Nännistä pieni tippa maitoa juuri ennen kuukautisa - onko merkki rintasyövästä? Raskaana en ole!
Neste ei ollut kirkasta, vaan maitoa ja ihan pieni tippa.
Kommentit (17)
mutta tutkipas rintasi painelemalla ympäriinsä ja kokeile, onko kyhmyjä. Ja vaikka niitäkin olisi, ne voivat olla harmittomia kystia. Joka tapauksessa joka kuukausi pitäisi itse tuktia rinnat, se on paras konsti löytää kyhmyt, niin hyvän- kuin pahanlaatuisetkin.
rintaa puristaa, pari tippaa maitoa, ainakin tuossa pari kk sitten vielä huomasin. Kuukaudenkierrosta ei väliä muistaakseni. Imetys päättynyt mullakin vuosi sitten keväällä eli reilu vuosi vielä imetyksestä noita tippoja tuli. En usko että on mitään syytä huoleen. Jos jotkut rintatiehyet eivät ole vain tyhjentyneet kunnolla, ja siksi sieltä vielä muutamia tippoja voi tulla näinkin pitkän ajan kuluttua?
Minuakin kiinnostaisi tietää, jos joku tietäisi syyn.
Imetyksen loppumisesta on reilu puolivuotta aikaa ja nyt parina kertana ennen kuukautisten alkua toisesta rinnasta on tullut muutamia tippoja maitoa.
imetyksen jälkeen saattoi vielä maitomaista eritettä tippa tulla, mutta loppui sitten. Ja mammografiassa + ultrassa olen käynyt nyt pari vuotta myöhemmin, joten syöpää ei ainakaan pitäisi olla.
ja imetyskin on takana, niin en tosiaan olisi huolissani. Eri asia, jos enemmän tulisi.
voi olla maitomainen erite rinnoista, ja tämä johtuu prolaktiinin liikaerityksestä.
Pieni tippa aina kun puristi. En tiedä kuinka kauan olisi tullut vielä tuon jälkeenkin mutta nyt olen taas raskaana joten ilmeisesti maidosta ei tule pulaa tälläkään kertaa. En ole ikinä edes tajunnut huolestua asiasta..
mainitaan erite, enkä aiemmin ole imetyksen päättymisen jälkeen tajunnut kokeilla tuleeko sieltä jotain. Sitten googlasin ja löysin jotain prolaktiiniin ylituotantoon liittyvää, mikä taas saattoi johtua jostain aivolisäkejutusta, ja huolestuin lisää.
ap
Tai jos on, niin en ainakaan vielä ole sairastunut rintasyöpään, vaikka maitoa rinnoista on tullut parikymppisestä ja nyt jo vaihdevuosi-ikää lähestymässä.
josko sekin vaikuttaisi tuohon prolaktiinin tuotantoon? Kovin hevillä en usko itseäni sairaaksi tämän perusteella.
ohje siihen http://www.pirkanmaansyopayhdistys.fi/DowebEasyCMS/?Page=omatarkkailuop…
-2-