Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin hysteerikot. Eilen tuli vain 19 uutta tartuntaa.

Vierailija
19.05.2020 |

Ja minä kuin luin täältä että kadut tulee olemaan täynnä ruumiskasoja sitten kun koulut avataan.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei nuolaista vielä kirjoitti:

Katotaas ny. Koulut aukes viime to. Jospa maltettais vielä.

Kauanko tässä pitää vielä katsella? Ruumiskasoja on luvattu maaliskuusta lähtien eikä vieläkään mitään.

Täällä ei ole muita hysteerisiä kuin ap. Et ole sattunut panikoimiseltasi huomaamaan, että täällä on ollut lovk-doen päällä puolitoista kuukautta? Eikös ole kiva kun se on toiminut ja ihmiset pysyvät hengissä. Toisenlaista jälkeä tulee venäjällä, usassa ja Brasiliassa sekä naapurimaassamme Ruotsissa.

Sinänsä surullista että lockdowniin oli mentävä ,jotta apn kaltaiset idiootitkin pysyisi turvassa.

Ei täällä kuule ole ollut lock downia ollenkaan. Ihmiset on ihan sekaisin. o_O

Vierailija
62/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Islannissa koulut olleet koko ajan auki, ja tartuntoja on nyt 0 !

Mitä Suomi tekee väärin?

Suomi ei ole saari :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuruulla ei pääse edes terveydenhuollon henkilöstö testiin. Keuruu sijaitsee Keski-Suomessa, 60 km Jyväskylästä. Jyväskylässä sama ongelma, ei pääse, ellei ole kunnolla kuumetta. Ei siis todellakaan testata lieväoireisia.

Vierailija
64/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Suomi tekee väärin?

Täällä asuu suomalaisia. Ei välitetä turvaväleistä, juhlitaan äitienpäivää isossa porukassa. Kun tärkeintä on minä ja minä itse. Suuret suut huutavat, kun ravintolat on kiinni, kun olisi pakko päästä niihin syömään ja juomaan.

Sosial distancing näyttää sittenkin olevan suomalaisille itsekkäille liian vaikeaa. Kun enhän minä tartuta!

Vierailija
65/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Suomi tekee väärin?

Suomi ei ole saari :D

Onhan Uusimaa meren rannalla, joten tulisi vaikutelma saarestakin. Miksi siis eniten tartuntoja, verrattuna sisämaahan?

Vierailija
66/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuruulla ei pääse edes terveydenhuollon henkilöstö testiin. Keuruu sijaitsee Keski-Suomessa, 60 km Jyväskylästä. Jyväskylässä sama ongelma, ei pääse, ellei ole kunnolla kuumetta. Ei siis todellakaan testata lieväoireisia.

Siksipä Jyväskylässä ei  olekaan ollut yhtään tartuntaa viikkoon.

Vierailija
67/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ei pääse testiin.

Vierailija
68/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ja olen edelleen sitä mieltä että kouluja ei olisi pitänyt avata ja muitakin rajoituksia pitäisi pitää edelleen yllä eli varmaan AP:n mielestä kuuluun kategoriaan "hysteerikko".

Silti olen sitä mieltä, että jos käy niin, että tartunnat ei lähde nousuun, niin olen vaan iloinen että olin "väärässä".

Tässä jutussa ei nyt minusta ole mitään kahta puolta, joista toinen voittaa. Kaikkien tavoitteena on uskoakseni, että mahdollisimman vähän sairastutaan ja mahdollisimman vähän talous kärsiin. Tätä rajanvetoa tässä vaan määritellään. Toisille ihmisten terveys on tärkeämpi, toisille kokonaistaloudellinen tilanne (joka toki myös vaikuttaa terveyteen) on tärkeämpi.

Eli jos pistän silmät kiinni ja kävelen päin punaisia enkä jää auton alle, niin olen vaan iloinen että säilyin ehjänä. Olen silti sitä mieltä, että liikennevalot on hyvä juttu ja silmät kannataisi pitää auki katua ylittäessä.

Eli ihan turhaa huudella että katsokaa nyt  ja mitäs minä sanoin.

Vierailija
69/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä ei pääse testiin.

Kappas.

Vierailija
70/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole kovin halukkaita matkustamaan toiseen kaupunkiin päästäkseen testattavaksi. Tälläisia paikkakuntia on useita, joissa ei testejä tehdä julkisella puolella.

Itsekin asun sellaisella. Jos ei ole omaa autoa, niin täytyy kulkea julkisilla. Kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä testattavana

Vierailija
71/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän oli jo "pitkä" lista kaikista kouluista jotka jouduttiin jo laittaamaan koronakaranteeniin.

Joskus sitä itämisaikaa on, joskus ei. Riippuu ihan siitä mikä hyödyttää hysteerikkoka.

No katsos kun jos siellä koulussa on se oireileva voinut levittää sitä virusta, jonka on saanut vaikkapa sieltä äitienpäivälounaalla. Siksi kouluja laitetaan karanteeniin, ettei pääsisi leviämään.

Ja sitten jos tehdään karanteenit, jotka ehkäisee leviämisen, niin sitten sinun mielestä on tietysti taas vouhotettu turhaan? Kun valitettavasi  emme elä matrix-simulaatiossa, ja siksi meillä ei ole olemassa tapaa testata vaihtoehtoisia toimitamalleja, niin että samaan aikaan laitettaan sama koulu karanteeniin ja samaan aikaan ei laiteta karanteeniin. Ja sitten katsotaan että kumpi oli parempi ja kannattiko karanteeni.

Kun oikeiden elämien ongelmanratkaisuun vaan kuuluu se, että on pakko toimia ENNEN kuin tilanne tapahtuu. Sitä kutsutaan etukäteissuunnitteluksi ja viisaudeksi.

Vierailija
72/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap tyhmä vai kuvitteletko muuten vain, että tartuntamäärät alkavat kohoamaan välittömästi kun rajoituksia puretaan? Et ole sattunut mistään kuulemaan, että koronaviruksella on tyypillisesti ihan jonkin mittainen itämisaika ja siitäkin vielä huomattavasti pidempi aika siihen että alkaisi ruumiita syntymään? Kuolleisuuslukujen nousuun vaaditaan se, että lapset ensin tarttuttavat vanhempiaan ja muita ihmisiä, ja sitä kautta epidemia leviää edelleen vanhuksiin ja riskiryhmäläisiin.

The estimated incubation period for the disease is 1–14 days, with an average of around 4–5 days. (Source:T.H.L)

Eli jo päivän jälkeen pitäisi näkyä jotain luvuissa ja oikein kunnolla 4-5 päivän jälkeen. 14.5+5=?

Kuka tässä on tyhmä?

Lapset sairastavat usein lievänä, eli leviäminen huomataan pääasiassa vasta kun lapsia joko sairastuu niin paljon, että vakavampiakin tapauksia mahtuu joukkoon, tai kun ovat tartuttaneet riittävästi aikuisia. Ei siis tapahdu hetkessä, varsinkin kun tartuntojen leviämistä sentään yritetään karanteeneill estää. Tartuntojen määrän merkittävä kasvaminen Suomessa kesti yli kuukauden epidemian alussakin.

Vierailija
73/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hys. Hallituksen vastustajat ei tykkää noin pienistä luvuista.

Juu, me kaikki jotka käytetään järkeä koronan suhteen, ollaan persuja ja kokkareita ja vihataan marinia ja hallitusta.

Tai niinhän sinä haluat luulla

Ei ole minun lapset koulussa, ihan sdp:tä kuule äänestin.

Vierailija
74/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle ei taida sellainen käsite kuin "itämisaika" olla lainkaan tuttu.

Tämä.

Ei täällä vissiin kauhean älykästä porukkaa ole.

Vierailija
75/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ihan tarpeeksi iso ruumiskasa ole, mitä on parissa kuukaudessa tulut. Miksi ap lällättelee vakavalla asialla.

Vierailija
76/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla. Tai viimeistään viikko siitä, kun meidän taloyhtiön hallitus päättää sallia taloyhtiön saunassa käymisen. Katsotaan sitä viruslinkoa sitten jossakin vaiheessa, kun on ensin koulujen kesälomat alkaneet, ravintolat avattu ja pari stadionkeikkaa järjestetty.

Vierailija
77/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap tyhmä vai kuvitteletko muuten vain, että tartuntamäärät alkavat kohoamaan välittömästi kun rajoituksia puretaan? Et ole sattunut mistään kuulemaan, että koronaviruksella on tyypillisesti ihan jonkin mittainen itämisaika ja siitäkin vielä huomattavasti pidempi aika siihen että alkaisi ruumiita syntymään? Kuolleisuuslukujen nousuun vaaditaan se, että lapset ensin tarttuttavat vanhempiaan ja muita ihmisiä, ja sitä kautta epidemia leviää edelleen vanhuksiin ja riskiryhmäläisiin.

Koronan itämisajaksi on arvioitu 1–14 päivää, keskimäärin noin 4-5 päivää. 

Vierailija
78/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa kokeilu kirjoitti:

forssasta löydetty 3 tartuntaa koululaisilta. koulut suljetaan

Lähdettä tälle? Terv. forssalainen

Vierailija
79/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan ulkopuolella 0 tartuntaa.

höpöhöpö

Vierailija
80/99 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt oireita, alkoivat tänään. Olen opettaja. Silti en pääse testiin. Toisella kaverilla (myös opettaja) oireita, sama kaupunki, mutta eri koulu. Ei pääse testeihin. Haluavat varmaan pitää erityisesti koulujen luvut alhaisina...

Meidänkään oireileva (tosin lievästi) teini ei pääse testeihin. Oireet vaihtelevat ja sopivat täysin koronaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi