Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen liikenne vs. skootteri

Vierailija
18.05.2020 |

Asun pk-seudulla ja olen aina ennen käyttänyt liikkumiseen julkisia kulkuneuvoja.
Viimeaikoina olen kuitenkin alkanut miettiä etten ehkä enää halua palata julkisen liikenteen käyttäjäksi koronan loputtua, ja yksi vaihtoehto liikkumiseen olisi skootteri.
Skootteri riittäisi kulkemistarpeisiini hyvin, joten en näe tarpeelliseksi hankkia autoa. Mopokortti ja skootteri kuluineen tulisi paljon halvemmaksi kuin autokortti ja auto.
Onko täällä ketään joka kulkisi työmatkansa skootterilla? Kuinka pitkiä matkoja kuljette ja paljonko menee rahaa polttoaineeseen kuukaudessa? Millaisella skootterilla ajatte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skootteri vaikuttaa hyvältä peliltä edulliseen liikkumiseen, täällä kans yksi joka haluaisi kuulla kokemuksia skootterin hyvistä ja huonoista puolista kaupungissa.

Vierailija
2/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpolkupyörä jos ei ole joka paikassa loppuun myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa skootterit ovat jo ihan mainstream kulkuneuvo työmatkoja varten, ja veikkaan että moni täällä Suomessakin nyt alkaa harkita sellaisen hankkimista.

Kuulisin mielelläni kokemuksia skootterilla kulkemisesta.

Vierailija
4/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kellään olla kokemuksia jaettavaksi :/

- ap

Vierailija
5/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin yhtenä kesänä kuukauden, kun ajokortti lähti hyllylle, pk-seudulla töihin. Jos normaalisti suuntaansa kului autolla n. 25-35 min, niin mopolla matka kesti n. 40 min. En ole töissä aivan keskustassa. Keskustassa mopolla voisi pärjätä paremminkin. Ainakaan aikaa ja rahaa me hukkaannu parkkipaikan etsintään, kun mopon saa perkkeerata sinne, mihin polkupyöränkin. Pyörätiet palvelee aika hyvin, vaikka osasta on poistunut mopoilta ajo-oikeus. Kaikkien pääteiden vieressä, tai ainakin lähistöllä, kulkee mopoille sallittu pyörätie. Bensaa kuluu n. 3l/100km. Vakuutus on n. 250€/v. Ongelma on löytää ehjä edullinen vakiona pysynyt mopo. Kakarat virittää ja kaatuilee mopot pilalle jo parissa vuodessa.

Vierailija
6/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelin yhtenä kesänä kuukauden, kun ajokortti lähti hyllylle, pk-seudulla töihin. Jos normaalisti suuntaansa kului autolla n. 25-35 min, niin mopolla matka kesti n. 40 min. En ole töissä aivan keskustassa. Keskustassa mopolla voisi pärjätä paremminkin. Ainakaan aikaa ja rahaa me hukkaannu parkkipaikan etsintään, kun mopon saa lperkkeerata sinne, mihin polkupyöränkin. Pyörätiet palvelee aika hyvin, vaikka osasta on poistunut mopoilta ajo-oikeus. Kaikkien pääteiden vieressä, tai ainakin lähistöllä, kulkee mopoille sallittu pyörätie. Bensaa kuluu n. 3l/100km. Vakuutus on n. 250€/v. Ongelma on löytää ehjä edullinen vakiona pysynyt mopo. Kakarat virittää ja kaatuilee mopot pilalle jo parissa vuodessa.

Mikä mopo sinulla on käytössä? Tuota en tullutkaan ajatelleeksi että monet käytettynä myytävät mopot voivat olla kamalassa kunnossa teinien jäljiltä. Mutta eivät ne onneksi uutenakaan tolkuttoman kalliita ole.

Vierailija
7/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen kiinnostunut pienestä moottoripyörästä, vaikkapa 250 kuutioisesta. Suomessa niitä on todella vähän ja käytettynä ovat yllättäen aika kalliita verrattuna isompiin.

Vierailija
8/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös harkitsen vakavasti auton myymistä ja tilalle skootteri. Oma auto vie n. 10l kaupungissa ja jos bensan hintaa nostetaan niin huhhuh. Teininä tuli ajeltua skoballa ja eihän se nyt kuluttanut oikeestaan mitään.. tankki tietysti vaan sen n. 6l

Vierailija
9/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamaan kiva vesi- ja lumisateella, sekä jäällä ja sohjossa.

Vierailija
10/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida kellään olla kokemuksia jaettavaksi :/

- ap

Ei mulla ainakaan ole. :-(

Pahoittelen.

Vierailija
11/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni tyhmäksi, kun olen puhunut julkisen liikenteen puolesta tälläkin palstalla. Sori siitä :(

Vierailija
12/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin ostaa jo käytetyn auton, kun bussilla ei toistaiseksi oikein pysty hoitamaan työmatkoja.

Vierailija
13/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajelin yhtenä kesänä kuukauden, kun ajokortti lähti hyllylle, pk-seudulla töihin. Jos normaalisti suuntaansa kului autolla n. 25-35 min, niin mopolla matka kesti n. 40 min. En ole töissä aivan keskustassa. Keskustassa mopolla voisi pärjätä paremminkin. Ainakaan aikaa ja rahaa me hukkaannu parkkipaikan etsintään, kun mopon saa lperkkeerata sinne, mihin polkupyöränkin. Pyörätiet palvelee aika hyvin, vaikka osasta on poistunut mopoilta ajo-oikeus. Kaikkien pääteiden vieressä, tai ainakin lähistöllä, kulkee mopoille sallittu pyörätie. Bensaa kuluu n. 3l/100km. Vakuutus on n. 250€/v. Ongelma on löytää ehjä edullinen vakiona pysynyt mopo. Kakarat virittää ja kaatuilee mopot pilalle jo parissa vuodessa.

Mikä mopo sinulla on käytössä? Tuota en tullutkaan ajatelleeksi että monet käytettynä myytävät mopot voivat olla kamalassa kunnossa teinien jäljiltä. Mutta eivät ne onneksi uutenakaan tolkuttoman kalliita ole.

Minulla oli vanha (vm 2003) 2-tahtinen skootteri. 4-tahtisella kone olisi ehkä ollut miellyttävämpi omalle korvalle. Ei tuokaan ollut paha ääninen, mutta ehkä ei niin miellyttävä. Kyllähän noita muutaman vuoden ikäisiä mopoja on myynnissä, joten ehkä sinäkin löydät sellaisen. Vältä kiinalaisia (Solifer, Baotian, jne), ja osta mahdollisimman vähän ajettu.

Vierailija
14/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpeli kirjoitti:

Vamaan kiva vesi- ja lumisateella, sekä jäällä ja sohjossa.

Talvirenkaat alle ja hyvät varusteet kuskille, niin ajelee noilla jotkut talvellakin. Itse ajan mieluummin talvella autolla. Julkisiin en suostu selvinpäin astumaan.

Vierailija
15/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljin monet kesät skootterilla työmatkat. Ajoa tuli noin 5-6 km suunta. Tykkäsin.. silloin, kun mopo pelitti. Eli sanoisin vinkkinä, että älä osta halpaa kiinan mopoa edes käytettynä.

Minä vuonna olet syntynyt? Meinaan onko sun pakko ajaa mopokortti?

Vierailija
16/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skootteri on parempi kuin julkinen liikenne.

Vierailija
17/17 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kiinnostunut pienestä moottoripyörästä, vaikkapa 250 kuutioisesta. Suomessa niitä on todella vähän ja käytettynä ovat yllättäen aika kalliita verrattuna isompiin.

Tuollainen 250 kuutioinen olisi tosi hyvä peli, moottoripyöräilyn ilot kohtuukustannuksilla ja ilman mitään turhaa esittämistä. Jotenkin tuntuu hölmöltä kun moni hankkii liian ison pyörän ihan vain muiden vuoksi vaikka pienemmälläkin pärjäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi