Miten uskallatte käydä töissä ammateissa, missä kohtaa lähietäisyydeltä paljon ihmisiä, mm. kouluissa ja päiväkodeissa?
Pelottaako, että saa tartunnan? Muuttaako se omaa tapaa tehdä töitä - monessa paikassahan ne turvavälit eivät todellakaan toteudu ja joutuu olla pakostakin lähellä. Missä kohtaa pelko on ylimitoitettua? Joillain paikkakunnilla, kuten Sipoossa ja Helsingissä, on paljon tartuntoja, vaikuttaako se?
Kommentit (19)
Olisin vain hyvilläni. Onneksi olen ylipainoinen esidiabeetikko ja ex. Tupakoitsija ja yli 40 v. Niin on mahkut kuolla. Sanon tämän täysin rehellisesti.
En pelkää. Jonkunhan täytyy niille siellä päiväkodeissa ja kouluissa olla se opettaja. Kiitos Jeesus, en pelkää.
-Uskonnonopettaja
Ei pelota eikä ahdista. Tulee jos on tullakseen. Yksi karanteeni takana, kun altistuin töissä. En kuitenkaan sairastunut. Ihan hyvillä mielin huomenna taas töihin.
Pelottaa, mutta pitää pakottaa itsensä töihin.
Ei ole työnantaja kysellyt uskallanko vaiko enkö ?! Pakko se on vaan mennä ja jos tartunnan saa, sitten sen saa, ei voi mitään. Ei voi joka ammatissa etänä tehä hommia !
Ei pelota. Jos tartunta tulee, jään kotiin eristyksiin. Jos tarvitsen sairaalahoitoa, menen sairaalaan. Todennäköisyys sille, että joutuisin teholle tai että kuolisin on häviävän pieni. Suurempi todennäköisyys olisi varmaan kuolla lentoturmassa tms.
Terveisin kaikin puolin terve laiha tupakoimaton 24-vuotias nainen.
Ei perusflunssaa kummempi, enkä ole pelännyt sitäkään koskaan. Evvk.
Suljen sen mielestäni ja noudatan tarkasti hygieniaohjeita.
- sairaanhoitaja
No täytyy sanoa, että mielestäni tämä koko korona on nyt vähän lässähtänyt kun ei missään vaiheessa ole sitä hirveää potilaskaaosta tullut. Olen töissä infektio-osastolla, ja ihan pienellä osalla potilaista on se korona sitten ollut, ja hekin ovat varsin hyvävointisia olleet.
Eli siis ei pelota, mutta ei kuitenkaan kannata lähteä leikkimään tämän taudin kanssa.
No kun on pakko että saa rahaa ja laskunsa maksettua. En minä siellä muuten kävisi.
Vttu ku vtuttaa nämä uskovaiset! Mullekin yks uskovainen sanoi just, että ei pelota että elää niin kuin normaalisti. Tulee jos on tullakseen.
No ei kai pelota ku on aivopesty. Jeesus sanoo älkää peljätkö.
Ja ei kai pelota kun uskovaiset oikein odottaa taivaaseen pääsyä.
Nyt varmaan luulevat että Jeesus on tulemassa heitä kohta hakemaan kun nämä ovat maailmanlopun merkkejä.
Prisman tätinä nauran teille jotka kokoonnutte päivittäin lapsilaumanne kanssa hipelöimään kevätuutuuksia. Samalla jäädään kauhistelemaan lasten luokkatoveriperheiden kanssa kuinka koulussa on kamalaa. Tukitaan tällöin turvavälit ja kulkureitit. Nenäliinat ja kauppabanaaninkuoret voi jättääkin sitten kaupan hyllyille. Kyllä kouluissa on kamalaa....
Apteekissa farmaseutilla ei ollut maskia. Koomista olisikin ollut huutaa kahden metrin päästä vaivojansa :D
On kornia, kuinka koulujen avaamisesta on vouhkattu, kun samaan aikaan ihmiset ovat koko ajan käyneet kaupassa koko perheen voimin. Osa on ollut selvästi sairaita, silti tullaan pärskien ja niiskuttaen lääppimään tavaroita. Isoissa tavarataloissa henkilökunnan kohtaama ihmismäärä lasketaan tuhansissa päivittäin, eikä turvaväleistä saati hygieniasäännöistä ole monella tietoakaan.
Mutta sinne sitä on mentävä töihin, jos mielii toimeen tulla. Työnantajan puolelta on noin teoriassa olemassa kattavat ohjeet sairastumisen tai altistumisen varalta, ja välimatkan pitämisestä muihin ihmisiin. Tämä välimatkaohje koskee lähinnä työyhteisön henkilökuntaa. Asiakkaiden liian liki tunkeminen ei sen sijaan ole ongelma, vaan asiakaspalvelu tulee hoitaa, kuten ennen koronaakin.
Tosin olen itse ratkaissut asian niin, että en mene lähelle niiskuttavaa asiakasta, ja muistutan etäisyydestä, jos aletaan tunkea lähelle. Jos ei uskota, lähden kauemmas.
Ei pelota, innolla odotan töiden alkamista 😍
Mitä tässä pelkäämään, kun ateistina tietää, että kuolema on vain kaiken loppu ja rauha. Kukin lähtee aikanaan. Teen toki parhaani hygienian kanssa, mutta toisaalta pystyn hyväksymään, ettei kaikkea voi hallita. Niin käy kuin on käydäkseen.
Joka tapauksessa elämän on jatkuttava, emmekä voi pitää lapsia ja nuoria kotona vuosikausia. Sillä olisi hirveä hinta. Osa lapsista putoaisi kelkasta aivan täysin.
Jopa lääkikseen pyrkivät käyttävät tilaisuutta hyväkseen luntatakseen. Miettikää yläkouluikäisiä. Heidän joukossaan on paljon nuoria, jotka eivät oikeasti tee mitään, tai äiti tekee tehtävät tai sitten kopioidaan jostain. Osa ei kykene itse hallinnoimaan työskentelyään ja tehtävien palautuksia, vaikka haluaisikin.
Minulle on itsestään selvää, että oppilaat tarvitsevat koulua ja opettajia ihan livenä. Se auttaa jaksamaan.
Vierailija kirjoitti:
On kornia, kuinka koulujen avaamisesta on vouhkattu, kun samaan aikaan ihmiset ovat koko ajan käyneet kaupassa koko perheen voimin. Osa on ollut selvästi sairaita, silti tullaan pärskien ja niiskuttaen lääppimään tavaroita. Isoissa tavarataloissa henkilökunnan kohtaama ihmismäärä lasketaan tuhansissa päivittäin, eikä turvaväleistä saati hygieniasäännöistä ole monella tietoakaan.
Mutta sinne sitä on mentävä töihin, jos mielii toimeen tulla. Työnantajan puolelta on noin teoriassa olemassa kattavat ohjeet sairastumisen tai altistumisen varalta, ja välimatkan pitämisestä muihin ihmisiin. Tämä välimatkaohje koskee lähinnä työyhteisön henkilökuntaa. Asiakkaiden liian liki tunkeminen ei sen sijaan ole ongelma, vaan asiakaspalvelu tulee hoitaa, kuten ennen koronaakin.
Tosin olen itse ratkaissut asian niin, että en mene lähelle niiskuttavaa asiakasta, ja muistutan etäisyydestä, jos aletaan tunkea lähelle. Jos ei uskota, lähden kauemmas.
Tämä!! Ja kun muistutat asiakasta turvälistä niin nokkiinutaan. Kärrynpyörät iskee kipinää kun The Hänelle ja Hänen Perheelleen tultiin sanomaan. Sitä nöyryyttävää kokemusta voikin sitten suu vaahdossa selittää seuraavassa hyllynvälikössä luokkatoveriperheelle. Koulussa on kamalaa.
Pidän turvavälit aina, kun pystyn ja noudatan hygieniaohjeita. Jos silti saan tartunnan, sille ei sitten voi mitään. Olen perusterve nelikymppinen, joten todennäköisesti selviäisin. Enemmän stressaisi se, että tartuttaisin tautia töissä joihinkin muihin. Koulussa työskentelen osa-aikaisesti.
Koska
1) Olen valmis lähtemään täältä koska vain (Kiitti Jeesus!)
2) Suurin osa sairastaa hyvin lievänä
3) Ylipäänsä kiinnostaa kuin kilo pascaa, Jumalalla on minunkin aikani täysin valmiiksi luonnosteltuna, ja pelkäämällä en lisää matkani pituutta yhtään, mutta saatan tehdä siitä kurjemman