Onko mahdollista että olisin raskaana ilman mitään oireita?
Eli siis menkat pitäisi alkaa huomisen ja perjantain välillä (Tai myöhemmin jos onkin kierto jostain syystä pitkä) mutta multa puuttuu kokonaan melkein kaksi viikkoa kestävät pms oireet. Yleensä siis reilu 1,5 viikkoa ennen menkkoja on sellaiset tappofiilikset et huhheijaa. Nyt kuitenkaan ei ole mitään. Paleltaa kyllä kokoajan mutta sen ja jatkuvan väsymyksen laitan kilpirauhasen piikkiin.
Kommentit (26)
Onhan se mahdollista. Tai sitten vain tässä kierrossa sulla on jostain syystä lievemmät pms oireet. Mikä on ollut tässä kuussa erilaista? Vähemmän stressiä? Erilainen ruokavalio? Oishan se hyvä keksiä, mikä sulla on auttanut niihin oireisiin. Jos siis et ole raskaana.
Jos olet ollut yhdynnässä, niin toki voit olla raskaana. Niinhän raskaaksi tullaan.
Niin no, jos ilmiselvät edellytykset raskautumiselle on olemassa niin toki.
Harvalla mitään raskausoireita tuossa vaiheessa vielä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahdollista. Tai sitten vain tässä kierrossa sulla on jostain syystä lievemmät pms oireet. Mikä on ollut tässä kuussa erilaista? Vähemmän stressiä? Erilainen ruokavalio? Oishan se hyvä keksiä, mikä sulla on auttanut niihin oireisiin. Jos siis et ole raskaana.
Tässä kierrossa on erilaista se että jäin työttömäksi huhtikuun alussa, sitä olen ainakin stressanut kun maaliskuun palkan jälkeen ensimmäinen rahani tulee huomenna. Myös olen nyt syönyt huonommin ja epäsäännöllisemmin. Nukkunut olen ihan todella paljon. Lisäksi huhtikuussa olin ensimmäistä kertaa lääkärissä lapsettomuudesta (oikeastaan viime kierron viimeisenä päivänä). Neljä vuotta ehkäisyn pois jätöstä. Mulla prolaktiini arvot koholla ja kilpirauhasen vajaatoimintalääkitystä täytyy nostaa.
Oletan ovulaation tapahtuneen koska mun aamulämmöt tänään oli 37,4° kun normaali on 36°. Yleensä mun rinnat on pms aikaan todella kipeät ja suihkukin sattuu nänneihin. Tässä nyt mietityttää että jos nyt kuitenkin olisin tullut raskaaksi kun ei ole niitä pms oireita yhtään. Ei edes vähääkään syistä rinnat. Paitsi ehkä nyt kun niitä olen perustellut ja ihmetellyt kun ei satu
T. Ap
En nyt vielä osaa sanoa, mutta synnytys on aika selvä oire.
Apua nyt vasta tajusin kuinka huonosti otsikoin tämän kiireessä!
Ap
Mulla oli kaksi kuukautta sitten ovuloimaton kierto stressin vuoksi. Mitään pms-oireita ei ollut, kuukautiset alkoi kuin napista painamalla (normaalisti niitä ennen on tiputtelua) ja kestivät vain kaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaksi kuukautta sitten ovuloimaton kierto stressin vuoksi. Mitään pms-oireita ei ollut, kuukautiset alkoi kuin napista painamalla (normaalisti niitä ennen on tiputtelua) ja kestivät vain kaksi päivää.
Eikös menkat tule vain jos ovuloi? Sehän on tavallaan väärin sanoa että menkat myöhässä kun oikeasti ovulaatio oli myöhässä.
Ap
kyllä kuukautiset tulee vaikka ei ovuloi. materiaali muodostuu vaan pelkästä kohdun limakalvosta.
Suattaapi olla tai suattaapi olla olematta. Teeppä testi niin ei tartte enää pähkäillä! Eikös niitä myydä jopa marketeissa. Suattaapi näkyä hento viiva jo ennen menkkojen alkamispäivää. Teeppä sitten uus jos ei heti näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös menkat tule vain jos ovuloi? Sehän on tavallaan väärin sanoa että menkat myöhässä kun oikeasti ovulaatio oli myöhässä.
Ap
Lisätietona voin kertoa, että ovuloimattomassa kierrossa rinnat eivät kipeytyneet ennen kuukautisia. Kun olen tullut raskaaksi, rinnat ovat kipeytyneet.
Nouseeko lämmöt jos ei ovuloi?
Kun mulla siis on enemmän koholla lämmöt kuin yleensä tässä vaiheessa olisi? Yleensä nousee max. 37° ja nyt oli aamulla 37,4°. Ja normaali on 36° ennen ovulaatiota
Ao
Palelee, väsyttää ja lämpöä 37,4 astetta? Kuulostaa enemmän ihan sairastamiselta kuin raskausoireilta. Ovulaation jälkeen kehon lämpö kyllä nousee, mutta yleensä korkeintaan noin 0,5 astetta ja heti ovulaation jälkeen, ja lämpö pysyy koholla kuukautisten alkamiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Palelee, väsyttää ja lämpöä 37,4 astetta? Kuulostaa enemmän ihan sairastamiselta kuin raskausoireilta. Ovulaation jälkeen kehon lämpö kyllä nousee, mutta yleensä korkeintaan noin 0,5 astetta ja heti ovulaation jälkeen, ja lämpö pysyy koholla kuukautisten alkamiseen asti.
En tunne itseäni sairaaksi vaikka sitäkin kyllä mietein aamulla herätessä. Nukun siis öisin 9-12h ja olen silti väsynyt päivisin. Mutta tämän tosiaan laitan sen kohonneen kilpirauhasarvon piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni sairaaksi vaikka sitäkin kyllä mietein aamulla herätessä. Nukun siis öisin 9-12h ja olen silti väsynyt päivisin. Mutta tämän tosiaan laitan sen kohonneen kilpirauhasarvon piikkiin.
Tämä siis ap
Ap tässä taas. Edelleen menkkoja odottelen. Rintojen arkuutta ollut perjantaista asti, huimausta on kun nousee sohvalta, vatsa sekaisin ja lämmöt edelleen koholla. Eilen tein rfsun raskaustestin joka oli nega. Niistä testeistä kyllä mulla vähän ristiriitaiset ajatukset kun toimivuus on vähän mitä on.
Onko sinulla rinnat kauttaaltaan arat/kipeät vai pelkät nännit? Minulla jokaisessa raskaudessa nännit ovat tulleet tosi aroiksi jo ennen kuin raskaustesti on näyttänyt plussaa, lisäksi nännit ovat olleet todella kylmänarat ... eli esim. jääkaapille mennessä nänneihin on sattunut, samoin ulkona niitä on palellut.
Toki jos kilpirauhasarvot eivät ole kunnossa, tuskin raskaudut kovin helposti. Ehkä kuukautiset vain ovat hiukan myöhässä. Raskaustesti saattaa olla useammankin päivän ajan epäselvä tai nega, esim. 28 päivän kierrossa kunnon plussa saattaa tulla vasta kp 35.
Milloin Thyroxin-annosta on nostettu? Olisiko jo ehtinyt vaikuttaa viime kierrossa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla rinnat kauttaaltaan arat/kipeät vai pelkät nännit? Minulla jokaisessa raskaudessa nännit ovat tulleet tosi aroiksi jo ennen kuin raskaustesti on näyttänyt plussaa, lisäksi nännit ovat olleet todella kylmänarat ... eli esim. jääkaapille mennessä nänneihin on sattunut, samoin ulkona niitä on palellut.
Toki jos kilpirauhasarvot eivät ole kunnossa, tuskin raskaudut kovin helposti. Ehkä kuukautiset vain ovat hiukan myöhässä. Raskaustesti saattaa olla useammankin päivän ajan epäselvä tai nega, esim. 28 päivän kierrossa kunnon plussa saattaa tulla vasta kp 35.
Rinnat ei varsinaisesti ole kipeät, mutta jos puristelee ja painelee niin nännien takaa(?) Aristaa. Nännit ei ole arat. Mulla kilpirauhasarvot on ihan viite arvoissa, mutta oli kohonnut hieman edelliseen mittaukseen nähden. Mulla kierto ollut nyt viimeisen puolen vuoden aikana 27-30 päivää. Tänään mennään päivässä 33. Netin raskauslaskuri näyttää jos laskee kp29 mukaan että nyt olisi rv 4+3 sen perusteella olen koittanut googletella raskaustesti tuloksia, mutta aika moni ilmeisesti on edes haamuviivan saanut tässä vaiheessa. Odotan nyt kuitenkin vielä menkkoja tai uuden testin tekemistä. Harkitsin myös että ostaisin kunnon testin testiliuskojen sijaan. Mutta nyt vielä odotan. Olisi vain kiva tietää onko ne menkat tulossa tai onko raskaana. Allergialääkkeen jätin tänään varmuudeksi ottamatta.
Raskaana.