Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille kunnia-asia että juhlien tarjottavat on itsetehtyjä?

Vierailija
05.07.2006 |

Minä teen mielelläni itse ne mistä todella pidän mutta esim itse tekemäni täytekakku ei ole kovin hyvää, niin ostan sen surutta valmiina.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdin, jaksan tai haluan tehdä itse, niin teen - ellen, ostan valmista.

Vierailija
2/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kunnia-asia, että lapseni on hyvin hoidettu, onnellinen ja ylpeä äidistä ja isästään.

Jotkut kestitykset ei voisi vähempää päätä vaivata. Jos on juhlat edessä kävelen Kluuvin Fazerille ja tilaan herkut pöytään hyvillä mielin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut joku halu näyttää että en ole uusavuton nykyäiti vaan osaan myös leipoa ja laittaa ruokaa.

Huomasin tämän vasta eilen kun juttelin lomailevan sinkkukaverin kanssa, joka järjestää kesäjuhlat viikonloppuna noin 15 ihmiselle. Kysyin että mitä kaikkea meinaa tehdä, niin sanoi että jos tekee pullat itse niin voi hyvällä omallatunnolla ostaa loput. Kauhistuin, onneksi en sanonut mitään... :-)

Mua taas harmittaa jos joudun ostamaan kaupasta. Ja toisaalta jos johonkin menen kahville niin paremmalta tuntuu jos on emäntä vaivautunut leipomaan eikä kaiva muovikääretorttua pöytään!

Vierailija
4/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konditorioista saa todella korkealaatuisia ja maukkaita makeita ja suolaisia tarjottavia juhlapöytään. Ne ovat huomattavasti parempia kuin jonkun ylistressaantuneen äipän tekeleet. En tosiaankaan tuhlaa vapaa-aikaani leipomiseen, vaan tilaan hyvissä ajoin herkut ja keskityn oleskeluun perheen kanssa.

Vierailija
5/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait sitten väännettyä lauseen " paremmalta tuntuu jos on emäntä tehnyt itse" siihen että en mene tapaamaan ihmisiä vaan arvostelemaan tarjottavia :D Tosi nokkelaa...

Vierailija
6/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaiken pitää olla itse tehtyä ja siitä että perjantaina on siivouspäivä ja siitä että kaapit siivotaan jouluksi ja siitä että matot pitää pestä mattolaiturilla... Jumalalle kiitos että olen vihdoin terve ja irti suvun marttyyritraditoiden liekasta!!

Vierailija
7/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteet vievät kielen mennessään. Kyllä kalpenee kaiken maailman mansikkakermakakut mennen tullen.

-5-

Vierailija
8/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kamalaa jos tiedän että EMÄNTÄ on YKSIN raatanut kaksi päivää keittiössä ilman apua kun menen kylään.... Isännät mukaan hommiin ja arvosteltaviksi!

Ylipäätään valmis voi olla myös hyvää, kokeilkaapa vaikka Kakkukeisarin kakkuja! En todellakaan osaa leipoa moisia itse, mutta teen kelvollisen caesar-salaatin kastikkeineen tai herkkuarrabiataa pastan kanssa. Mies tekee megahyvää fetapiirasta ja on muutenkin taikinan kanssa enemmän sinut kuin minä. En koe huonoa omaatuntoa ammattilaisen palvelujen käyttämisestä tässäkään, meillä käy myös viikoittain siivooja.

Vierailija
9/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tarjoavat sitä vieraille. Sitten valitetaan kun ei kukaan syö pullaa, kuivakakkua, täytekakkua. Kyllä syö jos maku on kohdallaan. Pulla esim on herkkua mutta ei kuiviks kikkareiks huonosta taikinasta tehtynä

Vierailija
10/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osaan leipoa ja kestitä vieraitani ja silloin myös koen kunnia-asiana sen, että vieraani saavat erityisen hyvää tullessaan juhliini. Monesti kaupastaostetut ovat sellainen hätätarjottava ja ei ollenkaan niin hyvä kuin itsetehty.

Ja sille eräälle joka kehui konditoriaa ja siten järjesti aikaa perheelleen, onhan se hyvä vaihtoehto jos ei osaa itse tehdä parempaa (omien ja vieraiden mieltymysten mukaisia herkkuja). Itse olen aika pettynyt jos juhlissa on vaikka kuinka hienosta konditoriasta ostettu sillä sitä voi ostaa itsekin milloin vain. Jos itse on tehnyt jotain niin se on ainutkertaista ja paljon mielenkiintoisempaa. Eri asia jos ei osaa tehdä itse ollankaan.

Vierailija
11/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavat kaupan pakastealtaasta raakapakasteita, paistavat ne uunissa ja kehuskelevat kahvipöydässä, että nämä on ihan yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Hyvä, ettei kahvit mene väärään kurkkuun, kun yrittää olla nauramatta.

Vierailija
12/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tosiaan ikinä edes tarkkaile (arvostele) mistä pussista mikäkin tuote tulee. Kyllä minä ainakin ihmettelen, että jollekin sillä todellista merkitystä, onko tuotteet itse tehty vai ei.

Taas kiitän Luojaa suvaitsevaisista ja vapaamielisistä ihmisistä ystäväpiirissäni.

Vierailija
13/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta viiden lapsen äitinä ei enää ehdi tai jaksa..

Hyvää kuitenkin pitää olla!

Vierailija
14/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakapakasteet on usein parempia kuin itsetehdyt

Vierailija
15/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sille eräälle joka kehui konditoriaa ja siten järjesti aikaa perheelleen, onhan se hyvä vaihtoehto jos ei osaa itse tehdä parempaa (omien ja vieraiden mieltymysten mukaisia herkkuja). Itse olen aika pettynyt jos juhlissa on vaikka kuinka hienosta konditoriasta ostettu sillä sitä voi ostaa itsekin milloin vain. Jos itse on tehnyt jotain niin se on ainutkertaista ja paljon mielenkiintoisempaa. Eri asia jos ei osaa tehdä itse ollankaan.

Todella ainutkertaisia ja mielenkiintoisia oli tosiaan sukulaisen rippijuhlat: mansikkakermakakkua, pullaa, kaurakekseja, voileipiä. Mitä ainutlaatuista tuossa sinun mielestäsi on?

Vierailija
16/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raakapakasteet on usein parempia kuin itsetehdyt

Vierailija
17/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse, jos rahatilanne huono tai jos iskee inspiraatio. Täytekakun teen itse, se on paljon parempi kuin leipomon. Pakastekakut menettelee.

Vierailija
18/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettua paprikaa ja chevreä

minibruschetta leivällä

* * *

Pippuroitua lohta ja quacamolea

maissilastulla

* * *

Yrttipaistettua kananpojanfileetä vartaassa

ja chilikastiketta

* * *

Caesar salaattia ja valkosipulikrutonkeja

* * *

Leipävalikoima ja vaahdotettua yrttimaustevoita

* * *

Prinsessakakkua ja kahvia / haudutettua teetä

Oli meinaan todella hyvää ja vieraat kehuivat maasta taivaisiin! Samaa firmaa käytettiin häissämme :)

Vierailija
19/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sanoo sellainen äiti, joka menee aina sieltä missä aita on matalin" .

Noin sanoo typerä ihminen, joka katkerana haluaa pistää pahaa mieltä eteen päin. Kuulostat todella lapselliselta ja elämää kokemattomalta. Toki voi olla, että olet jotain kokenut, mutta oppinut et ole.

Vierailija
20/25 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ruoanlaitto on ehdottomasti stressinlievitystä ja päälle tulee vielä hyvä mieli vieraiden syöttämisestä omatehdyllä hyvällä ruoalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi