Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistiongelmat kolmikymppisellä

Vierailija
20.05.2020 |

Olisin kysellyt kokemuksia, että meneekö vielä normaalin väsymystilan ja huonomuistisuuden piikkiin vai pitääkö olla huolissaan?

Olen introverttiluonne jatkuvaa sosiaalisuutta vaativassa työssä ja siellä tulee puheltua jatkuvalla syötöllä ilman suurempaa keskittymistä.
Eilen selitin hetken aikaa, että meillähän on nyt kaimat töissä, oikeasti kyseessä tyyliin Miro ja Karo.
Erityisen häiritsevää on, että toinen on pitkään töissä ollut, eikä toinenkaan ole kovin uusi, mutta minulle hyvin etäiseksi jäänyt. Olen joskus aiemminkin puhutellut uudempaa vahingossa pidempään töissä olleen nimellä, mutta eilen tosiaan pienen hetken ajan muistin samannimisiksi?!
Viime kuukausien aikana on ollut väsyneenä muutamia muitakin noloja tilanteita, kun esim. käsitteet pestä ja desifioida ovat sekoittuneet.
Kiitos jos joku jaksaa vastata.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita väsymyksen piikkiin. Silloin kun muistat, ettet muistanut, et todellakaan ole muistisairas.

Vierailija
2/3 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusten hajanaisuus ja pienet virheet johtuvat normaalista muistin toiminnan ohjauksen katkoksista. Ei syytä huoleen, ellet sitten noudata jotain tiukkaa ja yksipuolista ruokavaliota. Vegaaneilla on tavattu samanlaisia neurologisia oireita kuin vanhuksilla, joiden muistiongelmat johtuvat usein puutteellisesta ravinnosta. Ikävä kyllä tällaiset ongelmat ovat pysyviä, mutta eivät eteneviä, jos ravintsemuksen laatu paranee.

Jos siis kärsit väsymyksestä, hajanaisuudesta, neurologisista oireista kuten puutumisesta, pistelyistä, huonomuistisuudesta ja noudatat yksipuolista dieettiä, suosittelen vahvasti ravitsemusterapeutin luona käymistä ja lääkärin vastaanottoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up