Suomessa muka nuorilla ei nykypäivänä ole muuta tekemistä kuin ajaa p*skarinkiä, YLE:n juttu
Kommentit (41)
Johan nuoriso teki sitä jo 70-80 luvulla, ei se näköjään ole mihinkään siitä muuttunut.
Siinä puhuttiin pienistä paikkakunnista. Ei Suomesta.
Mitä muuta tekemistä ja missä nähdä kavereita? Kahvilat menevät kiinni klo 16 aikoihin, baarissa ei huvita arkena istua, ravintoloista Hesburger on auki iltaan saakka, mutta ei sitä joka viikko haluaa hesemättöä syödä vain keskustellakseen kavereiden kanssa jossain. Kauppakeskuksissa notkuu lähinnä alaikäiset ja eläkeläiset, sinnekään kehtaa enää mennä myyjien riesaksi. Jos asutaan vielä vanhemmilla, ei sinnekään haluta mennä vielä vaivaksi. Aina ei jakseta olla sen asunnolla jolla on jo oma pieni yksiö.
Ei jää vaihtoehtoja noin 18v ikäisille pienissä kaupungeissa kuin kokoontua autoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Harrastin sitä itsekin ennen kuin tuli lapset kuvioihin.
Nyt tiedämme paremmin.
Mikään ei kelpaa. Jos lapset on kotona tietokoneella, kysytään miksi ei hanki oikeita kavereita. Jos menee bilettämään tai juomaan niin ei päästetä. Ja nyt autoilussakin on jotain pahaa. Kyllähän tässä nousee ihan asialliseksi kystyä mitä voi tehdä, virkkaamaanko pitäisi alkaa vai oletatteko parikymppisten leikkivän jotain hippaa.
Vierailija kirjoitti:
Juttu oli kajaanilaisista.
Ei tuohon voi suomea sekoittaa millään tavalla.
Kajjjaani on hieno paikka! Taidan tästä lähteä hupiajelulle. Kukkahattutädit kiristelee hampaita kun neljä pyörää savuaa yön pimeydessä,
-M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohta 50v ja harrasteauto löytyy tallista.
Ajelen sillä kun sattuu huvittamaan -siihen ei pikk u ty tt öhalllituksen ja eduskunnan vihreiden säätämät hassut lait paljoa vaikuta.
Jos se häiritsee muita niin et aja.
Tiedätkö edes mistä ne kovaääniset prätkät on saaneet alkunsa?
Niinpä niin.
Kuule. Ihan ilman mitään tunnekuohuja ilmoitan että minähän ajan silloin kun huvittaa.
Ja alla on siis auto, ei prätkä. (Jos olisi prätkä, se olisi melkoisen kovaääninen Harrikka.)
Millä totakin lakia muka valvotaan? Eihän meillä riitä poliiseja nykyään läheskään joka kaupunkiin, kylistä puhumattakaan.
Mehän vasta sitä harrastettiinkin 90-luvulla, kun ei tosiaan ollu sitä muuta tekemistä. Pientä rinkiä kierrettiin autolla ja kun mentiin tanssipaikalle, niin sitä rakennustakin kierrettiin autolla ympäri. Meillä oli vain vhs videonauhurit, nykyään nuorilla on tietokoneet ja tuhansia pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tekemistä ja missä nähdä kavereita? Kahvilat menevät kiinni klo 16 aikoihin, baarissa ei huvita arkena istua, ravintoloista Hesburger on auki iltaan saakka, mutta ei sitä joka viikko haluaa hesemättöä syödä vain keskustellakseen kavereiden kanssa jossain. Kauppakeskuksissa notkuu lähinnä alaikäiset ja eläkeläiset, sinnekään kehtaa enää mennä myyjien riesaksi. Jos asutaan vielä vanhemmilla, ei sinnekään haluta mennä vielä vaivaksi. Aina ei jakseta olla sen asunnolla jolla on jo oma pieni yksiö.
Ei jää vaihtoehtoja noin 18v ikäisille pienissä kaupungeissa kuin kokoontua autoillaan.
Muisteletko omaa nuoruutta kun kaupat oli arkisin klo 20 asti vain auki, la kuuteen ja pyhänä vain kioskit?
Vierailija kirjoitti:
Millä totakin lakia muka valvotaan? Eihän meillä riitä poliiseja nykyään läheskään joka kaupunkiin, kylistä puhumattakaan.
Kuvaa kännykkävideo ja lähetä nettikytille?
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaksi menee koko Suomi. Milläs pillua saa ilman prallia.
Siis noi jätkät ei ymmärrä naisten päälle yhtään mitään. Auto on niitten nainen.
S-joen seudulla poliisi on jo vuosikymmeniä hajottanut steissillä-kiertelyryhmät jos porukka kasvoi liian isoksi. Nykyään ei Seinäjoen keskustassa amikset enää hirveästi autoillaan pörrää koska siellä ei oikein enää ole mitään, kaikki kaupat ja raflat siirtyneet S-joen Ideaparkiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis noi jätkät ei ymmärrä naisten päälle yhtään mitään. Auto on niitten nainen.
Kyllä steissi-ringittelijöiden ja mopoautofruittarien seassa aina pissiksiä pyörii. Seura hakee kaltaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajelen sillä kun sattuu huvittamaan -siihen ei pikk u ty tt öhalllituksen ja eduskunnan vihreiden säätämät hassut lait paljoa vaikuta.
Vai on pojalla oikein harrasteauto ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on pojalla oikein harrasteauto ;)
Kyllä. Minulla on harrasteauto.
Sitten?
Vierailija kirjoitti:
Kohta sekin loppuu ku eks hupiajelusta oltu tekemässä sakotettava asia? Myötähäpeää poliisivaltiolle.
Toivottavasti kielletään ja loppuu. Autoa ei pitäisi ajaa missäön muussa kuin pakollissa työasioissa. Jos esim mennään hähin, hautajaisiin, sukulaosten luo tai ollaan muuten vain "päiväretkellä marjaan/uimarannalle/huvipuistoon/kansallispuistoon/mökille" niin sitten tulisi mieluummin käyttää bussia tai junaa.
Ylen toimittajalta on kokonaan unohtunut pilluralli.
Saahan sitä ajaa jos ajaa tiellä normaalisti, eikä kaasuta tuntikaupalla jotain yhtä korttelia aamuun asti. Olin viime kesänä hotellissa yhdellä pienellä paikkakunnalla ja se ralli jatkui ikkunan alla aamuviiteen. Ihan jatkuva jumputus ja kumin poltto. Itse en mene enää koskaan tuohon hotelliin.
Juttu oli kajaanilaisista.
Ei tuohon voi suomea sekoittaa millään tavalla.