitus kesti liian kauan ja lopulta saatu tuote ei ole priimaa. Luotan enää vain Ikean huonekalukaupoissa, siihen on syy, että Ikea on koko maailmassa tunnettu, Iskut ja Sotkat eivät edes Suomessa pärjää sille.
No kai sä tiedät mikä suuruisen käsirahan maksoit?