Eläkeläiset rokotetaan jo syksyllä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarokote-suomessa-kaytossa-poik…
Rokotetaanko riskiryhmät?
Toinen tapa on tunnistaa riskiryhmät ja rokottaa heidät. Ne voisivat olla esimerkiksi ikäihmiset ja lääketieteellisiin riskiryhmiin kuuluvat, tai työn vuoksi riskiin joutuvat henkilöt.
– Nämä ovat kaikki asioita, joita tullaan pohtimaan juurta jaksain sitten kun meillä on enemmän näyttöä, että käytössä olisi hyvä rokote, Nohynek sanoo.
Kansallinen rokoteasiantuntijaryhmä KRAR tapasi viime viikolla ja tarkasteli kansainvälistä tutkimusnäyttöä rokotteista. Nohynekin mukaan KRAR pitää tärkeänä, että Suomi hankkii koronarokotteen niin pian kuin mahdollista.
Kommentit (15)
Parturikampaajat rokotetaan, koska muuten he voivat levittää tautia eteenpäin
Vanhuksille voidaan antaa rokote joka antaa ikuisen elämän
Ei, ei. Otin sikarokotteen ja olen katunut.
Ei mitään nopeasti kyhättyä rokotetta. Pitää olla vapaaehtoinen eikä ketään saa pakottaa sitä ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksille voidaan antaa rokote joka antaa ikuisen elämän
Pääsee ikuiseen uneen? vai saa nukahteluoireita?
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei. Otin sikarokotteen ja olen katunut.
Ei mitään nopeasti kyhättyä rokotetta. Pitää olla vapaaehtoinen eikä ketään saa pakottaa sitä ottamaan.
Jos et ota rokotetta, et saa liikkua kaupungilla, tehdä työtä tms
Hienoa, testataan väestöryhmällä, joka on muutenkin lähinnä kuolemaa. Sitten kannattaisi odotella vuosi, pari ja katsoa mitä tapahtuu.
Syön verenpainelääkeitä mutta en kato olevani riskiryhmää koska vp-tauti on oire tai reaktio, ei sairaus. En ole myöskään mikn henkipatto, vaan perusterve 36-vuotias. Terveyttäni en ala tuommosen tähen vaarantelemaan, terveys on harvoja iloja elämässäni, kun en naistakaan ole saanut tai oikeastaan ees halunnut
Kuulun riskiryhmiin, työssäkäyvä. Otan mieluusti rokotteen heti elokuussa. Olen valmis myös maksamaan 3-4 kuukauden nettopalkkani verran rokotteesta, minulle se olisi pelastusrengas.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksista tehdään koe-eläimiä?
Siksihän heidät haluttiin koteihinsa vaille kontakteja, jotta ovat nyt halukkaita ottamaan piikin. Ihmeesti saadaan ihminen nujerrettua, kun laitetaan rikollisten kanssa samaan asemaan. THL:n sedät taputtavat käsiään, koska nyt saadaan suomalaisvanhuksista toivottu ryhmään tutkimuspotilaiksi. Tuskin maltan odottaa, mitä kaikkia sivuoireita vielä löydetään ja lopulta todetaan, että "eihän heillä kovin pitkää ikää olisi muutenkaan ollut".
Paremmin kai sitä työtä voi tehdä ja kaupungilla liikkua, kun ei ole koronapiikin vammauttama. Ota piikki vaan niin saat liikkua ja tehsä mitä htahansa, sikäli kun tuu halvausta tai narkksita ;););););););)
Mitään rokotetta ei ole pakko ottaa, enkä ota.
Aina löytyy tyhmiä ketkä sen haluaa.
Mies riskiryhmää lääkityksen takia ja ei ota ennen kun on näyttöä ettei siitä mitään seuraa.
Itse sairastan mielummin koronan kun otan riskin sairaudesta tai vammasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun riskiryhmiin, työssäkäyvä. Otan mieluusti rokotteen heti elokuussa. Olen valmis myös maksamaan 3-4 kuukauden nettopalkkani verran rokotteesta, minulle se olisi pelastusrengas.
Koska olet terveydeltäsi heikko, et myöskään kestä huonoa rokotetta, joka rasittaa elimistöäsi liikaa tai väärällä tavalla, joten toivottavasti et joudu ojasta allikkoon.
Lastentarhanopettajat ovat selkeä riskiryhmä