Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tuollaista pistosahaa voi käyttää ihan jonkun lankun katkaisuunkin? Entä laminaatti tms?

Vierailija
16.05.2020 |

Kun päätarve olisi kaareviin kohteisiin esim. vanerista mutta toisaalta ei ole mitään sahaa muuhunkaan katkaisemiseen? Ryobin akku löytyy jo porakoneen mukana eli varmaan kannattaisi tuo saman merkin pistosaha hankkia sille kaveriksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä sovi laminaatin katkaisuun, sitä varten giljotiini, joka maksaa muutaman kympin. Kaareviin kohteisiin pistosaha, ei ole kallis sekään.

Vierailija
2/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaas nyt naista mäessä, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso ensimmäinen vastaus.

Vierailija
4/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä sovi laminaatin katkaisuun, sitä varten giljotiini, joka maksaa muutaman kympin. Kaareviin kohteisiin pistosaha, ei ole kallis sekään.

Sitä tässä nyt tarkoitan kysyä että käyhän tuollainen pistosaha myös suoraan saumaan kuten vaikka laminaattia katkaistessa tarvitaan. Tai lankkua. https://www.bauhaus.fi/akkupistosaha-ryobi-one-r18js-0.html Tämä sanoo että jopa 6mm teräkseen purisi, oho. Taidan kyllä käydä ostamassa tuon huomenna. ap

Vierailija
5/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siihen ne vastaukset sitten loppuivat. Vaikka kysymyksiä olisi vielä lisääkin. Esim. se että onko Suomessa olemassa sellaista työkalua jolla saa kaarevan muodon helposti tallennettua? Pinterestissä törmäsin sellaiseen ikään kuin harjaksen tapaiseen ja kun se työnnettiin esim. kulmaan, harjakset vetäytyivät niin että muodon pystyi helposti piirtämään vaikka vaneriin ja sitten sahaamaan 1:1 muotoon. Mikä sellaisen nimi on suomeksi jos löytyy? Esim. Bauhausista? ap

Vierailija
6/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon leikellyt pistosahalla laminaattia.

Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.

Vierailija
7/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai käy

Vierailija
8/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevin on ollut minisirkkeli jos ei ole tarvinnut tehdä kaarevaa, sillä saa nopeasti ja kevyesti pitkittäisetkin sahaukset.

Joo ajattelin sirkkeliäkin mutta luulen että enemmän tarvitsen tuollaisen kaareviin sopivan ja jos sillä onnistuu satunnainen suoran sauman tarvekin, ehkä tähän hätään ostan vain sen. ap

Vierailija
9/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kävi kiinnostamaan että mitä sä olet tekemässä ja minkälaiseen tilaan tarvitsee pyöristää laminaattia? :D

Vierailija
10/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kävi kiinnostamaan että mitä sä olet tekemässä ja minkälaiseen tilaan tarvitsee pyöristää laminaattia? :D

No se laminaatti oli nyt ihan villi heitto, se ei käy tarkoitukseeni ellen jostain löydä pakkasenkestävää. Tai sitten purkaa talveksi pois koko rakennelman tms. Auton takaosan vuorausta suunnittelen ja siellä on pyöristyksiä. ap

Vierailija
11/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis pohjalle lattiaksi tarvitsen jonkun vanerin tms. hukkapalatkin käy jos edullisesti saisi. Ulkomailla olen nähnyt laminaattiakin laitettavan, miten sitten kestää sääolosuhteita sellainen, epäilen Suomen kohdalla kyllä. ap

Vierailija
12/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siihen ne vastaukset sitten loppuivat. Vaikka kysymyksiä olisi vielä lisääkin. Esim. se että onko Suomessa olemassa sellaista työkalua jolla saa kaarevan muodon helposti tallennettua? Pinterestissä törmäsin sellaiseen ikään kuin harjaksen tapaiseen ja kun se työnnettiin esim. kulmaan, harjakset vetäytyivät niin että muodon pystyi helposti piirtämään vaikka vaneriin ja sitten sahaamaan 1:1 muotoon. Mikä sellaisen nimi on suomeksi jos löytyy? Esim. Bauhausista? ap

Googleta muotokampa.

Vierailija
13/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän edelleen, että laminaatin leikkaamisessa giljotiini on kätevin.

Vierailija
14/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta muotokampa.

Kiitos! Juuri samannäköinen vempele! ap

Vierailija
15/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti mutta älä nyt jumiudu siihen laminaattiin kun se oli vain yksi vaihtoehto ja tarve erilaisiin töihin suurempi (kuten niihin kaareviin pintoihin, oli se materiaali laminaattia tai ei). ap

Vierailija
16/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sahasin laminaattia menestyksekkäästi kuviosahalla ja sillä todellakin saa myös kaarevia muotoja. Kannattaa hommata sellainen teräsarja, jossa on erilaisia teriä, niistä voi valita tarkoitukseen parhaiten sopivan. Väitetään laminaatin tylsyttävän teriä, siksikin on hyvä olla varalla muutama terä.

Vierailija
17/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot vuorataan vanerilla. Filmivaneri on kaikkein helppohoitoisin.

Vierailija
18/18 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä paskaa ihmiset lattioihinsa laittavatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä