Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme pulassa lapsen kanssa!

Vierailija
18.05.2020 |

Vaikea myöntää tällaista, mutta myönnettävä on; lapsellamme on varmaan joku käytöshäiriö tai ainakin ongelmia vihanhallinnassa. Hän on 7-vuotias ja on toistuvasti (monia kertoja päivässä) pahantuulinen ja aggressiivinen etenkin minua, äitiä kohtaan. Tänäänkin tarttui minua käsistä kiinni vihasta puhisten kun en toiminut hänen halujensa mukaan. Protestoi voimakkaasti jos laitamme rajoja. Ei ymmärrä sitäkään vaikka perustelemme miksi emme toimi toisin. Ikävää joutua olemaan jatkuvan vihan kohteena. Pelkään että kun hän tuosta vielä vahvistuu, voi vielä vahingoittaa minua. En tiedä miten saamme apua tähän ongelmaan. Lapsemme on muuten ihan normaali, koulussa osaa olla ja on kavereitakin... ei ole sisaruksia. Silti kotona tuntuu ettei mikään suju :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tottakai jokin neurologinen syy myös, mutta mun 6-v lapsi suuttuu ja ottaa kiinni tai läpsäisee, jos on katsonut liikaa telkkaria, ollut liian vähän ulkona tai hänen asioihinsa ei olla keskitytty. Suuttuu myös kavereille, jos jätetään ulkopuolelle, siitä on tosi tarkka ja hyvä ollakin. Aiemmin oli liiankin kiltti, muut lapset saivat "ryöpyttää" miltei miten vaan.

Rajojen kanssa on hyvä olla jämpti jokatapauksessa eikä keksiä yhtäkkiä jotain uusia sääntöjä, jotta lapsi voi ennakoida syy-seuraussuhteita paremmin. Myös tunteiden sanoittaminen voisi olla hyvä idea.

Vierailija
2/5 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painiseuraa se kaipaa. On tylsistynyt ja liikaa energiaa. Meillä on useampi lapsi ja joukossa vilkas poika. Vaatii tosi paljon tekemistä ja liikettä elämäänsä ettei hypi seinille. Siskonsa kanssa ottavat joskus kunnon painiotteluita ja saattavat juosta monta tuntia pitkin pihaa. Teillä kun ei ole sisarusta niin purkaa tietysti sitä energiaansa vanhempiin. Koittakaa keksiä joku yhteinen touhu jossa saa purettua energiaansa. Meillä on trampoliini, se on kesän pelastus, siinä saavat riekkua itsensä kunnolla väsyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulussa pärjää hyvin, ei syytä huoleen. Kuten täällä on todettukin, tuon ikäinen vaatii hurjasti tekemistä, ulkoilua, fyysistä väsytystä. Ja moni menee sekaisin liiasta ruutuajasta.

Oliko lapsi etäkoulussa, ja jos oli niin miten vaikutti tilanteeseen?

Meillä yhdellä lapsella on aistiyliherkkyyksiä, ja pitkät koulupäivät näkyvät kotona tuollaisena oireiluna. Koulussa hän on kiltti ja arka perfektionisti.

Vierailija
4/5 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joka käy vanhempaansa kiinni on tosi turvaton. Kunnon rajat, ei mitään perusteluja-aikuinen määrää ja lapsi tottelee. Lapsella pitää olla kotona turvallinen olo ja tietää oma paikkansa, se lapsi ei ole johtoasemassa (käy käsiksi....). 

Vierailija
5/5 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi joka käy vanhempaansa kiinni on tosi turvaton. Kunnon rajat, ei mitään perusteluja-aikuinen määrää ja lapsi tottelee. Lapsella pitää olla kotona turvallinen olo ja tietää oma paikkansa, se lapsi ei ole johtoasemassa (käy käsiksi....). 

Minulla oli varsin ankarat ja autoritääriset vanhemmat, ja muistan lyöneeni heitä. Kyseessä olivat meltdown-tyyppiset tilanteet, eli aistikokemukset ikään kuin musersivat minut. Koin suurta häpeää noista tilanteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän