pitäisikö myös asuntoa vuokratessa olla 2 viikon palautusoikeus?
Nykyisin tehdään vuoden vuokrasuhde, vaikka asunnossa ei olla eletty yhtään päivää. Jos sattuu esim häirikkönaapurit tai asunnossa on hometta tms, pitäisi vuokralaisella olla mahdollisuus purkaa vuokrasopimus.
Kommentit (11)
En koskaan ole suostunut tekemään määräaikaista vuokrasopimusta.
Pitäisi lailla kieltää määräaikaisen sopimuksen irtisanomisen sanktiot. Ei ole perusteltuja.
aivan. muutimme uudelle paikkakunnalle yksityisen omistamaan rivitaloon. kysyin naapureista, omistaja kertoi, että toinen seinänaapuri on työssä käyvä henkilö ja toisista hän ei tiedä oikein. tässä vaiheessa olin siinä uskossa, että omistaja omistaa vain kyseisen asunnon, ei koko kiinteistöä.
asuimme asunnossa 10 vrk. toiset seinänaapurit olivat r omaneja. virallisesti vain pariskunta, mutta paljon oli hei movel jiä ja älytön meno yötä päivää. poliisit kävivät ja rikollista menoa oli muutenkin.
tulipa huijattu olo. mukava vuokranantaja johti vähän harhaan. antoi tosin näille naapureille varoituksen, kun ilmoitin muutamista ikävistä tapahtumista, joita jouduimme todistamaan. oli rankkaa muuttaa 2 kertaa 2 viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
aivan. muutimme uudelle paikkakunnalle yksityisen omistamaan rivitaloon. kysyin naapureista, omistaja kertoi, että toinen seinänaapuri on työssä käyvä henkilö ja toisista hän ei tiedä oikein. tässä vaiheessa olin siinä uskossa, että omistaja omistaa vain kyseisen asunnon, ei koko kiinteistöä.
asuimme asunnossa 10 vrk. toiset seinänaapurit olivat r omaneja. virallisesti vain pariskunta, mutta paljon oli hei movel jiä ja älytön meno yötä päivää. poliisit kävivät ja rikollista menoa oli muutenkin.
tulipa huijattu olo. mukava vuokranantaja johti vähän harhaan. antoi tosin näille naapureille varoituksen, kun ilmoitin muutamista ikävistä tapahtumista, joita jouduimme todistamaan. oli rankkaa muuttaa 2 kertaa 2 viikon aikana.
Niinpä. Koskaan et voi tietää ketä on naapurissa.
Ehdottomasti puolin ja toisin. Näin vuokranantaja voisi sanoa 11 päivän asumisen jälkeen, että hän tuli katumapäälle, vuokrasuhde päättyy samantien.
Ehdottomasti, puolin ja toisin, Onhan se vähän kuin sikaa säkissä ostaisi. Ei sitä 15min käynnin perustella saa kumpikaan taho mitään kuvaa vuokrakohteesta.
Mulle asunnossa ehdottomia ei-juttuja olisivat ketjussa tupakoiva naapuri, metelöivä naapuri, poliisiautojen jatkuva partio pihalla jne.
Siellähän on ne ihan samat naapurit, jotka olivat siellä jo asuntoon tutustuessa.
Edellinen asukas voisi olla aika hyvä tietolähde. Kannattaa kysyä.
Aika hankala tuo perumisoikeus olisi toteuttaa. Heitettäisiinkö se henkilö pihalle, joka ehti jo muuttaa sinun vanhaan asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on ne ihan samat naapurit, jotka olivat siellä jo asuntoon tutustuessa.
Edellinen asukas voisi olla aika hyvä tietolähde. Kannattaa kysyä.
Aika hankala tuo perumisoikeus olisi toteuttaa. Heitettäisiinkö se henkilö pihalle, joka ehti jo muuttaa sinun vanhaan asuntoon?
Aika voisi olla 1-2 kuukautta kunnes saa uuden asunnon.
Minä vuokranantajana teen AINA alkuun 3kk määräaikaisen sopimuksen. Jos kaikki sujuu hyvin, ei tule valituksia ja vuokrat maksetaan ajallaan, teen seuraavan sopimuksen 6kk. Vasta sen jälkeen luotan vuokralaisen kunnollisuuteen ja voin tehdä toistaiseksi voimassa olevan sopumuksen. Tämä ihan omaksi turvakseni. Vuokralaiselta en kuitenkaan edellytä sitoutumista tähän määräaikaan, vaan minulle on ihan ok vuokralaisen puolelta 1kk irtisanomisaika.
Vopimuksen voi purkaa, mutta takuumaksua ei saa takaisin.