Yksinhuoltajat, miten te deittailette?
Käyttekö treffeillä ja etsittekö kumppania? Missä vaiheessa esittelette uuden kumppanin lapsille? Yöpyvätkö deittinne teillä silloinkin, kun lapset ovat kotona? Millaisia muita käytäntöjä.
Olen eronnut muutama kuukausi sitten lasten isästä ja nyt tuntuu, että on aika miettiä tällaisia asioita. Vertaiskokemuksia kaipaisin.
Kommentit (7)
En ole yksinhuoltaja mutta vastaan nyt kuitenkin :) Mulla on joka toinen viikko lapsivapaa, mutta käytännössä treffailen vain lapsettomina viikonloppuina. Erosin kuusi vuotta sitten ja ehdin olla nelisen vuotta uudessa suhteessa. Tämän miehen esittelin lapsilleni, mutta vietimme silti aikaa yhdessä lähinnä vain kahden kesken. Muuten en ole tuonut enkä aio tuoda kotiini miehiä lasteni siellä ollessa.
Ihan kuin tässä nyt jaksaisi jonkun toisen ihmisen enää lisäksi. Kun saa olla yksin niin se on parasta aikaa.
Samaa mitä ekat vastaajat. Omalla ajallani deittailin, en tuonut mitään tapailututtavia kotiin lapsen aikana. Erosin hänen isästään 10 vuotta sitten, kaksi miestä on sen jälkeen tavannut (toisen kanssa seurustelen siis nyt). Viikot olen kuitenkin lapsen kanssa keskenään kotona. Kyseessä on tosiaan myös lapsen koti, jossa pitää saada olla vapautuneesti eikä vieraskoreasti.
Mä en esittele deittejä lapselle, eikä meillä yövy kukaan silloin, kun lapsi on kotona. Suhteen pitää olla tosi vakavalla pohjalla, että haluan esitellä miehen lapselle. Niin vakavaa ei ole tässä parin vuoden aikana tullut vielä vastaan. Tiedän olevani tässä konservatiivisempi kuin monet muut esim. omassa kaveripiirissäni, mutta mä en vain halua, että meillä kotona pyörii jotain epämääräisiä säätöjä tai vaihtuvia isäpuoliehdokkaita tai äidin poikaystäviä. Tää on lapsen ja mun koti, enkä mä olisi halunnut lapsena, että mun kotona käy jotain puolituttuja äidin hoitoja. Mulla on yksi 10-vuotias lapsi. Käyn kyllä ulkona ja joskus treffeilläkin silloin, kun lapsi on isällään tai mummolassa. Tunnistan kyllä itsessäni sen, että en oikeastaan hae parisuhdetta, joten tämä on tällaista kivaa viihdettä lähinnä.