Eikö tuollaista pistosahaa voi käyttää ihan jonkun lankun katkaisuunkin? Entä laminaatti tms?
Kun päätarve olisi kaareviin kohteisiin esim. vanerista mutta toisaalta ei ole mitään sahaa muuhunkaan katkaisemiseen? Ryobin akku löytyy jo porakoneen mukana eli varmaan kannattaisi tuo saman merkin pistosaha hankkia sille kaveriksi?
Kommentit (18)
Auttakaas nyt naista mäessä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Katso ensimmäinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä sovi laminaatin katkaisuun, sitä varten giljotiini, joka maksaa muutaman kympin. Kaareviin kohteisiin pistosaha, ei ole kallis sekään.
Sitä tässä nyt tarkoitan kysyä että käyhän tuollainen pistosaha myös suoraan saumaan kuten vaikka laminaattia katkaistessa tarvitaan. Tai lankkua. https://www.bauhaus.fi/akkupistosaha-ryobi-one-r18js-0.html Tämä sanoo että jopa 6mm teräkseen purisi, oho. Taidan kyllä käydä ostamassa tuon huomenna. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siihen ne vastaukset sitten loppuivat. Vaikka kysymyksiä olisi vielä lisääkin. Esim. se että onko Suomessa olemassa sellaista työkalua jolla saa kaarevan muodon helposti tallennettua? Pinterestissä törmäsin sellaiseen ikään kuin harjaksen tapaiseen ja kun se työnnettiin esim. kulmaan, harjakset vetäytyivät niin että muodon pystyi helposti piirtämään vaikka vaneriin ja sitten sahaamaan 1:1 muotoon. Mikä sellaisen nimi on suomeksi jos löytyy? Esim. Bauhausista? ap
Oon leikellyt pistosahalla laminaattia.
Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.
Vierailija kirjoitti:
Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.
Joo ajattelin sirkkeliäkin mutta luulen että enemmän tarvitsen tuollaisen kaareviin sopivan ja jos sillä onnistuu satunnainen suoran sauman tarvekin, ehkä tähän hätään ostan vain sen. ap
Mua kyllä kävi kiinnostamaan että mitä sä olet tekemässä ja minkälaiseen tilaan tarvitsee pyöristää laminaattia? :D
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä kävi kiinnostamaan että mitä sä olet tekemässä ja minkälaiseen tilaan tarvitsee pyöristää laminaattia? :D
No se laminaatti oli nyt ihan villi heitto, se ei käy tarkoitukseeni ellen jostain löydä pakkasenkestävää. Tai sitten purkaa talveksi pois koko rakennelman tms. Auton takaosan vuorausta suunnittelen ja siellä on pyöristyksiä. ap
Ja siis pohjalle lattiaksi tarvitsen jonkun vanerin tms. hukkapalatkin käy jos edullisesti saisi. Ulkomailla olen nähnyt laminaattiakin laitettavan, miten sitten kestää sääolosuhteita sellainen, epäilen Suomen kohdalla kyllä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siihen ne vastaukset sitten loppuivat. Vaikka kysymyksiä olisi vielä lisääkin. Esim. se että onko Suomessa olemassa sellaista työkalua jolla saa kaarevan muodon helposti tallennettua? Pinterestissä törmäsin sellaiseen ikään kuin harjaksen tapaiseen ja kun se työnnettiin esim. kulmaan, harjakset vetäytyivät niin että muodon pystyi helposti piirtämään vaikka vaneriin ja sitten sahaamaan 1:1 muotoon. Mikä sellaisen nimi on suomeksi jos löytyy? Esim. Bauhausista? ap
Googleta muotokampa.
Vierailija kirjoitti:
Väitän edelleen, että laminaatin leikkaamisessa giljotiini on kätevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta muotokampa.
Kiitos! Juuri samannäköinen vempele! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.Väitän edelleen, että laminaatin leikkaamisessa giljotiini on kätevin.
Varmasti mutta älä nyt jumiudu siihen laminaattiin kun se oli vain yksi vaihtoehto ja tarve erilaisiin töihin suurempi (kuten niihin kaareviin pintoihin, oli se materiaali laminaattia tai ei). ap
Kyllä minä sahasin laminaattia menestyksekkäästi kuviosahalla ja sillä todellakin saa myös kaarevia muotoja. Kannattaa hommata sellainen teräsarja, jossa on erilaisia teriä, niistä voi valita tarkoitukseen parhaiten sopivan. Väitetään laminaatin tylsyttävän teriä, siksikin on hyvä olla varalla muutama terä.
Autot vuorataan vanerilla. Filmivaneri on kaikkein helppohoitoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.Väitän edelleen, että laminaatin leikkaamisessa giljotiini on kätevin.
Jestas mitä paskaa ihmiset lattioihinsa laittavatkin.
No ei kyllä sovi laminaatin katkaisuun, sitä varten giljotiini, joka maksaa muutaman kympin. Kaareviin kohteisiin pistosaha, ei ole kallis sekään.