Mihin haitte tuettua lomaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
90e 5vrk täysihoidosta on sopiva hinta. Kun itse olin lomalla sai aamupalan, lounaan, kahvit, päivällisen ja iltapalan. Sitten oli makkaran/lettujenpaistoa. Näillä lomilla kävi aikoinaan paljon porukkaa, lapsiperheitä yms. Sitten suosio kai hiipui,90luvulla mutta jospa koronan myötä tämä matkailu ja lomailu lisääntyy kotimaassa. Ai niin, ja ruoka oli tosi hyvää kunnon kotiruokaa!
En kyllä menisi tuollaiselle "lomalle" vaikka siitä annettaisiin rahaa.
Niin, sinulla on ehkä varaa valita. Meillä ei lasten ollessa pieniä ollut, olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä etenevästä sairaudesta. Tuettu loma täysihoitoineen ja ohjelmineen oli lapsille uskomaton kokemus.
Lomalla tosiaan ei ole pakko tehdä mitään. Valittiin kylpylähotelli, koska lapset tykkäävät uida. Eli uidaan, syödään, osa lapsista saattaa osallistua johonkin ohjelmaan. Käydään lähialueen nähtävyyksissä jne.
Ollaan oltu kaksi kertaa aiemmin vastaavalla lomalla eri paikoissa. Ollaan saatu joka toinen vuosi. Ollaan keskituloisia, mutta perheessä yhdellä lapsella vakavat haasteet jotka vaikuttaa koko perheen hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Me päästiin lasten kanssa Lohjalle kylpylään. Onko joku ollut? Millainen paikka?
Lue arvostelut Tripadvisorista, jos oikeesti kiinnostaa. Tosin iilmanen loma, niin ei varmaan hirveesti voi odottaakaan.
Me päästiin Yyteriin elokuun alussa! Ollaan jo haettu soskusta harkinnanvaraista toimeentulotukea kun muuten ei ole varaa lähteä. Oletteko jo muut hakeneet tt-tukea?
Me maksetaan omavastuu itse. Halvalla pääsee kun 5 henkilöä 200e. Ja tietenkin matkat päälle, mutta autolla se ei ole kovinkaan kallista.
THL 10.6
Tuettu loma voi olla vaikeassa elämäntilanteessa elävälle lapsiperheelle käänteentekevä
Lapsiperheiden tuetun lomatoiminnan vaikutukset näkyvät pitkällä aikavälillä perheiden hyvinvoinnissa ja terveydessä. Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ja Solaris-lomat ry:n tuoreessa tutkimuksessa havaittiin, että vaikeassa elämäntilanteessa elävät perheet hyötyvät tuetusta lomasta.
Tulos on kiinnostava, koska työssäkäyvillä loman terveys- ja hyvinvointivaikutusten on havaittu aiemmissa tutkimuksissa hiipuvan jo viikossa. Nyt julkaistun tutkimuksen perusteella lomalla näyttäisi olevan suurempi vaikutus ihmisiin, joilla on ollut pitkään huonommuuden, häpeän ja ulkopuolisuuden kokemuksia esimerkiksi pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi. Loman vaikutukset näkyivät tutkituilla perheillä jopa neljän kuukauden jälkeen.
Teksti jatkuu, en laittanut kaikkea..
Vierailija kirjoitti:
THL 10.6
Tuettu loma voi olla vaikeassa elämäntilanteessa elävälle lapsiperheelle käänteentekevä
Lapsiperheiden tuetun lomatoiminnan vaikutukset näkyvät pitkällä aikavälillä perheiden hyvinvoinnissa ja terveydessä. Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ja Solaris-lomat ry:n tuoreessa tutkimuksessa havaittiin, että vaikeassa elämäntilanteessa elävät perheet hyötyvät tuetusta lomasta.
Tulos on kiinnostava, koska työssäkäyvillä loman terveys- ja hyvinvointivaikutusten on havaittu aiemmissa tutkimuksissa hiipuvan jo viikossa. Nyt julkaistun tutkimuksen perusteella lomalla näyttäisi olevan suurempi vaikutus ihmisiin, joilla on ollut pitkään huonommuuden, häpeän ja ulkopuolisuuden kokemuksia esimerkiksi pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi. Loman vaikutukset näkyivät tutkituilla perheillä jopa neljän kuukauden jälkeen.
Teksti jatkuu, en laittanut kaikkea..
Äärimmäisen tärkeää heikommassa asemassa oleville ihmisille ja heidän hyvinvoinnilleen. Hyvä että thl on myös korostanut tätä. Veikkausvaroista maksetaan tämä. Hyvä Veikkaus!
En kyllä menisi tuollaiselle "lomalle" vaikka siitä annettaisiin rahaa.