Vaadin Suomeen kunnollisia vaatteita!
Esitän toiveen suomalaisille vaatevalmistajille.
Tyylikkäitä, hyvin leikattuja ja aikuiseen makuun sopivia naisten vaatteita tänne meille myyntiin. Suomessa valmistettuja.
Sellaisia, jotka sopivat käytettäväksi näillä säillä. Kauniita mutta lämpimiä ja tuulta pitäviä.
Pukeutuisin mielelläni kauniisti ja hyvin jos vaan jostakin kivoja vaatteita löytäisin. Suosisin myös suomalaista.
Tuli nyt mieleen kun täällä tämän tästä haukutaan suomalaisia tyylittömiksi. Niin joko olisi aika suomalaisten vaatevalmistajien alkaa tehdä meille tyylikkäitä vaatteita?
Ei mitään roikaleita, vaan kunnollista kangasta ja hyvät leikkaukset. Ryhdikkäitä vaatteita.
Kiitos.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap: Suomi on täynnä osaavia ompelijoita, jotka tekevät sinulle mittojen mukaan ihan sellaisia vaatteita kuin haluat, itse valitsemistasi materiaaleista. Kysymys kuuluu vaan: löytyykö sitä liituu?
Siinäpä se. Suomalaisella ei ole varaa ostaa suomalaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) En usko, että palautteesi menee tätä kautta perille.
2) Oletko valmis maksamaan? Mä ostan välillä suomalaisia vaatteita. Tämä tarkoittaa siis sitä, että olen selannut nettikauppoja paljon. En ole tekstiilialan asiantuntija, mutta selaamiseni perusteella olen tajunnut, miksi monet suomalaiset vaatteet sisältävät elastaania tai ovat telttamallia. Ompelu ja kaavoittaminen tuovat lisähintaa vaatteelle. Mitä vähemmän saumoja, sitä vähemmän kustannuksia.
Mä olen löytänyt kivoja vaatteita merkeiltä Tauko Design ja With Love Sanna Hopiavuori.
Vaikuttaa vähän kyllä siltä, että tämä saattaa olla paras palautekanava. Jos vaan saa tarpeeksi kannatusta ajatukselleen.
On mulla rahaa maksaa jos vaan löydän jotakin mistä tykkään. Hyvä vaate kun ei mene pilalle vuodessa vaan sitä voi käyttää pitkään, joten kalliimman ostaminen kannattaa. Elastaani on kyllä kankaan syöpä. Vaate jotenkin hapertuu käyttökelvottomaksi tosi nopeasti.
Minulla on kyllä vanhojakin vaatteita jossa on elastaania. Joitakin vaatteita ei sarjatuotannossa vaan saada istumaan monelle eri vartalotyypille. Toinen asia ovat farkut ja muut housut. Minä en löytäisi mitään istuvia housuja ilman elastaania.
Tyylikkyys on niin suhteellista. Toisen tyylikäs on toisen inhokki.
Voin kyllä olla personal shopper täällä Italiassa mun kaupungiosassa jos joku haluaa ostaa etänä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap: Suomi on täynnä osaavia ompelijoita, jotka tekevät sinulle mittojen mukaan ihan sellaisia vaatteita kuin haluat, itse valitsemistasi materiaaleista. Kysymys kuuluu vaan: löytyykö sitä liituu?
Siinäpä se. Suomalaisella ei ole varaa ostaa suomalaista työtä.
Rahaa on mutta en erityisemmin pidä näistä suomalaisten tekijöiden vaatteista. Olen myös selannut nettisivuja. En myöskään osta vaatteita netistä, on pakko nähdä vaate ja kangas ja laatu livenä, mistään nettikuvista se ei välity. Netistä voi ostaa vain esim jonkun tietyn merkkiset farkut tms jotka ovat ennestään tuttuja.
Kannatan vaatekauppaa jossa ei ole yhtään elastiini, polyesteri jne muovikuituvaatteita! Siis esim farkut ilman elastiinia. Kukahan ottaisi onkeensa ja rupeasi tekemään hyvin istuvia vaatteita oikeista luonnonkuiduista?
No hintahan olisi sitten sen mukainen.
Facebookissa tuli vastaan täysin Suomessa valmistetut verkkarit, hyvännäköiset ja freesit.
Hintaakin oli sitten 200 euroa. Nousut-merkkiset.
Ei nyt, eikä koskaan, missään maassa myydä jokaiselle istuvia vaatteita, koska ne tehdään sarjatuotantona ja jokaisella meistä on omanlaisensa kroppa. Eli voit ihan rauhassa vaatia ja tehdä itkupotkuraivareita.
Jos haluat istuvia vaatteita, Suomi on pullollaan ompelijoita, jotka tekevät sinun mittojen mukaan, mutta silloin joku t-paita ei irtoa parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan vaatekauppa jossa ei ole yhtään elastiini, polyesteri jne muovikuituvaatteita! Siis esim farkut ilman elastiinia. Kukahan ottaisi onkeensa ja rupeasi tekemään hyvin istuvia vaatteita oikeista luonnonkuiduista?
Jos farkut tehtäisiin ilman elastiiniä, niin rinnakkaiskokoja pitäisi olla monia, jolloin hinta olisi aivan toinen.
Vaatteissa elatiinia käytetään, että se sopisi mahdollisimman monelle vartalotyypille.
Vielä 80-luvulle saakka oli puuvilla farkkuja, mutta ne maksoivat pienipalkkaisen puolen kuun palkan.
Ihan oikeasti, Suomessa on paljon kotimaisia tekijöitä! Kannattaa vaan etsiä ja googlata niitä. Esim. Weecos-kaupassa on koottuna useita, ja sitten voi etsiä heidän omat nettikaupat ja löytää lisää.
Kyllä, suomalaiset vaatteet vaikuttavat yleensä suht tylsän oloisilta. Jotain raikkautta kaivataan ja kivoja leikkauksia. Naisellisia, ei säkkimäistä.