Näinkö vanha olen, että 28 vuotiaan avautuminen lehdessä kuulostaa teinin vinkumiselta?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/
Lissu avautuu kun haluaa seksiä ilman avioliittoa, varatut miehet haluaa häntä koska vaimot on ilkeitä jne.
Kamala miten vanhaksi ja kokeneeksi tunsin itseni luettuani tuon jutun! Ensinnäkin, jos vuosia vuosia sitten meidän kaveriporukassa harrastettiin irtosuhteita. Kukaan ei arvostellut, mutta kukaan ei kyllä kertonut lehdessäkään.
Ja vähänkin elänyt ihminen käsittää, että vaimoja ei nyt vaan voi niputtaa yhdeksi ja kertoa miten ankeita ne nyt on. Ja kukaan herran vuonna 2020 ei pakota sinua naimisiin.
Enkö mä vaan ite tajua vai onko tämä muidenkin mielestä kuin elämää kokemattoman mutta kaikki tietävän teinin vinkumista?
Kommentit (4)
On, mutta kyllä palstatilaa pitää antaa kaiken ikäisille, kokoisille ja värisille. Ei teiniä kiinnosta vanhojen mammojen kokemukset ja teinitkin lukee/ostaa lehtiä ja tuo mainostuloja.
Niin no ymmärrän Lissua. Hänellä on kokemuksia vain niistä miehistä, jotka ovat epätyydyttävässä parisuhteessa ja he ovat sen takia valmiita pettämään vaimoaan. Eihän tuossa opi terveen parisuhteen mallia, vaan luodaan pelko, että itse muuttuu samanlaiseksi, jos sitoutuu yhteen ihmiseen. Eihän ne miehetkään ole mitään kultakimpaleita, kun hakevat vain seksuaalista tyydytystä sen sijaan, että tekisivät emotionaalista työtä itsensä eteen.
Itse uskon vapaaseen rakkauteen. Noissa syrjähypyissä luodaan illuusio vapaudesta, vaikka todellinen vapautuminen tapahtuisi vasta, kun ymmärrettäisiin erota epäsopivasta kumppanista. Tai tehtäisiin töitä parisuhteen onnistumisen eteen, mikä kenellekin sopii.
Olen itse tehnyt syrjähypyn. Sen myötä tajusin, että kumppanini ei ole sellainen ihminen, jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni. Päätin ottaa eron ja elää hetken aikaa yksin. En tule olemaan Lissu, koska olen jo hurjina sinkku vuosina kokenut, kuinka helposti saa huonoa seksiä. Hyvä, jos Lissu saa nautinnon miehiltään. Minä olen kasvaessani oppinut itsestäni sen, että tarvitsen myös emotionaalista tyydytystä, sekä luottamuksen toiseen, jotta voin todella nauttia seksistä.
Leluilla saa onneksi purettua pahimmat paineet ja ystäviltä saa emotionaalista tukea. Nyt haluan ihmisen, johon uskallan myös aidosti luottaa.
Tuo on harvinaisen lapsellinen 28-vuotias. Älykkyys ja näkökulman laajuus voi olla suurempi 23-vuotiaalla, jos on erilaisilla lahjoilla siunattu. Elämänkokemus tuo tyhmemmille viisautta vähän hitaammassa tahdissa.
Näköjään oon vanha ku en osannut ees koko linkkiä laittaa. :D