Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljän ruuhka-kappaleessa väitetään "Jokainen rakkautta kaipaa Ja jokainen siitä unelmoi", ei pidä paikkaansa

Vierailija
13.05.2020 |

Selvästi laulussa puhutaan romanttisesta rakkaudesta, ei oikeasta rakkaudesta.

Minä ainakaan en enää koskaan missään nimessä haluaisi rakastua yhteenkään mieheen. Kaksi kertaa olen elämässä rakastunut ja se tunne teki minut hyvin sairaaksi ja onnettomaksi, suoraansanoen masentuneeksi. Minulle ei rakastuminen sopinut ollenkaan, eikä se selvästi sovi monille muillekaan ihmisille. En ymmärrä miksi jotkut ovat rakastuneet rakastumisebn tunteeseen, yhtä helvettiä se on, ilmeisesti ei sitten kaikille.

En ole koskaan ollut niin pahoinvoiva ja onneton kuin olin rakastuneena.

Ärsyttää tollaset hevonpaskaa jauhavat laulut.

Kyllä minä oikeaa rakkautta kaipaan, sitä mitä saa perheenjäseniltä, se on ikuista ja hyvää tekevää rakkautta, se rakkaus suojelee ja antaa lohtua. Parisuhderakkaus ei anna kuin ahdistusta ja pahaa oloa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laulujen sanoittajilla ole mitään juridista tai moraalista pakkoa pysyä totuudessa, lauluissa voi sanoa mitä vaan taiteellisen vapauden nimissä. Poikkeuksena tietenkin kunnianloukkaukseksi, kansanryhmää vastaan kiihottamiseksi yms. tulkittavat asiat. Lauloihan Juicekin aikoinaan Napoleonin moposta, vaikka kyseisen henkilön aikoihin ei mopoja oltu vielä keksittykään. Ja Arttu Wiskarikin muka kantanut mökillä saunaan vettä kesäkuussa '86. Wiskari oli tuolloin vasta 1,5-vuotias, joten tuskinpa on vettä kantanut muualla kuin korkeintaan virtsarakossaan.

Vierailija
2/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen Ruuhka-kappale? Tarkoitatko Neljän ruuhka -kappaletta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laulu. Analysoitko kaikki biisit samalla tavalla?

Vierailija
4/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai "Tulkoon rikkaus, tulkoon rakkaus jokaiselle tarpeen mukaan" Ei tule suurimmalle osalle ihmisistä.

Vierailija
5/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai "Tulkoon rikkaus, tulkoon rakkaus jokaiselle tarpeen mukaan" Ei tule suurimmalle osalle ihmisistä.

Tulee se niille, jotka sen ansaitsevat.

Vierailija
6/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanamuotohan on sellainen, että laulaja toivoo rakkauden ja rikkauden tulevan jokaiselle tarpeen mukaan. Ei laulussa esitetä väitettä siitä, että ne myös tulisivat. Sama asia kuin vaikka joku "Tulkoon joulu valkoinen", eihän siinäkään todeta joulusta tulevan valkoinen vaan ainoastaan toivotaan niin tapahtuvan.

Vierailija
7/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unelmoi minäkään. Typerät sanat. 

Vierailija
8/8 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on laulu. Analysoitko kaikki biisit samalla tavalla?

En analysoi.

Alkoi vaan pänniä kun toi radiosta taannoin soi. Jäi oikein vaivaamaan.