Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lieviä flunssaooreita, menisitkö koronatestiin?

Vierailija
13.05.2020 |

Siis jos pääsisit, esim. työnantajan kautta. Vai ajattelisitko, että tavallista flunssaa vaan ja katselisit miten etenee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menisin. Ei siitä mitään haittaa olisi.

Vierailija
2/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lieviä flunssan oireita sekä kuumetta. Kävin testissä. Tulos negatiivinen. Hyvä oli käydä testissä niin uskaltaa käydä esim kaupassa vaikka yskä vielä vähän vaivaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsisi työnantajan kautta. En tiedä ottaako julkisella puolella. Vähän on nytkin flunssaa.

Vierailija
4/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. On niin kovin yleistä, että vähän on nuhaa tai kurkku kipeä satunnaisesti, ilman sen kummempaa.  

Eri asia jos oireilisi pitempään. Ja saisin testin työterveyshuollon kautta. 

Vierailija
5/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään menisi kuormittamaan oikeasti sairaiden paikkaa.

Vierailija
6/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään menisi kuormittamaan oikeasti sairaiden paikkaa.

Et sinä mitään kuormita kun niitä testejä voitaisiin kapasiteetin puolesta tehdä tuhansia enemmän päivässä kuin nyt tehdään. EI vain ole riittävästi testiin tulijoita.

Vierailija
7/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje on, että pienistäkin oireista testiin.

Vierailija
8/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, enkä mennytkään. Just oli flunssa. En halua eristyksiin perhettä ja tauti saakin alkaa vähän levitä, että tämä joskus loppuu.

Vierailija
9/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohje on, että pienistäkin oireista testiin.

Mutta käytännössä ei pääse. Ainakaan Jyväskylässä tai Kuopiossa.

Vierailija
10/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä testejä taida oikeasti saada ihan helposti.

Vierailija
11/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähään riippu mistä voiisi sen muuutoin olla peräisin kuten flunssa aallosta, kevätflunssasta, vilustumisesta jne..

Vierailija
12/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin menny aiemmin jos oisin päässyt kun olin viikkoja kipee ja puolikuntoinen..

Vierailija
13/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lievistä menisi, mulla on usein kurkku vähän kipeä. Mutta, jos olisin oikeasti poikkeuksellisen kipeä tai oireet pitkään, niin menisin ja saisin työterveyshuollosta testin.

Vierailija
14/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, kun oli mahdollista. Kriittisen alan työ, jota ei voi tehdä etänä, joten töistä pois joka tapauksessa. "Tavallinen flunssa vaan" voi olla lievä korona.

Vierailija
15/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi enkä mennyt. Testitulos on niin epäluotettava, ettei sillä tee mitään (näin sanoi lääkäriystäväni, joka hoitaa koronapotilaita teholla). Nielutesti voi näyttää negatiivista vielä siinäkin vaiheessa kun olet jo teholla, kunnes vihdoin saadaan keuhkoista otettua se positiivinen testi. Sitä paitsi silloin kun testeihin ei haluttu ketään, peloteltiin sillä kuinka hirveä se nenänielunäytteen otto on, ettei sinne mene vieläkään kukaan vapaaehtoisesti vaikka pääsisi. 

Vierailija
16/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä kohtaa ehkä voisin mennäkin, koska jouduin viettämään muutaman tunnin päivystyksessä. Ihan sen takia, että jos mulla nyt olisi korona, niin voisi olla ihan hyvä niiden muiden tietää altistuneensa.

Vierailija
17/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astman takia yskää vähän väliä, en voi mennä jatkuvasti testeihin. Hankalaa enkä voi töistäkään olla jatkuvasti pois

Vierailija
18/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työterveydenhoito Mehiläisessä. Soittaisin sinne ja toimisin ohjeiden mukaan. Ei mun tarvitse miettiä menenkö vai en, sen päätöksen tekee hoitaja/lääkäri.

Vierailija
19/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, ja menkää muutkin nyt pienistäkin oireista.

Koronassahan saattaa esim viikko olla pientä flunssa ja sitten olo pahenee kunnolla, kyllä mua ainakin helpottaisi tieto ettei ole koronaa ja saa potea vaan tavallista flunssaa ilman pelkoa siitä että joutuisi esim sairaalaan tai teholle.

Vierailija
20/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuun puolivälissä oli kuumeeton tauti, jossa oli kuivaa yskää, ei nuhaa missään vaiheessa, mutta lihassärkyjä, pääkipua ja väsymystä. Yskä oli sellaista, mitä en ole koskaan kokenut. Silloin eivät testiin päässeet edes kovassa kuumeessa oireilevat laskettelijat, jotka eivät olleet tulleet Wuhanista. Nyt pääsisi työterveyden kautta ja minulla on tavalliset siitepölyallergian oireet. En näillä menisi testiin, jos samalla saisi vasta-aineet testattua, saattaisi kiinnostaa. Olen etätöissä ja olemme eristäytyneet muutenkin täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi