Minkä ikäisenä ostit asunnon ja oletko katunut?
Asunnon osto mietinnässä. Toivoisin kommentteja niiltä joilla on kokemusta asunnon omistamisesta, erityisesti jos on ehtinyt olla jo useamman vuoden asunnon omistaja.
Kommentit (15)
27, 39, 41, 42, 47 ikäisenä. En ole katunut.
Ostin 26v.:na 10 vuotta sitten. En ole katunut, mutta nyt myymme tämän pois ja ostamme seuraavan, meille sopivamman kodin. :)
Ekana ostin tontin 23-vuotiaana ja rakensin talon siihen 25 vuotiaana. En ole katunut - mutta minä en muutenkaan ole katuvaista tyyppiä.
Ostin 24 vuotiaana ensiasunnon puolisoni kanssa. En ole katunut. Lainamäärä oli kohtuullinen ja se mahdollisti minun opiskelun, vanhempainvapaan ja lyhkäisen pätkän hoitovapaata, ilman että olisimme joutuneet elämään liian tiukalla budjetilla. Tilaa oli enemmän, kuin vuokralla asuessa ja asumiskulut kokonaisuudessaan jopa hieman edullisemmat. 30 v. Ostimme OKTn.
Oltiin molemmat 23-vuotiaita, 70-luvulla. Kahdeksas asunto menossa, päivääkään ei ole kaduttu. Velkaa ei ole ja asuminen on halpaa.
26 vuotiaana eka oma asunto. 33 vuotiaana oma kotitalo miehen kanssa. Rantamökki 46-vuotiaana
Kaikki uustuotantoa.
Hyviä hankintoja kaikki.
Ostin ja olen katunut. Pitkään asuin vuokralla halvasti, mutta 2010-luvulla oli joku ihme hinku kaikilla ostaa asunto omaksi.
Asunto kyllä maksettu, mutta suunnittelen muuttoa, ja kaikki olisi paljon helpompaa, kun voisi vain poistua. Nyt asunto pitää joko myydä, vuokrata tai jättää tyhjilleen.
24-vuotiaana, ostin kolmion miehen kanssa, kun valmistuin ja muutin töihin Helsinkiin. En ole katunut. Asunnon arvo nousi ja myydessä 6v myöhemmin nettosimme 20000e, jonka laitoimme perheasunnon ostoon. Plus tietysti että lainaa maksaessa saa koko ajan omakseen isomman siivun asunnosta, kun vuokralla saisi maksaa yhtä paljon eikä omaisuutta kertyisi yhtään.
24-vuotiaana kerrostalokaksio, 29-vuotiaana rivitalokolmio ja 33-vuotiaana omakotitalo. Ensimmäisen ostin yksin itse, seuraavat puolison kanssa. Enää pari vuotta lainaa jäljellä. Ei kaduta.
Kiitos vastauksista, kiva kuulla että monella hyviä kokemuksia. Ap.
Olin 22v kun ostettiin eka. 29v kun ostettiin toinen ja 34 kun rakennettiin tämä talo missä nyt asutaan. :)
Hyvin on aina sujunut. Ekassa kämpässä paljastui keittiössä ja kylppärissä kosteusvahinko kun tehtiin muuttoremppaa, mutta niistäkin selvittiin.
Hmmmm olin 21v kun ostin ensimmäisen asunnon. Pikkuinen kaksio jonka ostin yksin. Ostin seuraavan asunnon kun muutimme miehen (silloisen poikaystävän) kanssa yhteiseen asuntoon. Olin silloin 27v. Kun toinen lapsi syntyi halusimme pikkuhiljaa isomman asunnon joten kolmannen asuntoni ostin mieheni kanssa kun olin 36v.
Kaikki asunnot ovat olleet minulle rakkaita enkä missään nimessä kadu yhdenkään ostoa.
Ekna ostin yhdessä silloisen avomiehen kanssa 25v iässä, oman ostin 27v iässä ja seuraavat 39v ja 43 v iässä. Ei ole kaduttanut mikään muu kuin se eka kämppä, jossa asuin kärvistellen 2 vuotta ennen kuin muutin omaan.
Yritän ostaa juuri omaa, tämä ketju riipii sydäntä miten paljon haluankaan pois vuokrakämpästäni. Just tänään oli näyttö, toivottavasti tärppää kunhan teen tarjouksen ensi viikolla :(
En ostanut ja olen katunut.