Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuus. Voiko muuttaa lasten kanssa toiselle paikkakunnalle?

Vierailija
17.05.2020 |

Lapset lähivanhemmalla äidillä muuten mutta isällä joka toinen viikonloppu. Isä muutti uuden naisen luo edes kertomatta oma-alotteisesti minulle, soitin ja kysyin missä asuu ja mikä osoite. Ihme tteli miksi kyselen. Sanoin, että luonnollisesti haluan tietää mihin lapset hakee ja lapsilta kuulin muutosta.

Pitääkö minun kysyä exän mielipide(lupa?) muuttaa lasten kanssa toiselle paikkakunnalle? Välimatka 100km. Saisin töitä ja edullisemman kodin meille. Mutta entä jos ex kieltäytyy että lapset eivät saa muuttaa paikkakunnalta? Alkaakin vaatia lapsia enemmän itselleen? Missä vaiheessa muutto suunnitelma pitäisi kertoa tai kysyä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi etä estää muuttamista, jos muutolle on painavat perusteet kuten uusi työpaikka. Näin minä olen käsittänyt.

Vierailija
4/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi etä estää muuttamista, jos muutolle on painavat perusteet kuten uusi työpaikka. Näin minä olen käsittänyt.

Mutta voi suuttua ja alkaa vaatia tapaamissopimuksen muuttamista jne lasta itselleen asumaan?

Vierailija
5/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasta toiseen ei saa muuttaa, mutta maan sisällä saa muuttaa.

Vierailija
6/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isyys vahvistettu? Oleellinen asia.

Vierailija
7/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isyys vahvistettu? Oleellinen asia.

Toki. Lapsi isällä joka toinen vkloppu. Ap

Vierailija
8/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voi suuttua ja alkaa vaatia tapaamissopimuksen muuttamista jne lasta itselleen asumaan?

No ainahan voi vaatia, mutta kysymys kuuluukin, että pelkäätkö etän olevan viranomaisten mielestä parempi vaihtoehto lapsille kuin sinä.

Vierailija
9/9 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä niiltä lapsilta haluaako ne jäädä tutulle paikkakunnalle vai muuttaa sun kanssa. Niin tekee sellaiset vanhemmat jotka välittää lapsistaan eikä niiden rahoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme