Näyttääkö hän ikäistään nuoremmalta? Veikkasin itseni ikäiseksi.
Omien sanojensa mukaan häntä luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Mielestäni täti näyttää oman ikäluokkani naisilta eli viisikymppisiltä. Saattaa olla mahdollista, että joku haluaa imarrella ja kehuu näyttävän nelikymppiseltä.
Jutun luettuani leukani loksahti. WTF?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab375524-6dc5-40df-8487-a7fb1e0aa058
Kommentit (29)
Aika monesti imarrellaan. Varsinkin nuoremmat sanovat miettimättä sen enempiä, että "näytät nuoremmalta". Tätä kuulee todella paljon.
Miksi kuvittelette että tätä henkilöä kiinnostaa teidän mielipide?
Kiinnostaako teitäkin aina muiden mielipiteet?
Vierailija kirjoitti:
Moi Tia! :) Kyllä sua taitaa pikkuisen kiinnostella, koska lähdit omalla nimellä ja naamalla Iltalehden juttuun. (eikö kaikkein kommentit miellytäkään?)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako teitäkin aina muiden mielipiteet?
No siis hänhän on iltapäivälehden uutisissa kertomassa muiden mielipiteitä hänestä. Eli luultavasti kiinnostaa.
Kuvan perusteella veikkasin 40-45-vuotiaaksi. Kolmekymppiseltä hän ei kyllä näytä lainkaan, taitaa joku vain imarrellakseen olla sanonut nuorekkaaksi.
Olen itse aina ihmetellyt, mitä se muka oikein tarkoittaa, että on ikäisensä/nuoremman/vanhemman näköinen. Toki jos viisikymppinen näyttää siloposkiselta teiniltä, se on huomiotaherättävää. Mutta suurimmassa osassa aikuisista ihmisistä on vaikkapa ikävälillä 20-50 niin paljon vaihtelua, että minulla on todella usein vaikeuksia arvata, onko joku ihminen 20 vai 30, tai 30 vai 40, elleivät he pukeutumisellaan, meikillään ja käytöksellään sitä jotenkin signaloi.
Hassua on mielestäni sekin, että esimerkiksi ilmejuonteista on nykypäivänä tullut merkki, joka saa ihmiset näyttämään "ikäistään vanhemmilta". Kuitenkin jos katsoo 80- tai 90-luvun lehtiä, nuorten parikymppisten mallien nykyistä vähemmän photoshopatuilla malleilla näkyy yleensä ihan selviä ilmejuonteita. Ei mitään hirveän syviä tietysti, mutta juonteita kuitenkin. Selasin joku päivä sitten vanhoja valokuvia, ja kiinnitin huomiota siihen, että nykypäivän mittapuulla 90-luvun yläastelaiset ja 2000-luvun lukiolaiset näyttivät hyvin "vanhoilta".
Artikkelin nainen ei minusta näytä mitenkään erityisen nuorelta, mutta toisaalta tunnen paljon kolmekymppisiä, jotka näyttävät tuolta juonteineen. Tunnen myös paljon nelikymppisiä ja viisikymppisiä, jotka näyttävät tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Sibet paljastaa nelikymppiseksi, kaunis nainen kuitenkin ja ikäisensä näköinen.
Onko hänellä joku kateellinen tuttava yms joka laittaa näitä aloituksia jatkuvasti tänne?
Sibeliukset voi olla jo reilusti alle 40-vuotiaana. Itsellänikin on syvät sibeliukset ja olen alle 30.
Ai hänen äidiltään on kysytty 28-vuotiaana papereita! Oh hoh!
Mä oon 40 ja edes kaljaa en saa useinkaan kaupasta ilman henkkareita ja Alkosta en todellakaan saa mitään ilman iän todennusta.
Itse arvioisin näyttäväni kolmevitoselta, en kyllä nuoremmalta mutta ilmeisesti kassahenkilökunta pelaa varman päälle.
En yhtään usko, että joku iltapäivälehti olisi ollut aloitteellinen osapuoli tässä jutussa. Eli melko varmasti homma on mennyt niin kuin arvelitkin, aloite on tullut tältä random-pirjolta. :D