huomenna on palkkapäivä, tilille kilahtaa noin 4000 euroa.
Kommentit (19)
Maksaisin autolainan pois, ja loppurahalla remppalainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai teille tulee 2 krt kuukaudessa tili?
Olisko lomarahulit palkan päälle? Itse pienituloinen ja pian 4000 tulossa.
Meille tulee tilipäivänä rahaa 3600€ (minä) ja 3300€ (mies).
Eli ihan normaalia keskiluokkaista elämää varmaan jatkettaisiin.
Jos nuo mainitut summat pitävät paikkansa niin ymmärrän miksi Suomi kansakuntana on niin syvällä suossa. Eikä tilannetta muuta miksikään se tuleeko massit vientiyrityksestä.
Miten noin tyhmä ihminen voi saada noin suurta palkkaa?
15.5. oli palkkapäivä. Ei mitään ihmeitä, nyt ei pääse edes viikonloppumatkoille. Matkailuauton ostin viime kuussa. Täytyy nyt tyytyä kotimaan kiertämiseen. Mökkielämää en kestä.
Mulle tulee 800e, mutta se on vain viikon palkka. Neljän tonnin nettokuukausipalkalla varmaan laittaisin rahaa säästöön kun reissuunkaan ei nyt pääse. Tavallista elämää siis. Säästän mä kyllä nytkin omasta palkastani, sillä selvisin hyvin 2kk lomautuksen. Vielä on tyött.kassastakin tulossa rahaa.
Työttömyysturvaa odotellessa. Sekin on minulle hyvä raha kun on tottunut elämään pienellä.
Eikö ketutakin lähes 40% veroaste ? Sietämätöntä minusta.
Ai sulleko ne mun puuttuvat eurot maksetaan?!
T. 1500 €/ kk
Ihmettelin ensin tuota kilahtamista, mutta sitten tajusin, että pikkurahathan maksetaan varmaan kolikoina.
Ei kannata hirveästi uhota ja pyrkiä heikentämään sosiaaliturvaa jos vaikka itse joskus sattuisitte tarvitsemaan. Itse olen varma että tulen työllistymään ja maksan mielelläni veroja jotta minua vähävaraisemmilla on millä elää.
12
Eipä tuo nyt kauheasti tunteita herättäisi. Nettopalkkani vaihtelee noin 3000-7000€ välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko lomarahulit palkan päälle? Itse pienituloinen ja pian 4000 tulossa.
No ei sitä nyt ihan mahdottomasti tarvi tienata sadakseen nettona 4k. Joku 7k, eli normipalkka vaikka lääkärille, pörssifirman keskijohdolle tai juristille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketutakin lähes 40% veroaste ? Sietämätöntä minusta.
Mua kyllä ketuttaisi. Nykyinen reilu 30% tuntuu jo kohtuuttomalta.
Ihan peruspalkka kyseessä. Lomarahat otan aina vapaana, ei ole tarvetta ylimääräiselle. Ne maksettaisiin joka tapauksessa vasta heinäkuussa lomien pitämisen yhteydessä.