Kouluissa ei ole ollut vielä yhtään koronatartuntaa! Älkää antako väärää tietoa.
Koukuissa on kyllä ollut yksittäisiä koronaan sairastuneita. Yksi lapsi ja muut aikuisia "opetushenkilöitä" median mukaan. Tartunnan ovat saaneet ennen lähiopetuksen alkua eli ennen viime torstaita. Eivät ole tartuttaneet ketään. Altistuneet laitettu karanteeniin kuten pitääkin. Kysymys kuuluu: miksi opettajat ovat menneet sairaana kouluun kaikkien ohjeiden vastaisesti?? Oireisia ovat illeet koska oireettomia ei tietenkään testata. Saisko tähän vastauksen? Ja lopettakaa jauhaminen tartunnoista ennen kuin niitä oikeasti on.
Kommentit (39)
Newsflash, koronaan sairastunut tartuttaa jo ENNEN oireiden alkamista.
On niin kivaa kauhistella ja pelätä kotona! 😱
Tartuntoja ne muualta saadutkin on. Ei karanteenia tule, ellei ole tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Newsflash, koronaan sairastunut tartuttaa jo ENNEN oireiden alkamista.
Siksi altistuneet ovat karanteenissa 2vk jonka aikana oireet tulisivat jos tartunnan on saanut. Tuo ei liity mitenkään ap:n kommenttiin.
Otsikosta olisi hyvä korostaa sana VIELÄ. Kohta nimittäin on.
Itse olen vaikeasti siitepälyallerginen opettaja, mutta työterveyden mukaan mitään riskiä ei ole. Minulla on allergian takia nyt pahimpana aikana, eli koivun kukinnan aikaan, hengitysvaikeuksia, yskää ja nuhaa joka vuosi. En näitä erottaisi koronasta kovin äkkiä. Varmasti monella muulla sama juttu. Riskiryhmäläisten oli myös pakko tulla töihin, samaten riskiryhmäläisten (syöpähoidot vaimolla menossa) puolisot.
Sitä paitsi eivät nuo kaikki olleet opettajia, oli siellä oppilaskin
Opettaja menee oireisena kouluun, jos ei tule lupaa jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Tartuntoja ne muualta saadutkin on. Ei karanteenia tule, ellei ole tartuntaa.
Älä saivartele. Muualta tullut tartunta ei ole koulutartunta. Tässä puhutaan kouluista. Jos kukaan ei saa koulussa tartuntaa, ei voida väittää että tautu leviäisi nimenomaan kouluissa!
Ihmiset käyttää helposti vääriä termejä. Mahdollisia tartunnan saaneita nyt sitten onkin useita, karanteeniin joutuneita paljon.
Ainakin itselläni on joskus kesken työpäivänkin iskenyt esim.flunssaoireet, ehkä noissa on käynyt samoin ja sitten ovat hakeutuneet testeihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö opettaja osaa lukea THL ohjeita? Oireisena EI SAA MENNÄ KOULUUN. Ei opettaja eikä oppilas. Jopa allergiaoireisen jäätävä kotiin. Mitä tekee lukutaidottomalla opettajalla?
Jep. Yhtään koulutartuntaa ei ole vielä ollut koulujen avautumisen jälkeen. Tällä viikolla vasta nähdään jos joku viime viikon altistuneista sai tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vaikeasti siitepälyallerginen opettaja, mutta työterveyden mukaan mitään riskiä ei ole. Minulla on allergian takia nyt pahimpana aikana, eli koivun kukinnan aikaan, hengitysvaikeuksia, yskää ja nuhaa joka vuosi. En näitä erottaisi koronasta kovin äkkiä. Varmasti monella muulla sama juttu. Riskiryhmäläisten oli myös pakko tulla töihin, samaten riskiryhmäläisten (syöpähoidot vaimolla menossa) puolisot.
Nyt puhut höpöjä! Allergiaoireisetkin jäävät kotiin. Jos joku rehtori pajottaa silloin kouluun, toimii thl ja hallituksen määräysten vastaisesti. Yksi oppilas, loput "opetushenkilöitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö opettaja osaa lukea THL ohjeita? Oireisena EI SAA MENNÄ KOULUUN. Ei opettaja eikä oppilas. Jopa allergiaoireisen jäätävä kotiin. Mitä tekee lukutaidottomalla opettajalla?
Moni opettaja kuitenkin tarvitsee palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta olisi hyvä korostaa sana VIELÄ. Kohta nimittäin on.
Ennustusten pohjaltako täällä hallitusta tällä kertaa syytellään? Eikö ole enää faktaperusteita. Palataan asiaan sitten kun niitä kouluissa alkaneita tartuntaketjuja tulee.
Mites opettajat ja kouluavustajat ovat noin herkkiä saamaan koronan? Eikö koulujen henkilökunnille pitäisi/olisi pitänyt tehdä automaattisesti koronatesti?
Hyvä jos ei tartuntoja tule kouluissa.
Onko ap.thl:n ihmisiä, kun noin intohimoisen oloisesti lähestyt aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut höpöjä! Allergiaoireisetkin jäävät kotiin. Jos joku rehtori pajottaa silloin kouluun, toimii thl ja hallituksen määräysten vastaisesti. Yksi oppilas, loput "opetushenkilöitä".[/quote
Olen soittanut asiasta kolmesti työterveyteen. Allerginen oppilas ei saa tulla kouluun, mutta opettajan täytyy mennä. Voit soittaa itse ja kysyä. Opetushallitus antanut saman ohjeen.T. Allerginen opettaja
Olen yläkoulun aineenopettaja. Minulla on biologiset lääkkeet käytössä, eli olen riskiryhmää, ja minulla on oireileva allergia. Ei riitä työyerveydelle tai rehtorille. Palkatonta eivät antaneet, potkuilla uhkasivat. Sain vakipaikan aikoinaan yhdeksän työvuoden jälkeen, joten ei ole realistista irtisanoutua, varsinkin kun en ole ihan nuori.
Kukaan ei ole väittänytkään, sen sijaan altistuksia on ollut vaikka miten paljon.
Jep, eilen kirjoitin, että altistuminen ei ole tartunta ja alanuolta tuli ropisemalla. Ei nää ymmärrä vaikka ratakiskosta väännät.