Miten aiotte viettää tulevan kesän 2020?
Nyt tän koronan vuoksi on eletään poikkeuksellisia aikoja, kun ei matkustamista esim. ulkomaille suositella. Miten olette yleensä viettäneet kesänne ja miten aiotte viettää tämän tulevan kesän nyt?
Minä alotan: mun kesät on yleensä ollut kesätöiden tekemistä (olen siis 24) ja nyt koronan takia en pääse samaan kesätyöpaikkaan neljättä kertaa, joten olenkin työtön ehkä koko vuoden (alallani on vähän työpaikkoja)... Koronan takia peruuntui myös yksi sijaisuus, johon olin tullut valituksi mutta sitten peruttiinkin. Työttömänä on sinänsä helpompi olla kotona tai olla kuluttamatta ylimääräiseen rahaa. Kesä menee kai töitä etsiessä, sitten kirjoja lukiessa ja ulkoillessa.
Kommentit (15)
Olen lomalla alkukesästä viikon ja loppukesästä kolme viikkoa. Mökkeilen, luen, rentoudun.
Normaalisti lähtisin jonnekin reissuun lähimaihin tai ihan kotimaassakin.
Ei haittaa erilainen kesä.
Samalla tavalla kuin ennenkin. Kotona omalla ihanalla kesäpihalla ja pieniä kotimaan reissuja.
Kerrankin kotona. Mieheni on aina halunnut kesäisin lähteä jonnekkin ja minä olen halunnut olla kotona vaan menemättä mihinkään. Nyt kun matkustamista ei suositella niin ulkomaille meneminen jää tekemättä, mikä ei minua harmita yhtään ja ihme kyllä mieskään ei ole niin pettynyt. Kai se on se kun hyvä syy välttää matkustamista tai päässä ajattelee että se ei ole nyt vaihtoehto. Mies on hieman sellainen että joidenkin mahdollisuuksien käyttämättä jättäminen mietityttää, mut nyt sitä ongelmaa ei sinänsä ole kun ei koronaa kuitenkaan tahdota. Nyt on hauskempi suunnitella jotain uutta, suositukset kuitenkin huomioiden :)
Pyörittäen ja pyörien kuten ennenkin 🎢🎡🎠😍
Olen ollut kesäisin paljon erilaisissa kesätapahtumissa, keikoilla ja festareilla. Ulkomaanmatkan olen myös aina tehnyt. Tuleva kesä menee luultavasti kotona, miehen mökillä ja kenties joku kotimaan matka tulee tehtyä. Erilainen ja outo kesä tulossa.
No minäpä kerron omat suunnitelmani. Ostin just sähköpyörän (olen 65 v) jolla pyöräilen tyttäreni perheen mökille aamuisin uimaan (11 km/sivu), lapset rakensivat minulle 25 neliön terassin, siinä istuskelen ja luen. Kukkia laitan paljon ja ostin istutuslaatikon, viljelen siinä hiukan jotain kivaa. Ja mikä parasta, nautin lastenlasteni seurasta, olen heidän takiaan eristäytynyt aikatavalla, että voin olla apuna.
Toivotaan, että säästymme tartunnalta, ja toivotaan, että tähän kurimukseen löytyy parannuskeino.
Mökillä olemme, tällä kertaa omalla mökillämme, jonka ostimme pari viikkoa sitten. Aika menee kivasti sitä oman näköiseksi laittaessa ja puita kaataessa. Omalla pihalla tietenkin löytyy myös jotakin puuhaa myös
Normaalisti olemme vuokranneet kesäisin 1-2 mökkiä ja nytkin olimme alustavasti talvella suunnitelleet vuokrata tuttu mökki Ylläksellä pariksi viikoksi. Siellä olisimme maastipyöräilleet ja tehneet päivävaelluksia.
Ulkomaan matkailua emme ole koskaan harrastaneet, mutta toivon mukaan Suomessa voidaan kulkea vapaasti ja käydä matkakohteissa.
Puistoissa frendiporukoissa 2m välein aurinkopäivistä nauttien.
Ehkä kotiseudulle lappiin, kun maa kesäkuussa vähän aukeaa.
Keikkatöitä max. 500 kuussa, niin ei vaikuta 500 netto työkkäreihin ja täyteen asumistukeen.
Vuokran jälkeen jää 800 netto/kk.
200 viikko rahaa, kyllä sillä tonne elokuulle menee jolloin vielä tonnin veronpalautus.
Kattelen enempiä töitä sitten syyskuussa.
Eli 3kk ja n15-20 työvuoroa.
Hyvää kesää muillekin!
Lomautettuna menee koko kesä näillä näkymin elleivät tarvitse töihin.Sinänsä siis erilainen kesä.Mutta ei hirveästi harmita kun kuulun riskiryhmään ja työskentelen varhaiskasvatuksessa.Siellä ei hirveästi turvavälejä voi pitää.
Mutta kesä menee varmaan pihaa laitellessa,lenkkeillessä,lukiessa ja ihan levätessä.Reissuun tuskin tulee lähdettyä.
Lappiin lomalla matkailuautolla 4 viikoksi.
Muuten normimeininki eli viikonloput puskaparkkeilemassa rannoilla. Väliin jää tänä kesänä kaikki ihmispaljouksissa pyörimiset, mut ei haittaa lainkaan (paitsi kesäperinne Ikean reissu) 😄
Vierailija kirjoitti:
Puistoissa frendiporukoissa 2m välein aurinkopäivistä nauttien.
Ehkä kotiseudulle lappiin, kun maa kesäkuussa vähän aukeaa.
Keikkatöitä max. 500 kuussa, niin ei vaikuta 500 netto työkkäreihin ja täyteen asumistukeen.
Vuokran jälkeen jää 800 netto/kk.
200 viikko rahaa, kyllä sillä tonne elokuulle menee jolloin vielä tonnin veronpalautus.
Kattelen enempiä töitä sitten syyskuussa.
Eli 3kk ja n15-20 työvuoroa.
Hyvää kesää muillekin!
Thats what i call loma.
Harmi kun työsi menivät, mutta vaikutat positiiviselta. Kyllä me kaikki tästä vielä selvitään! Ainakin olet jo suunnitellut, mitä voit tehdä kesällä ja nyt työttömyys ei ainakaan johdu sinusta, kun kerran olisit töihin päässytkin. Olet vielä nuori, joten se on nyt ehkä etukin poikkeustilan aikana. Kuitenkin minä kai vietän aikaa mökilläni lukien, siivoten ja uiden. Mökki onneksi on kotikunnassa. Tuosta ajankohdasta en tiedä kun omalla työpaikallakin korona sekoitti, eli loman pitäminen tapahtuu ehkä vasta loppukesästä. Sinänsä kesäni ei paljoa muutu.