Eikö Suomella ole selkeää koronastrategiaa? Marin: "Jokainen arvioi toimensa itse"?
Mitä ihmettä? Eli jokainen yksilö joutuu nyt itse kohdallaan miettimään, miten toimii? Yhteistä valtakunnallista strategiaa ei siis ole vai? Onko niin, että hallitus ei ota mitään vastuuta mistään?
Siinä tapauksessa kaikki THLn ja muiden tutkimuslaitosten tiedot julki, jotta sen tiedon pohjalta voi itse yrittää päättää, mikä on vähiten riskialtis tapa toimia.
Tämähän on törkeää. Mitä varten meillä on asiantuntijoita, jos jokainen kansalainen joutuu nyt itse miettimääm, mikä on hänen koronastrategiansa? Miten Suomi selviää tästä ikinä, jos yhteistä selkeää valtakunnallista strategiaa ei ole vaan jokainen tekee omiaan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mita-hallituksen-koronastrategia-ka…
Kommentit (5)
On strategia, mutta siitä ei voi puhua julkisesti. Siinä kun on tavoitteena taudin levittäminen, ei tukahduttaminen tai edes nykytilanteessa pysyminen.
Teetkö sä näitä turhia aloituksia miljoona joka päivä jostain ohi menevästä flunssasta? Koita nyt keksiä joku uusi hysterian kohde. Koiranpaskaska on esim jäänyt kokonaan ilman huomiota. Koita sitä.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö sä näitä turhia aloituksia miljoona joka päivä jostain ohi menevästä flunssasta? Koita nyt keksiä joku uusi hysterian kohde. Koiranpaskaska on esim jäänyt kokonaan ilman huomiota. Koita sitä.
Eilen uutisissa todettiin, että korona ilmeisesti on vaarallisempi tauti kuin aiemmin on arvioitu. Massat eivät sairastakaan sitä oirettomana siten kuin on luultu. Espanjassa on todettu, että vastustuskykyä ei synnykään siinä määrin, kuin on oletettu. Jopa pääministerin myönsi tämän eilen.
Mitenköhän tämän nyt selittäisi riittävän yksinkertaisesti...no yritän. Kun epidemia tuli Suomeen, Suomella oli vain kaksi vuotta sitten tarkistettu suunnitelma pandemian varalle. Tuo suunnitelma kuitenkin vuoti kuin seula eli kaikki meni enemmän tai vähemmän poskelleen. Pahimmilta epidemia-aluilta palaavat saivat lähteä ihan vapaasti lentokentältä liikkumaan minne halusivat ja millä tavalla halusivat. Huoltovarmuusvarastossa olevat suojavarusteet olivat vanhentuneet jo 8 vuotta sitten. Sitten HVK teki hätäpäissään maskikauppaa rikollisen kanssa. Todettiin myös, ettei Suomessa ole riittävästi tehohoitotaitoista henkilökuntaa, joten hoitohenkilökuntaa muilta terveydenhuollon aloilta piti kiireesti alkaa kouluttamaan. Kaikki rajoitukset tehtiin sitä varten, että ihmiset eivät sairastuisi ennenkuin meidän terveydenhuoltomme on valmis ottamaan koronapotilaat vastaan.
Nyt se on valmis, joten rajoituksia voidaan purkaa. Yksilöllä on kohta taas vapaus päättää ihan itse, meneekö baariin vai jättääkö menemättä. On vapaus valita, meneekö uimahalliin, museoon tai kirjastoon. Ei ole pakko mennä, jos ei halua tai jos pelottaa. Jos yksilö ei osaa tehdä omaa elämäänsä koskevia päätöksiä itse, kannattaa kilauttaa kaverille tai vaikka äidille. Vastuu omasta hyvinvoinnista siirretään taas takaisin yksilölle itselleen. Ja näin sen pitää mun mielestäni ollakin. Mä tulen jatkamaan eristyksissä oloa, mutta mulla on siihen omat syyni. En hyppää enkä tee kuperkeikkoja sen mukaan, mitä hallitus suosittelee tekemään.
Joka tapauksessa jokainen tekee omiaan ellei sitä koronastrategiaa pystytä vedenpitävästi valvomaan, ja sitähän ei nyt pystytä. Johan se jo esimerkiksi nähtiin että heti kun jonneille selvisi että suomesta voikin lähteä ruotsiin, mentiin nuuskakaupoille ja ei varmasti oltu 2 viikkoa karanteenissa sen jälkeen.