Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sotka kaupan peruminen

Vierailija
21.05.2020 |

Hei, onnistuuko kivijalkaliikkeestä tehdyn kaupan peruminen jos tuotetta ei ole toimitettu? käsiraha ilmeisesti jää myymälälle. Minkä suuruinen käsiraha?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä tiedät mikä suuruisen käsirahan maksoit?

Vierailija
2/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.

Ei päde kuin etämyyntiin. Liikkeessä tehdyssä kaupassa ei ole samaa lakisääteistä 14 päivän peruutusoikeutta.

Vierailija
4/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.

Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan

14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.

Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.

Vierailija
5/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki ite sain kirjalliset sopimusehdot, sieltä se löytyy. Ei oo paperit enää tallessa.

Vierailija
6/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä sieltä sotkasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt kysyä kaupasta mahdollisimman pian. Jossain kaupoissa onnistuu jos tuote ei ole vielä kuljetusprosessissa, älä tuhlaa aikaa miettimällä täällä.

Vierailija
8/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt kysyä kaupasta mahdollisimman pian. Jossain kaupoissa onnistuu jos tuote ei ole vielä kuljetusprosessissa, älä tuhlaa aikaa miettimällä täällä.

Tätä usein ihmettelen. Tyyppi kysyy palstalla voiko Sotkassa tehdyn kaupan perua. Ainoa joka siihen osaa oikeasti vastata on sen Sotkan myyjä/kauppias eikä Marttakerho anonyymillä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, oletko ostanut t-34 panssarivaunun?

Vierailija
10/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette niin ilkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin ilkeitä?

Miksi AP kyselee tyhmiä?

Vierailija
12/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin ilkeitä?

Eikö äiti ole auttamassa? Jos et selviä normaalista elämästä niin kannattaisi hankkiutua holhouksen alaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta Sotkasta enää ikinä mitään, kun sieltä ostettu runkosänky hajosi muutaman viikon jälkeen eivätkä suostuneet vaihtamaan edes sänkyä. Pitäkää tunkkinne, pkle.

Vierailija
14/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vastaa puhelimeen, olen yrittänyt soittaa. Sopimuspapereissa lukee vain, että käsiraha jää kaupalle. Maksoin koko tilauksen kuitenkin kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosia (20-30v) sitten Sotkasta sohvan, ja toimituksesta puuttui sohvan istuintyyny. Tätä istuintyynyä odoteltiin todella kauan, yli kuukauden ajan.

Kun tyyny vihdoin saapui, se oli sävyltään aivan erilainen kuin muu sohvan pintamateriaali.

Eihän tämä tietenkään käynyt, ja taas olin yhteydessä useampaan kertaan liikkeeseen. Liikkeen vastaukset olivat todella ylimielisiä ja vähätteleviä.

Loppujen lopuksi mukaan tuli kuluttaja-asiamies ja saatiin jonkinmoinen hinnanalennus.

Aivan paska lafka, en ole koskaan sen jälkeen ostanut mokomasta puljusta mitään enkä todellakaan suosittele kenellekään. Paskan saa pyytämättäkin.

Vierailija
16/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät vastaa puhelimeen, olen yrittänyt soittaa. Sopimuspapereissa lukee vain, että käsiraha jää kaupalle. Maksoin koko tilauksen kuitenkin kerralla.

Riippuu ihan liikkeen palveluhalukkuudesta. Lain mukaan sinulla ei ole oikeutta peruuttaa kauppaa, eikä liikkeellä ole velvollisuutta palauttaa rahoja. Monet kuitenkin toimivat joustavammin ja vastauksen saat vasta kun saat yhteyden liikkeeseen.

Vierailija
17/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.

Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan

14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.

Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.

Ziizuz näitä neuvoja. Toinen sopimuskumppani ei todellakaan ole se jolta kannattaa kysyä neuvoa keskinäisestä sopimuksesta, ei kaupassa, eikä työpaikalla, eikä misään muuallakaan.

Asiaa kannattaa aina selvitellä ensin jonku kolmannen osapuoelen kanssa, joka on aiheesta perillä.

Vierailija
18/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan maksako huonekaluja, jos ette saa niitä mukaanne. Kauppojen peruminen on hemmetin paljon helpompaa, jos raha ei ole vielä siirtynyt kaupan kassaan.

Vierailija
19/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hämärästi muistelen, että yleisenä lakija on 14 päivän kaupanperumisoikeus, jos tuote on edelleen myyntikuntoinen.

Kai se on myyntikuntoinen jos sitä ei ole vielä toimitettukaan

14 päivän sääntö ei taida koskea kivijalkakauppaa.

Ap kysyy sieltä myymälästä, mistä täällä voidaan tietää joka kaupan käytäntö.

Ziizuz näitä neuvoja. Toinen sopimuskumppani ei todellakaan ole se jolta kannattaa kysyä neuvoa keskinäisestä sopimuksesta, ei kaupassa, eikä työpaikalla, eikä misään muuallakaan.

Asiaa kannattaa aina selvitellä ensin jonku kolmannen osapuoelen kanssa, joka on aiheesta perillä.

Sopimusteknisesti tämä on selvä homma. AP maksoi tuotteen ja hänelle toimitetaan se ilman peruutusoikeutta. Nyt kannattaa kuitenkin keskustella sen toisen osapuolen kanssa, josko he joustaisivat ja suostuisivat kaupan perumiseen.

Kyse on tässä ihan toisen osapuolen hyväntahtoisuudesta ja jos sinne ryntäät lakimiehen kanssa niin voi yhteistyö olla aika vähissä ja meno lakien mukaista.

Vierailija
20/20 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kushetettu kirjoitti:

Ostin vuosia (20-30v) sitten Sotkasta sohvan, ja toimituksesta puuttui sohvan istuintyyny. Tätä istuintyynyä odoteltiin todella kauan, yli kuukauden ajan.

Kun tyyny vihdoin saapui, se oli sävyltään aivan erilainen kuin muu sohvan pintamateriaali.

Eihän tämä tietenkään käynyt, ja taas olin yhteydessä useampaan kertaan liikkeeseen. Liikkeen vastaukset olivat todella ylimielisiä ja vähätteleviä.

Loppujen lopuksi mukaan tuli kuluttaja-asiamies ja saatiin jonkinmoinen hinnanalennus.

Aivan paska lafka, en ole koskaan sen jälkeen ostanut mokomasta puljusta mitään enkä todellakaan suosittele kenellekään. Paskan saa pyytämättäkin.

Paska kokemus minulla Iskun huonekalusta, toimitus kesti liian kauan ja lopulta saatu tuote ei ole priimaa. Luotan enää vain Ikean huonekalukaupoissa, siihen on syy, että Ikea on koko maailmassa tunnettu, Iskut ja Sotkat eivät edes Suomessa pärjää sille.